Oamenii sunt tot mai ocupați și asaltați de reclame. În America o persoană obișnuită vede zilnic până la 5000 de mesaje publicitare. În România poate că nu sunt chiar atât de multe, dar nu suntem departe de cifra asta. Din păcate nu am găsit studii făcute la noi legate de numărul de reclame văzute zilnic.
Vi se pare o cifră prea mare? Gândiți-vă la o zi normală din viața noastră. La panourile stradale, reclamele din ziare, de la radio, TV, broșurile primite pe stradă, reclamele din mijloacele de transport și din stații, plicurile găsite în poștă, flyerele agățate de tocul ușii, promoțiile din supermarketuri și hypermarketuri, telefoanele primite de la firme care vă propun nu știu ce oferte senzaționale, bannerele ce vă apar pe diverse site-uri, email marketing. 5000 de reclame văzute zilnic, exceptând cazul în care nu stăm în pustiu, izolați de lume.
Tot mai multe produse, tot mai multe branduri, toate concurând pentru atenția și banii noștri.
De aceea schimbăm canalelele când apar reclamele la radio și TV, aruncăm fluturașii în coșul de gunoi, ignorăm panourile stradale și sărim peste machetele publicitare din ziare. E tot mai greu pentru o companie să ajungă la publicul țintă cu mijloacele tradiționale de marketing, costurile sunt tot mai mari.
Cum ajungem la publicul nostru țintă, dacă el ne evită?
Ne schimbăm modul de a gândi, felul în care comunicăm, adaptăm limbajul nostru pentru a fi pe placul publicului și interacționăm cu oamenii acolo unde își petrec ei timpul liber. Dacă ei stau pe internet, mergem și noi acolo unde sunt ei, fie că e vorba de Facebook, Twitter, LinkedIn, bloguri sau forumuri.
Un brand trebuie să fie interesant, să aibă un mesaj atractiv pentru clienți, dacă vrea să rămână pe piață. Degeaba spunem noi clienților CUMPĂRĂ CUMPĂRĂ CUMPĂRĂ, dacă nu le spunem și de ce ar trebui să cumpere produsele noastre, dacă nu reușim să le atragem atenția.
Cândva citisem că de departe cele mai eficiente forme de promovare a unui produs sunt reclamele gen teleshopping, acele calupuri de 10-15 minute. Celelalte reclame, de exemplu cele TV, cu buburuze ce se iubesc prin masini ce se doresc a fi cumparate nu prea conving. Fac produsul cunoscut, e adevărat, dar nu vând neaparat.
True, doar că teleshoppingul e destinat unei categorii de oameni, merge pt anumite produse, de regulă dedicate clasei medii. Nu poți vinde mașini de lux de ex prin teleshopping.
O cifra enorma,cu alte cuvinte exista si poluare publicitara :))
Foarte putine dintre mesaje ne atrag atentia , iar si mai putine ne intereseaza, doar ca asta e lupta care se duce pentru a vinde. Daca n-ar fi , n-am sti :))
That’s why I vote for viral and guerrilla tactics all the way 🙂
[…] mai e liniștea. Suntem asaltați cu peste 5000 de mesaje publicitare în fiecare zi, iar marile companii încep să taxeze liniștea, sau să o ofere ca pe un lux, ca pe un beneficiu. […]