fbpx

Sfaturi pentru creșterea vânzărilor

Prin 2004, când lucram în vânzări la un dealer de telefonie mobilă, reușisem să dublăm volumul vânzărilor în decurs de vreo 8 luni, în condițiile în care în aceeași zonă mai erau vreo 3 magazine similare, pe același profil. Nu era doar meritul meu, eram o echipă tânără, dornică să facă treabă bună, să își atingă targetele și să câștige comisioane mai mari pentru că da, salariul depindea de volumul vânzărilor realizate.

Cunoșteam foarte bine telefoanele, accesoriile pentru ele și serviciile telecom pe care le vindeam. Cel mai important lucru zic eu că era faptul că încercam mereu să oferim clienților produsul de care aveau nevoie, chiar dacă am fi putut să îi vindem un abonament sau un telefon mai scump. Clienții știau că suntem ok, că ne cunoaștem produsele, că le facem recomandări bune, și reveneau, ba chiar ne recomandau și prietenilor.

Așa ar trebui să funcționeze vânzările, indiferent de domeniu: să vinzi ceva ce are căutare pe piață, să îți cunoști foarte bine marfa, să recomanzi clienților produsele sau serviciile de care au nevoie, să faci astfel încât clienții revin iar și iar pentru că ești bun și ei au încredere în tine.

Pe vremea aia nu era conceptul de social media marketing sau inbound marketing, iar prezența online pentru majoritatea companiilor se rezuma la un site static. Nu tu Facebook, Linkedin, Twitter, optimizare în motoarele de căutare, site-uri actualizate zilnic sau bloguri de companie.

Între timp lucrurile s-au schimbat, avem la îndemână mult mai multe instrumente și aplicații prin care ne putem promova și putem atrage clienți pentru ceea ce vindem, lumea e mult mai conectată, dar sfaturile pentru creșterea vânzărilor pleacă de la aceleași principii:

  • Vinde produse care rezolvă o problemă reală. Dacă clienții nu au nevoie de produsul tău vei dispare curând de pe piață.
  • Crează legături cu clienții tăi. Sunt multe branduri care se implică în social media dar nu comunică efectiv cu clienții lor, nu îi ascultă.
  • Vorbește cu clienții, află ce își doresc. De multe ori clienții îți cunosc produsele mai bine ca tine și te pot ajuta pentru a le face mai bune.
  • Crează conținut util care să atragă atenția clienților asupra produselor tale. Content marketingul e mult mai eficient online decât orice campanie cu bannere frumoase. Oferă informații utile pentru domeniul tău de activitate și clienții vor veni la tine.
  • Scrie texte frumoase pentru a vinde. Nu e suficient doar să prezinți specificațiile tehnice ale unui produs, trebuie să oferi clienților caracteristicile produselor într-un format accesibil, care să le ofere idei despre cum produsul respectiv le poate face viața mai bună, îi poate ajuta. Prezentările video sunt și mai bune, împreună cu un text scris de un copywriter bun.
  • Folosește rețelele sociale pentru a păstra legătura cu clienții. Nu trebuie să fii activ peste tot, dar e important să știi unde își petrec timpul clienții tăi, pentru a interacționa cu ei.
  • Monitorizează tot ceea ce faci, vezi care metode de creștere a vânzărilor funcționează și care nu, pentru a optimiza bugetul către metodele ce convertesc cel mai bine.
  • Crează-ți baze de date cu clienții actuali/potențiali și folosește email marketingul pentru a îi anunța despre noile produse, servicii, facilități oferite. Email marketingul este un instrument foarte util pentru vânzări, dacă e folosit cum trebuie, dar multe companii îl neglijează sau confundă cumpărarea de baze de date cu emailuri de pe internet cu trimiterea de emailuri către cei cu adevărat interesați de produsele lor.

Ideile de mai sus și alte câteva le găsiți și în prezentarea de mai jos despre creșterea vânzărilor:

Recomandă

5 Comentarii

  1. Foarte utile sfaturile, nici mie nu imi plac vanzatorii care incearca sa iti bage pe gat cele mai scumpe produse, doar pentru a vinde mai mult.

    • Cu plăcere. Da, există și varianta în care poți lansa un produs de care clienții încă nu știu că au nevoie, dar atunci trebuie să investești masiv în educarea pieței și crearea cererii. Puțini își permit asta.

  2. Felicitari Marius pentru articole si blog ! Ai mare dreptate in ceea ce spui. Asa este daca ai produse de care oamenii nu stiu ca au nevoie, trebuie sa investesti foarte mult in educatie. Noi asta facem acum, si e tare mult de munca insa produsele noastre aduc multa valoare in viata oamenilor, pt ca ofera sanatate, mai mult timp liber si economie de bani.

  3. Foarte obiectiv articolul! Simbolul calitatii unui produs este garantat automat de imaginea de brand a producatorului, de pret sau de tara de origine a producatorului.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *