La începutul lui 2014 peste tot se vorbea de social media marketing. Agențiile îți ziceau că trebuie să faci campanii pe social media, virale pentru social media, numărul de social media marketeri explodase și așa mai departe. Lucrurile s-au mai liniștit în a doua perioadă a anului, mai ales după ce Facebook a tăiat macaroana și a devenit clar pentru branduri că promovarea pe Facebook costă, iar rețeaua trebuie abordată ca orice alt canal de marketing plătit.
Deci în 2014 ne vom întoarce la origini, și vom face mult content marketing. Nu că nu făceam și până acum, doar că nu era scos la înaintare la fel de mult.
Care e diferența între ele?
Content marketing
Crearea de conținut relevant, util pentru publicul țintă, clienții actuali și potențiali. Și prin conținut nu mă refer la pozele cu pisici și cafea postate dimineața pe Facebook, ci materiale care chiar fac oamenii să fie mai interesați de brandul tău: articole pe blog sau site-ul de companie, clipuri video în care prezinți cum funcționează produsele tale, ebooks, newslettere, infografice. Chestii relevante, care sunt relevante și acum, și peste 2 ani. Și mesajele postate în rețelele sociale pot fi content marketing, dacă aduc un plus de valoare comunicării.
Social Media Marketing
Marketingul prin social media e despre conversațiile din rețelele sociale, și cum le poți folosi pentru a atrage atenția utilizatorilor din rețelele sociale asupra brandului tău. Deja Facebook e un mediu unde cam toate brandurile știu că trebuie să plătească pentru a ajunge la audiența lor, chiar dacă au milioane de fani pe paginile lor. Ori asta, ori crearea de content marketing pe bune, vezi mai sus. De exemplu, crearea de conținut video direct pe Facebook e mult mai eficientă decât postarea de linkuri sau poze.
Să nu uităm de SEO
Optimizarea pentru motoarele de căutare. Pe scurt se referă la optimizarea conținutului de pe site sau blog pentru a atrage mai mult trafic din motoarele de căutare, adică Google la noi, că asta folosește 95% din populație. Folosești în articole și titluri cuvinte cheie pe care știi că publicul tău le utilizează atunci când caută pe Google, în speranța de a îi atrage la tine pe site.
În concluzie, dacă ai un site sau blog de companie pe care scrii articole unde folosești și cuvinte cheie relevante, iar după aceea le postezi în rețelele sociale și interacționezi cu fanii brandului tău de acolo felicitări, faci și content marketing, și social media marketing, și SEO. 🙂 Că le faci bine sau mai puțin bine e partea a doua.
Oricum, e interesant cum de toată atenția s-a mutat de la social media marketing la content marketing. Eu zic că e de bine, se pune mai mult accent pe lucrurile care contează cu adevărat. E de rău pentru cei care abureau clienții cu social media marketing făcut aiurea, pentru că acum trebuie să muncească pe bune.
Bonus, resurse pentru 2015:
Nu mai facem social media marketing, facem content marketing 🙂 http://t.co/1xJuY5NWf1
Nu este neaparat o intoarcere la origini cat o intoarcere la ceea ce este cu adevarat important si relevant atat pentru branduri cat si pentru clientii acestora (actuali sau potentiali).
Nu mai facem social media marketing, facem content marketing 🙂 http://t.co/EF4jsToIh0 via @mariussescu
Nu mai facem social media marketing, facem content marketing 🙂 http://t.co/gFcokojHqW
Via @MoniSibisteanu: Nu mai facem social media marketing, facem content marketing 🙂 http://t.co/5lajtXtSnw
RT @MoniSibisteanu: Nu mai facem social media marketing, facem content marketing 🙂 http://t.co/gFcokojHqW
RT @MoniSibisteanu: Nu mai facem social media marketing, facem content marketing 🙂 http://t.co/gFcokojHqW
Nu mai facem social media marketing, facem content marketing. Este o diferenta mare..
Nu mai facem social media marketing, facem content marketing in 2015? via Mariussescu http://t.co/KqybEatykP http://t.co/hU81Hy1r7g