fbpx

Social Media Summer Camp 2022 – Cum a fost în tabăra de social media

Revista Biz organizează cu succes în fiecare an două tabere de social media cu peste 100 de participanți, Social Media Summer Camp și Social Media Snow Camp. Pe pandemie au fost întrerupte, evident, dar acum s-a revenit la programul normal, din fericire, cu 3 zile și 3 nopți de networking, acumulare de informații utile din zona de marketing și online, plus socializare la superlativ. Nu sunt chiar 4 nopți și 4 zile, dar e pe aproape. 🙂

Ediția din 2022 a fost cu tot ce trebuie, de la vedete, influenceri și branduri, până la oameni din agenții și specialiști din zona de marketing și digital. Gândiți-vă la tabăra asta ca la un loc unde ziua poți afla toate trendurile momentului când vine vorba de social media și promovare online, cu prezentări făcute de specialiști și influenceri, cu tips and tricks, cu informații din interior, cu networking la bere și cafea, iar noaptea participi la cele mai tari petreceri.

Am prins și ediția din 2011, și cea din 2019, uneori mă simt ca un dinozaur acolo, cu blogul de față activ din 2007. Din fericire sunt la curent cu trendurile, am conturi cam peste tot, deci nu m-a surprins că pe buzele tuturor în 2022 era TikTok, urmat de Instagram și Youtube. S-a vorbit și de Facebook, dar mai puțin, știți cum e, acolo stau adulții și părinții lor .

Câteva idei luate din prezentările și discuțiile de la Social Media Summer Camp 2022:

TikTok e pe val, dacă ai un brand cu acoperire la nivel național și tinerii sunt parte din publicul țintă platforma asta nu trebuie ignorată, mai ales dacă te plasezi pe brief, să poți crea conținut amuzant, interactiv, educativ, și scurt, evident. Recunosc că nici eu nu mă dădeam în vânt după ea, dar a crescut puternic și în România, și poate fi o sursă utilă de conținut, dacă știi cum să filtrezi ceea ce apare acolo, să cauți hashtags potrivite.

Mi-a plăcut prezentarea Aluzivei, despre ce înseamnă să fii asumat și autentic în online. O știam de pe internet, e la fel de faină și în viața offline, și are dreptate, fanii reacționează negativ atunci când tu nu îți asumi ceea ce faci pe internet, când recomanzi produse sau servicii care nu ți se potrivesc și ei simt asta. E mai ușor să ai colaborări de succes cu branduri dacă recomanzi lucruri pe care le-ai folosi și în afara campaniilor.

S-a discutat neoficial mult despre influenceri, vedete și Key opinion leaders, mai ales în discuțiile lejere, la  bere. Pe scurt brandurile și agențiile simt că au mai mult de câștigat dacă se asociază cu vedetele care se potrivesc publicului țintă, și vedetele sau influencerii lucrează tot mai des pe colaborări gândite pe termen lung. Dacă vrei o campanie cu un anumit influencer sau o anumită vedetă trebuie să te gândești din timp, s-ar putea să fie deja sub contract cu concurența, inclusiv agențiile de influenceri preferă formula asta, pe termen lung.

Conținut scurt versus conținut lung pe internet. Ce preferă publicul, TikToks și Reels și stories sau podcast-uri, clipuri lungi pe Youtube sau, Doamne ferește, articole pe bloguri. A fost o dezbatere pe tema asta, cei din sală au votat conținutul scurt ca fiind câștigător, dar realitatea este că în ziua de azi ai nevoie de ambele.

Ai nevoie de conținut scurt pentru a atrage atenția publicului și a depăși attention span-ul de câteva secunde de care am ajuns să suferim, dar ai nevoie de conținut lung pentru a păstra oamenii. Poate că vin pe profilul tău pentru că am văzut un Story interesant, dar ce îmi oferi pentru a rămâne la tine pe platformă?

De asta și TikTok introduce clipurile tot mai lungi, pentru că au realizat că nu poți păstra oamenii doar cu câteva secunde. În continuare podcast-urile sunt ascultate, clipurile de peste o oră pe Youtube au milioane de vizualizări și traficul de pe bloguri e în creștere, chiar dacă nu mai sunt în lumina reflectoarelor. Atragi publicul cu conținut scurt, îl păstrezi și fidelizezi cu cel bine gândit, lung.

Foarte ok și Rengle despre cancel culture pe internetul românesc și cum poți schimba percepția publicului despre tine. Tipul e atât de mișto offline încât nu ai cum să nu îți placă de el.

Mih Lovin a avut o prezentare despre next best thing pe internetul românesc, el pariază pe live-urile de pe TikTok. Eu aș paria că live-urile vor fi integrate în toate platformele ce au video, probabil în 2-3 ani ajungem și noi la nivelul din Asia, unde live-urile influencerilor sunt un canal de teleshoping interactiv, unde se vând produse și servicii și se donează bani.

Mihai Gongu a avut o prezentare vizuală cu mult exemple concrete pentru cum poate lucra un brand cu influencerii, cel mai fain a fost cu o cremă de ras pentru femei căreia i-au explodat vânzările datorită unui viral.

Brandule se adaptează tendințelor de comunicare moderne, limbajul nu mai e rigid, și comunicarea se face acum realtime. Știați că Armata României e pe TikTok, și au clipuri cu milioane de vizualizări? Folosesc social media și pentru a combate dezinformările și știrile false, și pentru branding, și pentru PR, și pentru a atrage tinerii către armată.

Edi Brandabura a avut o prezentare explicită despre cum funcționează Instagram acum, cu accentul pe Stories, poze și Reels.

Manafu a avut o prezentare cu multe cifre despre social media în general și social media în România. Aproape 70% dintre români au un cont pe o platformă de socializare. Facebook încă nu moare, cu 12.8 milioane de utilizatori, dar TikTok are ascensiunea cea mai rapidă dintre platformele de socializare.

Au fost mult mai multe prezentări, inclusiv cele făcute de oameni din agenții sau de la brand, nu am reușit să ajung la toate sau am ajuns doar pe fugă, deoarece erau prea mulți oameni cu care încercam să discut și prea multe discuții interesante unde voiam să particip, ce am pus mai sus e doar un mic procent din ce s-a discutat în tabără.

Cum stă treaba cu brandurile și petrecerile de la tabăra de social media? Ce se întâmplă în tabără rămâne acolo, dar pun și aici câteva poze, dintre cele decente. 🙂

Cum a fost pentru cei care au participat la tabăra de social media puteți vedea direct pe hashtagul #bizsmscamp  – Facebook și Instagram, dar și în clipul oficial al taberei.

Tabăra de iarnă de social media va avea loc între 8 și 11 decembrie, tot la Pârâul Rece, locurile se dau repede doar cu înscriere la Lelia – lelia.petrescu@revistabiz.ro, dacă vă pasionează social media și digitalul eu v-aș recomanda să puneți evenimentul pe listă, se leagă multe colaborări și relații faine acolo, în cele 3 zile și 3 nopți.

Recomandă

2 Comentarii

  1. Pare tentanta tabara asta, dacă lucrezi in marketing sau social media. De Mimi nu ai zis nimic, a povestit ceva picant? 😀

    • Nu o știam deloc dinainte de tabără, probabil pentru că nu sunt în target. Nu știam nici despre viralul ei cu virginitatea, mă scuzați că nu umblu și în bula asta. Ca persoană mi s-a părut ok, a avut o prezentare despre strategia de imagine a unui influencer, cum și-a construit imaginea în timp, cum a învățat că trebuie să lucreze la asta, inclusiv din greșeli. Bonus pic – https://www.facebook.com/mariussescu/posts/10225233083468569

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *