Brandingul turistic nu e pentru to(n)ți

De ce nu oricine poate crea un brand, de ce trebuie să ai ceva experiență și studii de specialitate în spate pentru a emite declarații legate de branding? E simplu, pentru că altfel o vei da în bară și vei fi catalogat drept prost de către cei care chiar știu ce vorbesc.

frunza logo

Uite de asta nu îmi place mie atitudinea multor români, care se cred specialiști în toate. Azi avem declarația Mariei Grapini, Ministrul delegat pentru IMM, Mediul de Afaceri şi Turism:

În condiţiile respectării reglementărilor legate de utilizarea fondurilor europene, am gândit, împreună cu specialiştii şi autoritatea pentru turism, din minister şi din sectorul privat, cum să facem să folosim cât mai ţintit şi mai eficient banii şi am lansat o competiţie pentru a face sub-branduri. (…) Eu trebuie să duc produsul foarte aproape de imaginaţia turistului. Şi, dacă produsul este turismul balnear, atunci trebuie să avem un brand pentru turism balnear şi tot ce înseamnă staţiune şi zonă balneară să o branduim cu brandul de turism balnear. Trebuie să avem un brand pentru turism cultural, pentru că, slavă Domnului, avem ce simboluri să alegem pentru turismul cultural, istoric. Trebuie să avem pentru ecoturism, pentru că România, din 2012, pe baza unei directive, a început să îşi delimiteze zone de ecoturism’, a explicat Grapini.

Aceasta a menţionat că, în ceea ce priveşte brandul turistic al României, frunza, trebuie făcut un studiu de impact şi că a declanşat procedura pentru a selecta firma ce va face acest lucru.

Sursa: AgerPres

Nu am văzut emisiunea de pe Realitatea TV, dacă declarația ei nu a fost preluată corect de agenția de presă îmi cer scuze. Dacă însă e adevărată, cred că e cea mai proastă idee legată de promovarea turismului românesc, de la cumpărarea acelei frunze de pe site-urile stock.

Să o luăm altfel. Să spunem că eu sunt producător de pâine și vând mai multe tipuri de pâine sub brandul PaneMio. Investesc în brand, promovarea lui, logo etc. Asta nu înseamnă că trebuie să mă apuc să creez un subrand pentru fiecare tip de pâine pe care îl comercializez, pentru că aș cheltui prea mult în plus pentru promovarea unor branduri diferite pentru produse din aceeași categorie, cu diferențe prea mici între ele, iar consumatorul va fi dezorientat, nu va înțelege de ce sunt mai multe branduri diferite pentru produse similare, făcute de același producător.

Abordarea logică e să promovez un singur brand sub care să fie comercializate toate sortimentele de pâine: Panemio pâine de secară, Panemio pâine integrală, PaneMio toast etc.

Dar deh, când politicienii sunt specialiști și în branding logica nu mai are nici o legătură cu promovarea turismului românesc. România, mereu surprinzătoare…

Recomandă prietenilor!



11
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Andrei Chisanovici
Vizitator

Pe partea de promovare merita facuta o campanie pe tipurile de produse turistice si pe segmentele de piata specifice produsului, dar branduirea diferita e cauzatoare de haos. Asa se intampla cand pe la ministere lucreaza cei care nu au cunostinte legate de domeniul respectiv. Daca tot se merge pe ideea oamenilor din partid, macar sa ajunga undeva unde se pricep.

Alex
Vizitator
Alex

Gradul de diferentiere intre tari ar putea fi mai apropiat de cel dintre un producator de lactate si unul de produse de panificatie. Iar daca gama de paine s-ar numi PaneMio, atunci producatorul ar putea sa se numeasca PaneGrano. Si ar putea sa aiba un brand pentru covrigei si alte gustari rapide, un brand pentru placintele instant la cuptor, un brand pentru reteaua lui de patiserii etc. necesar si practic sa fie totusi diferite de numele lui, dar fara sa-i anuleze din valoare. Ar finteresant, cel putin pentru mine, daca ai face o analiza a brandului de tara al Romaniei,… Citește tot »

Alexandru Ionut
Vizitator

… ca si regionalizarea tarii :).

zippo
Vizitator
zippo

nu trebuie sa ii suspectam de idiotenie.. mai degraba e o solutie finuta de sifonat banii publici. o sa fie sub un plafon care sa nu tipe a nesimtire.. dar inmultit cu numarul de sub-branduri vom avea o suma frumusica, banuiesc in total un cost mai mare fata de frunza aia.

trackback

[…] de propuneri chiar nu găseau alta, care să nu fie furată? Oricum, trist, dar să nu uităm de Frunza din Grădina Carpaților, […]