Acum că ne-am reîntors aproape toți din concedii cu chef de muncă, (ha ha ha, ce glumă bună) e timpul să analizăm va fi la modă în 2019, când vine vorba de marketing. Nu o să vă plictisesc prea mult, mă uitam la cafea pe articolele cu tendințe și putem recicla aceleași predicții care au fost și anul trecut, cu câteva retușuri:
- inteligența artificială e pe val (roboții de Facebook Messenger care încearcă să îți vândă produse sau servicii e cel mai simplu exemplu).
- aplicații ce integrează realitatea augmentată și realitatea virtuală (Ikea făcea din astea încă din 2014)
- personalizarea mesajelor și a conținutului (newslettere, produse și conținut adaptat în funcție de preferințele și istoricul clientului, ca să îi vinzi chestii de care chiar are nevoie).
- video (de câțiva ani se spune în fiecare an că va fi anul conținutului video, și brandurile care investesc în clipuri video bune au de câștigat, trendul continuă). Nu uitați de live video, dacă ai cu cine și cu ce.
- influencer marketing (deja discutăm despre nano și micro-influenceri, dar presimt că anul ăsta brandurile se vor mai calma cu influencerii și încep să se uite pe vânzările generate de ei, nu doar câte Instastories au publicat).
- aplicațiile de mesagerie sunt tot mai populare, în detrimentul rețelelor sociale clasice (Messenger și WhatsApp sunt folosite tot mai des de companii, și noi avem la agenție companii ce discută mai des cu clienții pe aceste canale, în locul emailului sau telefonului).
- căutarea vizuală – Google a integrat și mai puternic în smartphone-uri căutarea folosind imaginile, practic pozezi un produs și îți apar recomandări de site-uri de unde îl poți cumpăra. Din decembrie și pe iOS.
- căutarea prin voce (la noi în țară nu a prins deoarece asistenții nu suportă limba română, dar Alexa și Google sunt folosite intens prin State și vestul Europei).
În rest cred că reclamele pe Facebook vor înregistra o scădere în bugete în 2019, dar nu pentru că se duce Facebook la vale, ci pentru că Instagram crește în rândul tinerilor, și brandurile care vor să vândă chestii acestora vor băga mai mulți bani acolo. La noi nu se va simți încă, majoritatea oamenilor tot pe Facebook își fac veacul. Google Ads continuă să ruleze fin.
Integrarea între reclame și conținut va fi tot mai puternică, practic devine mai greu să ne dăm seama dacă vedem o reclamă sau e un articol sponsorizat.
Dacă lucrați în marketing online și vă temeți de o criză în perioada următoare am vești bune, când vine o criză bugetele de marketing se reduc, e adevărat, dar multe companii investesc mai mult în reclame și campanii online, pe ideea că pot măsura mai eficient rezultatele. Vorba unui prieten, Winning! 🙂
Buna, Marius!Stii cumva ce aplicatie a fost descarcata recent,de multi oameni, de pe telefonul mobil?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most-downloaded_Google_Play_applications