fbpx

Berea Stejar: publicitatea negativa e tot publicitate

Acum cateva zile, aminteam de noul spot si noua campanie pentru berea Stejar. Ok, au schimbat abordarea, au modificat si berea, vor sa creasca cota de piata, deci scopul scuza mijloacele, aproximativ. Dintr-o bere exclusivista, cu un continut mai ridicat de alcool, au trecut la o bere obisnuita. De la asocierea cu echipa de rugby, au trecut la “noul teritoriu masculin”, deci o abordare generalista.

Au lansat un spot in care ironizeaza campania Bergenbier pentru Ziua Barbatului, care e posibil sa nu fie original. Au lansat un concurs unde se pot castiga baxuri cu bere, si acum toti cauta in disperare pe Google “raspunsuri corecte concurs berea Stejar“. Partea mai interesanta este nu exista raspunsuri corecte, premiile sunt acordate aleator, dar hei, cine se oboseste sa citeasca si regulamentul, care mentioneaza cum se acorda premiile. Pai…aproape nimeni!

Dar nu asta e cel mai important. Conteaza ca lumea vorbeste despre ei. Pana la urma, orice fel de publicitate e publicitate, chiar si cea negativa. O simpla cautare pe bloguri dovedeste ca campania a starnit reactii in online-ul romanesc. Si asta conteaza. De acum sa vedem daca cresc si vanzarile, nu doar notorietatea!

P.S: nu e post platit, desi voi primi si eu un bax de bere la concursul respectiv. 🙂

Recomandă

16 Comentarii

  1. Desi pe IqAds nu se vorbeste despre aceasta tentativa de campanie, ma bucur ca ai deschis subjectul ca sa pot sa-mi vars naduful.

    Mi se pare cea mai penibila campanie, dar nu pentru ca au zis ca bergenbier ne sarbatoreste barbatia(apropos: barbatia mea e total indiferenta ca e sa nu ziua ei ci eu barbatul ma bucur ca s-ar putea ca de 5 mai sa fac o pauza de la birou) ci pentru au schimbat asa de brusc directia de la “de esenta tare” la “sunt barbat” intr-un fel temandu-se ca bergenbier ar capata un avans si mai mare pe piata prin aceasta campanie (desteapta pe drept cuvant).

    Asa cum ne-am obisnuit in add-urile mioritice, in loc sa se vina cu ceva mai destept decat concurentul, il copie sau ii da in cap printr-o semi-publicitate negativa.

    Sincer n-am baut stejar, dar nu cred ca o voi face.

  2. Ionut, nu e chiar brusca, e anuala as zice. De fapt are legatura cu schimbarea agentiei si probabil a obiectivelor si a pietei tinta.

    Au incercat o abordare mai diferita, de bere strong. Nu a mers, pentru ca romanii sunt un popor consumator de bere din sortimentele mai slabe. De ex Silva Black sau Tuborg Strong nu stiu ce cota de piata sau vanzari au.

    Am baut Stejar cand aparuse, era Ok, foarte strong. Dupa 2-3 beri, mergeai “linistit ” la culcare.

    Acum nu am mai incercat-o, dar vine baxul cadou saptamana viitoare. Si te anunt cum e…sau poate te chem la un drive test. 🙂

  3. ce-i drept valuri au starnit si probabil vor fi multi cei care vor incerca macar din curiozitate. conteaza acum ca berea sa fie prezenta in piata, altfel degeaba vreau eu sa o consum daca nu o gasesc.

  4. […] se fac pe faţă şi alta e să faci ce fac ăştia de la Stejar! Dar sunt şmecheri! Cum zicea şi Marius Sescu şi puplicitatea negativă tot puplicitate este! Şi tot Marius Sescu a găsit şi un clip care […]

  5. :mrgreen: MAI , TARE AS BEA SI EU O BERE DIN AIA CU AROMA DE COAJA DE STEJAR. TARE MI-I POFTA !INSA SUNT LEFTER…
    VREAU SA FIU EU FERICITUL CASTIGATOR AL BAXULUI DE BERE .ASTEPT VESTI CU NERABDARE!

  6. Da, abia au demarat campania, dar nu cred ca e o strategie de durata asta: sa te pozitionezi pe spinarea unui alt brand, care intamplator e destul de puternic.

  7. Eu zic asa: al’ far’ de pacate sa arunce primul cu piatra.
    Daca e s-o dam pe bune, campania lu’ Leo cu “ziua barbatului” e copiata de la Sab Miller (mama lu’ Stejar) si se poarta prin afara de vreo 50 de ani.
    Pozitionare pe spinarea altui brand , cum zice cineva, nu cred sa fie exact fraza corecta.
    Un atac fatis? Cu siguranta.
    Abordare diferita? Evident! E alt produs, nu mai e Stejaru’ ala de 7 grade.
    Brand puternic (lider de piata, cum zicea Naumovici aseara)?
    Poate acu’ vreo 3 anisori. De atunci Timisoreana ia spuma.
    Agentia cu stejarul: Next

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *