Când v-ați uitat ultima dată pe statisticile site-ului?

Indiferent că vorbim de site-uri de prezentare, magazine online, bloguri sau portaluri, proprietarii lor au toți ceva în comun – ne dorim mai mult trafic. Pentru mine Sfântul Google Analytics e cea mai importantă aplicație de urmărit evoluția unui proiect online, și prima pe care o instalăm când trecem site-ul unui client pe live.

Totuși, în continuare aflu cu surprindere că sunt o mulțime de oameni ce au afaceri în mediul online, investesc sume mari în campanii de promovare, dar nu urmăresc deloc ce se întâmplă cu traficul de pe site, care e situația, de unde vin vizitatorii, cum ajung pe site. Unii nu au nici un serviciu pentru monitorizarea traficului. Ar trebui să fie chestii banale, dar nu sunt.

Eu cred foarte mult în cifre. Ajută și intuiția, experiența, dar când vrei să crești un proiect online trebuie să pleci de la cifre și analiza lor. De exemplu, am văzut clienți ce investeau mii de lei în promovarea site-ului prin Google Ads sau Facebook Ads, dar nu aveau instalate contoarele de la Analytics, codurile de tracking, remarketing, pentru a vedea câți oameni au intrat din campanii, ce au făcut pe site, ce au cumpărat. Nu știau de unde le vine traficul, pe ce cuvinte cheie sunt găsiți ușor în Google, câte pagini sunt indexate în motoarele de căutare.

Idem, un client aloca zilnic mult timp Instagramului, deși scopul lui era să crească numărul de vizitatori în magazinul online, și ulterior să convertească o parte din vizitatori în cumpărători. Ce nu realiza este că degeaba se bucura la sute de like-uri pentru postările de pe Insta, când pe site avea 30 de vizitatori pe site.

Pe termen lung l-ar fi avantajat mai mult o strategie de optimizare a conținutului pentru motoarele de căutare, crearea de conținut util pentru vizitatori (acel evergreen content de care influencerii nu au auzit, că nu vinde pe loc), dar cine să îi zică asta, când toți visează numai rețele sociale?

Să mai zic de importanța newsletterelor și cât de utile sunt ele pentru o afacere, dacă îți creezi o bază de date cu clienți și fani și comunici constant cu ei? Știu, e mai simplu să publici o poză pe Facebook de pe mobil decât să creezi conținut, să aranjezi un template, să pui linkuri și coduri de tracking, dar ce te faci atunci când Facebook îți spune că trebuie să plătești pentru ca mesajul postat de tine să ajungă la fanii tăi?

Nu zic acum că activitatea în social media și social media marketingul trebuie ignorate, din contră. Zic doar că e bine să aveți obiectivele legate de prezența afacerii voastre pe online clar definite, și să verificați mereu cifrele, pentru a știi dacă vi le atingeți și ce vă ajută cel mai mult.

Oricât de fain ar fi să alergați după ce aplicație sau rețea socială mai e la modă acum, pe termen lung ele trec. Cu ce rămâneți sunt propriile jucării – site-ul, magazinul online și canalele de comunicare cu clienții unde voi dețineți complet controlul – newsletter, bază de date cu telefoane pentru sms marketing sau telemarketing.

Recomandă prietenilor!
  • 14
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile