fbpx

Social Media Summer Camp 2019 – idei din tabăra de social media #bizsmscamp

Am ajuns joi la a 17-a ediție a taberei de social media organizată de Revista Biz, Social Media Summer Camp. O să notez aici idei din prezentările speakerilor, linkuri, și pentru mine și pentru voi. Dacă aveți tangență cu marketingul online, sunteți antreprenori și vreți să învățați despre social media s-ar putea să vă fie util articolul, urmează trei zile de trei zile de workshopuri și conferințe, trei zile de dezbateri, networking, o să pun aici tot ce aflu util din domeniu, zi de zi. De reținut că toți cei care vin aici vin în primul rând pentru networking și inspirație.

Joi, 20 iunie

  • Raluca Radu, MTH Digital, despre cum poți folosi social media pentru magazinele online. Contează și awareness-ul, nu doar generarea de vânzări, pentru a te diferenția pe piață. E important să ai un profil al clientului potențial, pentru a adapta comunicarea publicului țintă.
  • tool-uri utile: Google Trends pentru tendințe, Google Suggest pentru idei de căutări, Google Keyword Planner pentru cuvinte cheie și volumul căutărilor, Facebook Page Transparency (pentru reclamele concurenților de pe Facebook)
  • Claudiu Butacu, EFdeN, ONG ce construiește case smart, solare, si educă despre sustenabilitate: e important să înveți cum să comunici cu audiența ta, chiar dacă lucrezi într-un domeniu tehnic. Provocarea e să ai mesaje simple, ușor de înțeles de către oricine.

Vineri 21 iunie – despre tendințe în social media

  • Alexandra Caciur, Publicis România -avem de recuperat în România pe zona de AR și VR față de vestul Europei. Digital minimalism, oamenii se vor întoarce back to basics, vor mai puține notificări, mai puțin zgomot. Munca din agenții e mai grea pentru a crea conținut bun dedicat pentru social media.  Anul ăsta sunt multe schimbări în algoritmul din spatele timeline-ului și pe zona de video, Facebook și Instagram.
  • Pe Facebook în 2019 trebuie să promovezi mesajele pentru a ajunge la utilizatori, reach-ul organic e tot mai scăzut, sau chiar zero. Targetați reclamele pentru reach, nu pentru engagement. Oamenii se uită la video și dau like, nu prea comentează. Live streamingul prinde bine, și Facebook a adăugat funcții interactive – sondaje, quizz-uri etc.
  • Pe Instagram în 2019 timeline-ul revine treptat la afișarea în ordine cronologică a postărilor.  Pe video clipurile din IGTV apar ca preview de 15 secunde și în feedul normal.
  • se consumă tot mai mult conținut pe orizontală prin Stories
  • de 1 lună se pot face campanii pe Tinder și în Romania.
  • pe fiecare canal ar trebui adaptat conținutul. Youtube e pentru long form video, Facebook video de 6-8 secunde 92% consumat pe mobil, Instagram 6-8 secunde, doar pe mobil. Întâi faci campania video pe Youtube, după aceea pe Facebook și Instagram clipuri scurte cu trimitere către clipul integral de pe Youtube.
  • DCO – sunt AI tools pentru dynamic content optimization pe Facebook și Instagram, afișează conținut adaptat în funcție de anumite triggere, încă nu sunt folosite la noi.
  • Raul Gheba, copywritter Mainstage, plus Sector 7: e greu să creezi constant conținut bun pe social media pentru branduri, să fii creativ după câteva luni de lucrat pe un cont. Nu poți crea memes la comandă, ai nevoie de timp.
  • Indicații utile despre cum să dai feedback agenției, ca și client – feedback concret, la obiect.
  • Florina Pînzaru, Decan SNSPA – în 2019 Inteligența artificială poate crea fețe umane, poate crea melodii pop și simfonii, efectua conversații pe subiecte. Din fericire, inteligența artificială nu poate avea creativitate bazată pe emoție.
  • Pentru a stimula creativitatea: citește cărți din domenii diferite, călătorește pentru a te inspira, vorbește cu oameni diferiți despre lucruri diferite pentru a îți îmbogăți vocabularul, du-te la expoziții, în muzee.
  • Mircea Popa,  youtuber la Mircea Bravo: oamenii distribuie conținut pe social media pentru a fi asociați cu ceva – ești tipul ăla cool care distribuie chestii funny, sau tipul care distribuie articole interesante etc. Pentru a integra reclamele în conținutul video trebuie să creezi chestii funny, pe subiecte de actualitate. Are un exemplu fain de integrare reclame în conținut video la StarGift.

  • Dana Popa, Pastel: cum scrii un brief bun pentru o campanie.  E nevoie de detalii de la client pentru ca agenția să poată livra pe subiect, un brief vag nu e suficient. Poți fi creativ și pe domenii plictisitoare sau care nu te inspiră. Exemplu de campanie faină de la o pizzerie – Domino’s – Paving For Pizza.
  • Campanie creativă făcute de Pastel:  Inka – Manual de despărțire.

Sâmbătă 22 iunie

  • dezbatere – cel mai eficient canal de promovare pentru vânzări e Facebook, Instagram sau Youtube?
  • Ca idee, menti.com e foarte ok pentru a primi voturi live la o dezbatere, accesul se face pe baza unui cod comunicat participanților.
  • Instagram vine foarte puternic pe zona de shopping cu butonul de cumpărare directă, majoritatea din sală au votat Instagram ca cea mai ok rețea unde să te promovezi pentru a genera vânzări. Din ce am testat noi la agenție pe .ro Facebook vinde mai bine, dar au început să crească și vânzările pe Insta de la începutul anului. E interesantă mai ales funcția de a te promova folosind audiențele influencerilor cu care colaborezi într-o campanie.
  • Ciprian Susanuvalidarea de insight-uri și ipoteze strategice cu ajutorul instrumentelor digitale.
  • folosiți Google Trends, Facebook Audience Insights, Google Keyword Planner pentru a valida supoziții. Cifrele nu mint. Nu lucrați cu Eu cred că, verificați trendurile, publicul țintă și preferințele lui. Puteți verifica câți oameni pasionați de inteligență artificială sunt și fani ai Băncii Transilvania, de exemplu, sau câți oameni ce apreciază Tefal și gătitul sunt în anumite orașe.
  • Valentin Pintilescu, Development Manager, LooLoo Kids și TraLaLa . Compania din spatele canalelor e din Iași. TraLaLa e canalul numărul 1 de Youtube pe România, dacă aveți copiii sigur știți de el.
  • au început și brandurile românești să dorească colaborări cu integrare de produse în clipurile de Youtube pentru copii, dar conținutul trebuie să fie în continuare util, educativ, funny, interesant pentru ei (și părinți).
  • Au 25 de miliarde de minute watch time pe Youtube, iar Johny, Johny yes papa se apropie de 2 miliarde de vizualizări.
  • secretul succesului pe Youtube e conținutul. Degeaba ai thumbnails faine, sharing pe Facebook, SEO pe clipuri, titluri clicuibile, brand bun, dacă nu ai conținut de calitate, adaptat la ceea ce se caută pe Youtube.
  • dacă vrei succes pe Youtube trebuie să îți construiești canalul ca un busines: viziune, obiective, plan de conținut, plan de publicare.
  • Greșeli făcute pe Youtube: au adus seriale cu desene animate produse în Franța și Rusia pe canalul LooLoo Kids fără a cerceta audiența lor înainte. Au scăzut la numărul de abonați și vizualizări, deoarece ei aveau pe canal doar fanii unui anumit serial, cel cu Johny.
  • Alex Negrea, Consultant Social Mediace vor oamenii să vadă pe internet în 2019:  se consumă mult lip sync, dansuri, conținut amuzant, de asta TikTok a crescut așa de rapid pe zona adolescenților.
  • brandurile trebuie să găsească un echilibru între ce vor oamenii să consume și ce vor ele să comunice, pentru a atrage atenția publicului.
  • Recomandă trimiterea de newslettere prin WhatsApp pentru a ajunge la cât mai mulți oameni, sunt cifrele mai jos. Am mai scris despre asta pe blog. Dezavantajul e că nu sunt aplicații gratuite sau ieftine, trebuie să gestionezi contactele pe liste de WhatsApp în liste de maxim 700 de abonați, direct pe telefon, să adaugi și să scoți manual abonații, pe lângă crearea de conținut.
  • Brîndușa Bîrsan – Instagram pentru Business. Fără poze stock pe Instagram, e nevoie de plan de postări, fotografiile trebuie să fie atractive, profilul de Insta e ca o carte de vizită a brandului, cu identitate unitară sau folosirea unei palete cromatice la toate fotografiile.Recomandă UNUM App pentru feed preview, Unfold App pentru Stories cu mai multe fotografii într-un story, Displaypurposes.com pentru hashtags planning și cercetare.
  • Pentru Instagram ai nevoie de conținut creat special pentru publicul de aici, 20-35 de ani. Brandurile se pot folosi de creatorii de conținut, dacă nu au oamenii dedicați pentru creație, la ei sau în agenție.
  • …se actualizează, când aflu ceva util pun aici…

Sursa foto cover – Gabriel.

Recomandă

2 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *