În Europa nu cred că vor prinde abonamentele pe bani pentru acces la rețelele de socializare, dar în State cine știe, mai ales pentru power users.
Twitter pregătește Premium+ pentru 16 dolari, fără reclame, Premium pentru 8 dolari și Basic pentru 3 dolari. După ce a cumpărat compania cu 44 miliarde dolari iar acum e evaluată la 19 miliarde de dolari, e logic că Musk încearcă să crească veniturile prin orice preț. Nu aș plăti, probabil de asta și Zuckerberg e optimist cu privire la viitorul Threads.
Între timp în Europa, după ce sistemul de targetare a reclamelor personalizate a devenit aproape inutil, Facebook și Instagram au anunțat abonamente fără reclame. 9,99 euro pentru access lunar din browserul web și 12.99 euro pentru aplicațiile de iOS sau Android. Cu ocazia asta am aflat și noi cam cât valoreaza un utilizator de Facebook din punct de vedere al reclamelor afișate, cam 10 euro lunar.
Nu cred că vor plăti prea mulți utilizatori, iar cei care vor plăti sunt evident, cei care au mulți bani sau folosesc platformele foarte mult.
Culmea este că persoanele cu bani sunt fix cele vizate de advertiseri prin reclame, deci dacă vom ajunge în Europa la un Facebook/Instagram folosit doar gratuit, de persoane fără putere mare de cumpărare, reclamele vor fi și mai puțin eficiente (da, se poate), deci advertiserii vor muta bugetele în altă parte, sau poate se vor întoarce back to basics – email marketing, sms marketing, fidelizarea clienților, content marketing.
Pe scurt, situația arată cam așa – dacă utilizatorii Facebook plătesc pentru abonamentele premium reclamele nu vor mai aduce conversii, că le văd doar cei care nu își permit să cumpere, dacă utilizatorii nu plătesc Facebook nu prea mai are cum să facă bani în Europa, pentru că sistemul de targetare nu mai funcționează eficient, deci poate în 2 ani vor zice că închid prăvălia aici.
Culmea e că văd tot mai puține motive pentru care cineva ar plăti pentru un Facebook fără reclame – înainte pe Facebook puteai menține legătura cu prietenii, acum e plin de spam, sugestii de postări de pe grupuri fără nici o treabă cu interesele tale și reclame pentru diverse țepe.
Voi pentru ce ați plăti pe internet?
Să nu uit, s-ar putea să revină blogurile la modă. 🙂
As plati pentru articole faine\carti faine. As plati pentru reviewuri nepartinitoare si fara reclama ale unor produse pe care mi le doresc. Nu am facebook, nu mai am de cel putin 10 ani. Nu am twitter, nu am instagram, nu am cont pe iutub, nu am nimic din ceea ce s-ar putea numi social media. Am doar o adresa de mail pe care o folosesc de la inceputurile Google. Prefer plata cu banii jos si nu platile electronice. Si lucrez in IT. Ce am? Am liniste si intimitate.
Plata cu banii jos o rezolvă Ciolacu acum…
Nasol. Vreau sa vad cati dealeri si cate centuriste au casa de marcat si dau bon….desi partea cu dealerii ar putea fi benefica, si asa vroiau sa faca registrul national al traficantilor de droguri parca, nu? Un fel de pagini aurii….macar stii ca-s verificati, gramul e gram, au istoric… :-))
Ei nu sunt afectați, efortul e tot la cei care respectau legea.
“Nu cred că vor plăti prea mulți utilizatori, iar cei care vor plăti sunt evident, cei care au mulți bani sau folosesc platformele foarte mult.”
Nu este vorba despre cati bani ai, ci despre cati bani faci pe platformele respective! Daca faci bani pe platformele respective, este OK sa platesti un abonament modic lunar, daca nu faci bani, atunci nu platesti nimic. E simplu.
Ce sens are sa platesti pentru ceva ce nu iti aduce nici un venit/profit sau vreun avantaj?
Daca se vor introduce abonamente pentru toata lumea, atunci vor pierde masiv! Exista de muuulti ani pe Vkontakte si in ultimii 3-4 ani si pe Telegram comunitati masive de oameni inclusiv de romani.
Pe langa faptul ca trebuie sa fi incredibil de prost sa folosesti in ultimii 15 ani un browser fara pluginuri de genul AdBlock, uBlock, Ghostery, HTTPS Everywhere, Decentraleyes, Canvas Fingerprint Defender, etc. sa nu mai vorbim despre scripturi ca NoScript, F.B. Purity, User.js etc. trebuie sa fi cel putin footoot in cap sa stai la mila Twitter, Facebook, Microsoft, Google sau mai exact, la mila unui indian imputit platit cu un bol de oarez pe zi care te poate bana instant pe termen nedeterminat si se pishe pe munca ta de ani de zile.
Viitorul utilizatorilor privati va fi pe retelele de genul Vkontakte si Telegram sau Gab in State. Dupa ei vor veni si companiile mici si medii.
Viitorul companiilor mici si medii va fi in curand pe abonamentele platite de pe retelele sociale mainstream unde inca sunt utilizatori, iar mai apoi vor migra o data cu utilizatorii pe Vkontakte, Telegram, Gab, etc.
Viitorul companiilor mari va fi in curand pe abonamentele platite de pe retelele sociale mainstream unde inca sunt utilizatori, iar mai apoi daca nu au propria solutie bazata pe Fediverse, vor inceta sa mai existe online. Twitter, Facebook, Instagram, Threads, Reddit, Pinterest, etc sunt deja moarte de cativa ani de zile. Cine nu a realizat acest lucru va fi ingropat o data cu ei.
https://vk.com/club2378190
https://vk.com/products
https://telegram.org/
https://gab.com/
https://www.youtube.com/watch?v=ZceMQQszm2s
https://opensource.com/article/23/3/tour-the-fediverse
https://fediverse.party/
PS. Si eu sunt la fel ca Nae. IT-st cu peste 20 de ani vechime in domeniu. Inteleg si respect o gramada de concepte IT inclusiv security si privacy. Nu am avut niciodata cont personal pe retelele social media. In momentul cand a fost nevoie sa le folosesc in scop de business am facut-o cu un scop precis anume si chiar daca am Linux instalat pe toate PC-urile pe care lucrez, le-am accesat dintr-un VPS dedicat cu o distibutie live de Linux.
In alta ordine de idei:
https://www.theguardian.com/technology/2016/jun/22/mark-zuckerberg-tape-webcam-microphone-facebook
https://www.businessinsider.com/mark-zuckerberg-hides-kids-faces-on-social-media-should-you-2023-7
https://www.independent.ie/life/family/parenting/the-tech-moguls-who-invented-social-media-have-banned-their-children-from-it/37494367.html
etc.
Da, aia cu Zuck e veche, el știe cel mai bine cum sunt folosite jucăriile lui și ale concurenței. Vorba aia, să faci ce face popa, nu ce zice popa.
Și eu cred că viitorul social media e în grupurile închise, comunicarea privată.
paii pentru filme/seriale, muzica sii cam atat, alte abonamente nu am si nici nu as face la retele de socializare, doar ca sa nu vad reclame.. daca vor fi atat de multe reclame doar ca sa platesc abonament atunci as renunta la reteau respectiva si cam atat.
Aș plăti pentru articole de calitate și bun informativ și serviciile de streaming precum HBO Max și Disney+
Puțini plătesc pentru articole de calitate, nu degeaba presa moare.
Am abonament la Apple music Netflix și Hbo. Pentru Fb nu sunt dispus să dau bani.
Nimeni nu e, l-au pus ca să scape de presiunile UE.