Mă uitam la lista asta de startup-uri dedicate creatorilor de conținut și mă gândeam că apar tot mai rar soluții bune, utile, care să rezolve probleme reale ale oamenilor, chiar dacă sunt probleme online.
Toți vor să fie antreprenori acum, dar nimeni nu vrea să facă munca reală. Toți caută să remixeze ceva, să plece de la ce există deja și vă adauge 1% diferit, spunând că vin cu ceva nou. Uneori nici măcar nu încearcă, pur și simplu fură o idee, dar cu alt nume.
- Huddles – creatorii încarcă clipuri scurte, cum era pe vremuri Vine. Sigur, ei sunt diferiți de TikTok, pentru că nu au discovery feed, trebuie să mergi pe profilul fiecăruia ca să vezi ce a mai creat, de parcă utilizatorii se trezesc dimineața și intră pe profilul influencerului preferat.
- Ko-fi – creatorii de conținut pot cerși bani aici de la fanii lor, spunând că strâng bani pentru proiecte. E diferită de Patreon, că nu trebuie să plătești abonamente lunare.
- Fanhouse – Onlyfans, dar fără poze nud.
- Beacons – îți creezi un landing page cu linkuri către conturile tale de pe net. E diferită de Linktree, pentru că aici poți cerși și bani de la fani, sau poți să le vinzi fanilor produse sau servicii.
- Pearpop – marketplace ce conectează brandurile și creatorii de conținut pentru a realiza campanii împreună. Mai sunt vreo 100 de platforme similare, inclusiv la noi 2Performant și MOCAPP.
- Buy Me a Coffee – asta e mai veche, se pot primi donații de la fani. Diferența e că aici fanii pot trimite și mesaje de încurajare influencerilor preferați, nu doar bani.
- Cameo – vedetele pot înregistra mesaje private, personalizate, pentru fanii lor, contra cost. Un fel de dedicații la lăutari, varianta online și privată. Ideea e destul de interesantă, de exemplu dacă știi odrasla ta e fanul unui artist și artistul e prezent acolo și dispus să îi zică La mulți ani pentru 100k dolari, de ce nu?
- Passionfroot – platformă unde poți gestiona colaborările dacă ești influencer sau brand și ai multe proiecte simultan. Ideea nu e rea, doar că brandurile, agențiile și influencerii preferă de obicei să țină informațiile despre colaborări secrete.
- Karat – aplicație de contabilitate/finanțe pentru influencerii din State, ca să nu vină fiscul pentru ei că nu și-au plătit taxele.
- Bildr – poți construi un site sau o aplicație fără cunoștințe de programare. Inedit, nu am mai auzit de așa ceva în ultimele 5 minute.
Lista e de la Victor, din Civilisation. Cu alte cuvinte, Everything is a Remix, dar oamenii ăștia nici măcar nu mai remixează, lansează aplicații identice cu ceea ce există deja, și speră să aibă ei noroc, să prindă o finanțare, să …ceva.
Dacă știți niște aplicații utile cu adevărat lăsați și voi linkuri în comentarii.
Chestii complet revolutionare nu se prea mai fac, in general ideea este sa vii cu un “unghi” si sa incerci sa faci bani. Exista investitori pe piata IT carora nu le pasa unde baga neaparat banii, investesc in o groaza de aplicatii si din toate, una macar “prinde”. Investitia se face ca pur si simplu fac bani din asta, plus ca e mai util la tax return, cand iti vine sa dai mai putinii bani inapoi statului, in conditiile in care iti deduci O GROAZA de chestii ca afacere (eu deduc cheltuieli cu masina, costurile agentiei de SEO, domenii, hosting, aplicatii, parte din cheltuielile casei, DAE la ipoteca etc.). Deci aruncatul asta cu banii are un sens, chiar daca noua romanilor unori ni se pare idiotic.
Eu de pilda acum fac SEO pentru o companie care doreste sa fie un fel de competitor pentru PayPal. In SUA exista Zelle (trimiti bani cont la cont pe baza de email, FARA comision), exista Stripe, Venmo etc. Deci chiar nu inventeaza clientii mei apa calda. Dar au niste milioane de dolari de la angel investors si de ce sa nu ii cheltuie?
PS: Cameo e destul de bine vazut pe aici, am vecini care dau 100-200 de dolari la nus’ ce vedete din alea demult apuse (tobarul de la Eagles, personajul nus’ care din Star Trek) care sa dea mesaj de lamulteani. Daca ma intrebi pe mine, bani aruncati, dar asta e … daca sunt bani si e placere, exista si aplicatia 😀
Da, Cameo măcar are o nișă clară, dăm bani la lăutari (vedete) pentru dedicații. Not bad. Cred că și industria asta cu angel investors se va duce în cap, la câte startup-uri vor falimenta în perioada asta, după ce au tocat banii.