fbpx

Un blogger la uzina Renault din Maubeuge, Franţa

Sunt sigur ca vreţi să ştiţi cum arată o uzină de autovehicule în interior şi cum ia naştere o maşină. Şi eu eram curios până la  această experiență, care m-a făcut să descopăr foarte multe lucruri interesante.

Încă din iulie, de când am fost declarat campionul eco al competiţiei “Expediţia Verde”, am aşteptat cu nerăbdare să vizitez uzina Renault din Maubeuge, locul unde se produce şi modelul electric Kangoo.

La scurt timp dupa ce am fost anuntat de premiu am primit și programul, unde scria că voi petrece o zi vizitând uzina Renault. Mâ gândeam deja: ce pot face o zi întreagă acolo, ca vizitator? Pe 5 octombrie am plecat în Franţa, iar pe 6 octombrie, cei de la uzina Renault din Maubeuge m-au primit cu braţele deschise pentru vizita VIP.
Acum, după ce am vizitat uzina şi am văzut tot ce se întâmplă cu maşinile, cred că o zi este puţin. Din fericire, datorită domnului Charles DE-OLIVEIRA, ghidul meu, am reuşit să mă încadrez în timpul alocat vizitei. Este extraordinar să vezi tot procesul de fabricaţie a unei maşini, plecând de la tabla folosită pentru tăierea pieselor de caroserie şi ajungând la maşina complet echipată care iese pe poarta fabricii.

Dacă aveţi vreodată ocazia de a vizita o uzină de autoturisme nu ezitaţi, merită să ştiţi cum sunt create maşinile pe care le conducem cu toţii, zi de zi. Experienţa nu poate fi comparată cu nimic altceva, iar acum, după ce am avut şi ocazia de a conduce un Renault Kangoo ZE, modelul Kangoo electric, pot spune că viitorul aparţine maşinilor electrice.

În Franța, de exemplu, modelul Renault Kangoo ZE este folosit de către Poşta Franceză, Poliţie, Pompieri și în flotele hypermarketurilor şi a mai multor alte companii mari.

Mai sunt câteva aspecte de rezolvat, dar în câţiva ani cred că și noi vom folosi maşinile electrice la fel ca pe cele pe motorină sau benzină. Pentru mine, o surpriză plăcută în timp ce am condus a fost lipsa zgomotului realizat de motor. Maşina era pornită, dar nu se auzea nimic! Ciudat dar adevărat.

Din ce știam eu, preţul maşinilor electrice este mai mare decât pentru mașinile cu combustibil clasic.  Am aflat însă că în Franţa statul francez oferă reduceri importante pentru cumpărarea de maşini electrice, subvenții care ajung până la 5000 de euro, astfel încât preţul unui Renault Kangoo ZE ( electric) poate fi comparabil cu cel al unui Renault Kangoo diesel.

Și în România au inceput să fie încurajate achizițiile de mașini electrice. Guvernul a anuntat că acordă o subvenţie de 20% din preţ la cumpărarea unui autovehicul electric, subvenție care poate ajunge până la 3.700 euro. De asemenea, şi prin programul REMAT va exista un mecanism care să încurajeze achiziţionarea unor astfel de vehicule. E un început promitator pot spune.

Am fost asaltat de avalanşa de informaţii interesante aflate la uzina Renault din Maubeuge. Ca idee, am vizitat fiecare secţie, plecând de la cea unde se decupează formele pentru caroserie şi ajungând până la sectia Renault Tech, unde maşinile produse în serie în interiorul uzinei sunt personalizate pentru flotele speciale destinate clienţilor mari.

Imagini de la uzina Renault

Cele mai importante informaţii despre uzina Renault de la Maubeuge:

  • În 2010 erau  2200 de oameni care lucrau în uzină. Angajaţii noi se specializează la locul de muncă, în spaţii amenajate special pentru asta – şcoli în uzină;
  • Procedeul de asamblare a pieselor este 99% automatizat, sunt 522 de roboţi care realizează operaţiunile de montaj şi prelucrare;
  • Se asamblează 48 de Kangoo-uri pe oră;
  • Se produc toate modelele Kangoo, în total sunt 393 de caroserii diferite în funcţie de cerinţele clienţilor;
  • Un Kangoo e alcătuit din peste 2000 de piese diferite;
  • 139.259 de vehicule Kangoo au fost produse în 2010;
  • Zilnic se consumă 650 metri cubi de apă în uzină;
  • Suprafaţa totală a întregului site este de 83,6 hectare, din care suprafața construită măsoară 23 hectare;
  • Zinic sunt descărcate 170 de camioane cu piesele necesare pentru maşini;
  • În prezent, din 48 de Renault Kangoo realizate pe oră 6 sunt electrice;

În plus, am înţeles acum de ce Renault insistă foarte mult pe latura ecologică şi protecţia mediului. La uzina Renault din Maubeuge reciclarea este una dintre cele mai importante priorităţi, practic tot ce ce poate recupera se recuperează.

Reciclarea în uzina Renault:

  • 30% din apa utilizată în uzină este refolosită datorită propriei staţii de filtrare şi reciclare;
  • În 1999 se foloseau 3 metri cubi de apă la producerea unei maşini, în 2011 se folosesc 2 metri cubi;
  • 60% din apa folosită în uzină provine din captarea apelor pluviale;
  • Parcarea imensă pentru Kangoo-urile ce aşteaptă livrarea este acoperită cu panouri solare, iar energia obţinută este vândută către filiala franceză Eon;
  • Deşeurile de tablă sunt colectate, compactate şi trimise la centrul de reciclare.
  • Peste tot în uzină am văzut coşuri de gunoi pe categorii: hîrtie, sticlă, metale şi altele.

Am plecat de la Renault cu capul plin de informaţii despre procesul de fabricaţie a maşinilor şi mai ales a modelului Kangoo ZE. Abia aştept să ajungă şi la noi maşinile electrice o opţiune viabilă. Ţinând cont de faptul că 90% din timp conduc maşina în oraş, nu m-aş mira dacă peste câţiva ani mă veţi vedea la volanul unui autoturism eco, 100% electric.

Voi aţi conduce  o maşină electrică? 

Recomandă

2 Comentarii

  1. Eu as conduce, dar cand o să fie preturile similare cu cele pt masinile pe benzina. Plus ca mai este de rezolvat problema cu bateriile, in oras ajungi seara si o incarci dar cand ai de facut 300-400 de kilometri unde stai tu sa incarci masina la priza 4-5 ore?

  2. Buna, Ndrei! Gama de vehicule electrice propusa de Renault a fost conceputa cu scopul de a transforma aceasta inovatie intr-o realitate accesibila cat mai multor clienti. Renault Fluence Z.E. va avea în anumite ţări, precum Franţa, un preţ de plecare de la 21 300 € (stimulentul fiscal în valoare 5 000 € inclus în preţ), preţ comparabil cu cel al Renault Fluence diesel echivalent (aceleasi performante si dotari). In Romania, Ministerul Mediului ofera un stimulent fiscal de maxim 20% din pretul de achizitie al unui vehicul electric, dar nu mai mult de 3700 euro.

    In ceea ce priveste autonomia, Renault Fluence Z.E. are o autonomie omologata (ciclu NEDC) de 185 de km. Pentru incarcarea bateriei, exista doua variante: incărcare standard într-un interval cuprins între 6 şi 8 ore, în funcţie de puterea disponibilă: prin simpla conectare a maşinii la o priză conventionala (cu ajutorul cablului EVSE), la o borna de tip Wall Box la domiciliu sau in parcarea sediului companiei (bornă de încărcare montată pe perete); si incarcarea accelerata sau rapida (conectarea la o borna de incarcare publica, de mare putere) care permite incarcarea completa a bateriei intr-un interval icuprins ntre 30 min si 1 ora.
    De asemenea in anumite tari, cu potential comercial foarte important, va fi disponibil sistemul Quickdrop: statii automate de schimb de baterii. Clientul va putea să îşi înlocuiască bateria descărcată cu o altă baterie încărcată în doar 3 minute. În prezent, instalarea unor astfel de borne este prevăzută în Israel şi în Danemarca, în parteneriat cu Better Place.

    Pentru mai multe informatii, te rugam acceseaza linkul urmator: http://www.renault-ze.com/ro/#/ro.html iar daca ai nevoie de informatii in plus, nu ezita sa ne contactezi la http://www.renault.ro/contact/contact-vocea-clientului/index.jsp

    Echipa RENAULT Romania

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *