Voiam să fac o analiză profundă despre idioțenia juriului format din oameni care nu au nici o treabă cu designul sau cu ideea de Hai să verificăm pe Google, dar sunt dispuși să arunce 50.000 lei din banii bucureștenilor pe un logo furat de pe net, dar nu cred că are sens, e suficient să pun alături noul logo al Bucureștiului cu cel al orașului New Taipei, cel mai aglomerat din Taiwan. Vedeți diferențele?
Update 4 mai: de ieri până azi deja a fost anulat logo-ul.
În urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare dintre logo-ul declarat câștigător al concursului organizat de Primăria Capitalei și unul dintre logo-urile orașului Taipei, organizatorii au luat decizia descalificării lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou.
Facem precizarea că toți participanții la concurs au declarat pe propria răspundere că lucrările prezentate sunt originale.
Juriul va desemna în perioada imediat următoare un alt câștigător, variantă prevăzută de Regulamentul concursului.
Regretăm situația creată și, chiar în varianta foarte probabilă că nu este vorba de un plagiat, Bucureștiul nu poate avea un logo reprezentativ atât de asemănător cu al altui oraș.
La finalul concursului, vom publica toate lucrările înscrise în concurs și validate de secretariatul tehnic.
Nu a schimbat nici măcar culorile!!!!
Acum sunt 2 variante, prima fiind că Narcis Teodor Lupou din Timișoara le-a tras o țeapă majoră celor de la Primăria București, ceea ce nu este exclus, nu îi suspectez de prea multă inteligență pe cei din juriu. I-aș strânge mâna tipului pentru cum i-a prostit, dacă nu era vorba de bani publici.
Varianta a doua e că cineva trebuia să primească 10k euro, asta era soluția legală, iar Lupou e doar săgeata, omul scos la înaintare. Din 200 de propuneri chiar nu găseau alta, care să nu fie furată? Oricum, trist, dar să nu uităm de Frunza din Grădina Carpaților, da?
Singura parte bună e că acum vor afla și chinezii cum e să fie copiați și furați de alții. 🙂
Opinii, păreri?
Nu fi cârcotaș.
Floarea noastră nu are tulpină şi frunze. E altceva.
E cactus, corect.
Imi aduce aminte de ceva …
acest logo ;))) …
You know …
Primăria București a cumpărat cu 50.000 lei logo-ul orașului New Taipei, Taiwan https://t.co/vKWoQBoDXi
Nu sunt expert, dar parca logo-ul Bucurestiului este lipsit de substanta, este static si nu degaja nimic. Logo-ul original, prin inclinarea axei principale, da senzatia ca e viu, ca si cum floarea ar fi batuta de vant.
Alegerea unui nou logo ar fi trebuit sa aiba mai multe etape si sa se finalizeze cu un vot online, cat mai transparent
Am auzit că a fost deja anulat logoul plagiat, dar nu am găsit nimic oficial. O luăm de la capăt, va fi amuzant.
Designerul respectiv a fost studentul sotului meu si din cate il cunoaste crede ca baiatul nu a urmat toti pasii necesari in procesul de creatie. Nu s-a documentat, nu a cautat informatii suficiente pe net inainte sa il deseneze, desi asemanarea este prea mare.
Delia, sunt prea mari coincidențele. Asta e un fel de eram pe stradă, am auzit o melodie, după asta am mers acasă și am compus una care sună cam la fel. 🙂
Da, nu contest ca nu seamana, de fapt chiar pare acelasi, insa cand ai un proiect atat de mare, cum poti sa ai curaj sa faci asta? Vreau sa cred ca este o coincidenta. Poate nu e, dar eu vreau sa cred.
Prea mare.
Cred ca este vorba de o simpla coincidenta la are se adauga lipsa unui research corespunzator la un astfel de proiect. Cel mai probabil omul a sarit acest pas al procesului de creatie, a ajuns la rezultatul de mai sus, a fost multumit de logo si l-a trimis…dar cred ca este pura coincidenta, am mai vazut cazuri si recunosc ca am patit si eu asta atunci cand am sarit peste etapa de research.
Din cate vad alegerea facuta de juriu a fost anulata si inlocuita cu o alta…mai buna ca idee si executie, insa nimic special. Si aici au aparut deja critici ca trimite cu gandul la identitatea orasului Bologna.
Ar fi fost bine ca pentru un astfel de proiect – pentru ca este un proiect mare, sa se lucreze cu agentii specializate pe design de identitate. Un astfel de proiect trebuie lucrat in echipa, nu de unul singur.
Dar asta este, Bucurestiul are un logo…si cam atat. Fara drumuri, fara canalizare si cu multe alte lipsuri, dar macar are un logo.
[…] Marius e de părere că oamenii care au jurizat acest concurs „nu au nici o treabă cu designul sau cu ideea de Hai să verificăm pe Google”. El spune că designerul „nu a schimbat nici măcar culorile”. […]
[…] Primăria București a cumpărat cu 50.000 lei logo-ul orașului New Taipei, Taiwan […]