McDonald’s avea o reclamă bună de Crăciun, dar au retras-o

McDonald’s Olanda a retras o reclamă de Crăciun de 45 de secunde, realizată integral cu clipuri generate de Inteligența Artificială, în urma unui val de critici online.

Părerea mea e că era chiar era o reclamă decentă, pentru că avea o idee bună în spate, perioada sărbătorilor de iarnă e prezentată în spot ca „cea mai teribilă perioadă a anului”.

Finalul era cam aiurea, recunosc, sugerând că timpul de Crăciun este mai bine petrecut la McDonald’s, unde totul e ok, dar în rest spotul era fix pe subiect.

Asta e faza, peste tot ni se zice că decembrie e cea mai frumoasă perioadă din an, dar și eu simt că în perioada sărbătorilor suntem mult mai stresați ca de obicei – la job ai tot felul de deadlines scurte și stresul finalului de an, încerci să alergi după cadouri și să petreci mai mult timp cu familia și prietenii, media te bombardează cu știri negative constant, iar reclamele parcă sunt rupte complet de realitate, prezintă o atmosferă idilică cu familii fericite în jurul bradului și zăpadă și Moș Crăciun, când noi suntem deja epuizați după zile pline de stres și vrem doar liniște.

Apropo, când ați văzut ultima dată zăpada la voi în oraș, sau pe Moș Crăciun? 🙂

De asta am apreciat reclama, pentru că era onestă. Evident că ar fi putut realiza o reclamă cu actori reali în locul AI, sigur aveau buget, dar asta e altă discuție. Voi ce ziceți?

Reclama e mai jos, pe canalul oficial nu mai apare:

Reacția Publicului și Retragerea

Reclama a fost publicată pe canalul de YouTube al McDonald’s Olanda pe 6 decembrie.

Telespectatorii au criticat utilizarea AI, descriind personajele ca fiind „ciudate” (uncanny-looking), filmul ca fiind „înfiorător” și „prost editat”, și numind-o „cea mai groaznică reclamă văzută anul acesta”.

Pe 9 decembrie, McDonald’s Olanda a retras videoclipul, declarând că momentul servește drept „o lecție importantă” în explorarea utilizării eficiente a AI.

Detalii despre Reclamă și Producție

Reclama, realizată de compania olandeză TBWA\Neboko și compania americană The Sweetshop, folosea sloganul „cea mai teribilă perioadă a anului”, sugerând că timpul de Crăciun este mai bine petrecut la McDonald’s.

Datorită limitărilor AI, care distorsionează imaginile pe măsură ce clipurile se lungesc, un videoclip de 45 de secunde a necesitat editarea multor clipuri scurte (de 6-10 secunde) generate de AI.

Melanie Bridge, directorul executiv al The Sweetshop, a apărat procesul, susținând că a durat șapte săptămâni, implicând crearea de „mii de încercări” și editarea lor riguroasă, afirmând că „Nu a fost un truc AI. A fost un film.”

Îngrijorări și Tendința AI în Publicitate

Criticii au exprimat, de asemenea, îngrijorări legate de înlocuirea locurilor de muncă în industrie, un comentariu notând: „Fără actori, fără echipă de cameramani… bine ați venit în viitorul cinematografiei. Și e oribil.”

Utilizarea AI generativ în reclame a devenit o tendință în creștere printre brandurile mari (precum Coca-Cola), în special în sezonul sărbătorilor, deoarece permite producția rapidă.

Deși reclama McDonald’s a eșuat, Coca-Cola a avut mai mult succes cu a doua sa reclamă de Crăciun generată de AI, obținând un rating de sentiment pozitiv de 61% din partea comentatorilor online.

Alte companii, precum casa de modă Valentino, au fost criticate pentru că și-au făcut campaniile de marketing să pară „ieftine” și „leneșe” din cauza utilizării AI.

Recomandă articol

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *