fbpx

Situația la zi pe Facebook – țepe peste țepe

Majoritatea celor din online au uitat de vremurile bune când toate brandurile își făceau pagini de Facebook pentru că era gratis să ajungă la audiența lor pe platforma asta, și toți social media managerii recomandau asta. Unele firme nici măcar nu aveau site, pentru că Facebook era simplu de folosit, puneai o poză cu cafeluța și bam, toată lumea dădea Like, ziceai că vinzi cuie și lumea cumpăra. Concursurile cu dăm premiul X, trebuie doar să dai Like și Share, erau regula, iar brandurile care creau conținut util, interesant, erau excepția.

În timp reach-ul organic a scăzut, în primul rând pentru că utilizatorii s-au săturat de același conținut slab și mai ales, pentru că Facebook s-a lăcomit și a început să taxeze orice interacțiune a brandurilor cu ai lor clienți. Brusc firmele au descoperit că trebuie să plătească, și Facebook e doar un alt mediu prin care poți ajunge la clienți, contra cost. It was a nice ride.

Nu plâng de mila brandurilor care nu și-au construit propriile platforme, propriile baze de date, ci s-au bazat pe Facebook, dar nu pot să nu observ că Facebook decade tot mai mult, mai nou nu mai blochează nici măcar escrocheriile de pe platforma lor făcute cu propriul lor brand. Așa de jos au ajuns.

Recomandă

4 Comentarii

    • Nu dispare, că aceeași companie deține și Whatsapp, Instagram, și grosul bugetelor de publicitate online pe social media încă merge la ei. Dar nu mai e la fel de relevantă ca înainte, și generațiile noi nu mai stau pe Facebook.

  1. Am făcut un test simplu și am luat o pagină de Facebook, random, de Celebrity: Cristiano Ronaldo.
    Like-uri totale: 164.000.000
    Am luat o postare random (cu un engagement ceva mai ridicat decat media, să zicem).
    611K Like-uri, adică: 0.37% din Fan Base
    29K Comments, adică: 0.017% din Fan Base
    6.2K Shares, adică: 0.038% din Fan Base

    Dacă și ăsta este reach organic… Să nu ne înțelegem greșit, înțeleg să nu ai un reach neapărat de 100%, poate unii sunt inactivi, poate mai ai și conturi fake, dar la naiba, măcar un 20-30%. Vrei mai mult? Bun, sunt dispus să plătesc. Dar când ai un reach sub 1%, practic nu existi, e doar o iluzie. Vrei să exiști și să îți faci cunoscute opiniile, plătești. Altfel nu știe nimeni de tine. E relativ simplu.

    • Cu cât e mai mare pagina cu atât e mai mic reach-ul, de asta multe branduri preferă să lucreze cu influenceri ce au doar …câteva milioane de fani, ba acum se merge și pe micro, dacă ai un brand micuț obții rezultate și cu câteva mii de fani, dar care au mai multă încredere în recomandările influencerului.
      Oricum, la nivelul Ronaldo discuția e alta, sunt contracte complexe, el lucrează practic ca ambasador de brand, cu reclame TV, outdoor, print, social media e doar bonusul.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *