fbpx

Brandurile online și încrederea

E o presiune mare pe branduri, mai ales pe cele care activează online, să facă chestii despre care lumea să vorbească. Free PR, guerilla marketing, viral marketing, ideea e aceeași, cum facem astfel încât lumea să discute despre noi, să apară cât mai multe articole, să generăm cât mai mult buzz, dacă se poate cu costuri cât mai reduse sau zero.

girl-isolated

Foto: girl isolated via Shutterstock

Pe rețeta asta a mers F64, când a trimis vineri un comunicat de presă jurnaliștilor și bloggerilor prin care îi anunța că businessul se va vinde unui investitor străin, invitându-i azi la o conferință de presă unde vor anunța numele investitorului. Stupoare, azi cei prezenți au aflat că totul a fost o glumă, F64 devine magazinul lui Moș Crăciun, cu o campanie umanitară menită să îmbune oarecum spiritele. PR Stunt, au generat foarte multe discuții online (și offline), dar cu ce preț?

Reacții: Manafu, Radu, Dan, Zoso, Victor.

Știți care e cel mai important lucru pentru un brand online? Încrederea. Indiferent că ești persoană fizică sau companie, dacă activezi online știi că durează luni de zile, poate chiar ani de zile până când obții încrederea celor din jur. Trebuie să fi mereu acolo, să îți menții promisiunile, să satisfaci 101% cerințele clienților și colaboratorilor, pentru ca aceștia să aibă încredere în tine. Partea cea mai tare este că încrederea se construiește în ani de zile și se poate distruge într-o singură zi.

În cazul unui magazin online încrederea e și mai importantă. Magazine ca F64 și eMag au înțeles asta și au investit mult în brandul propriu, în crearea unui sistem în care clienții și partenerii au încredere. De asta pentru mulți nu contează că un produs e cu 50 de lei mai scump ca dincolo, cumpără de aici pentru că au încredere.

În cazul colaboratorilor, căci aici intră bloggerii și jurnaliști, încrederea lor a fost complet dărâmată azi de F64. În primul rând pentru că F64 i-a chemat la o conferință importantă și le-a livrat o glumă, și în al doilea rând pentru că jurnaliști și bloggerii au ieșit șifonați în fața cititorilor proprii, cărora le comunicaseră deja faptul că vor primi informații despre cea mai importantă tranzacție a comerțului online românesc în 2013. Parcă așa erau titlurile, nu?

Probabil m-am lungit un pic, dar ideea e că cele 2 aspecte trebuie puse în balanță: A meritat pentru F64 să piardă încrederea presei și a bloggerilor, în schimbul unui val de atenție online? Voi să îmi spuneți. Eu cred că de acum orice jurnalist și blogger care primește un comunicat de la ei se va gândi de 2 ori înainte să scrie. Dacă va mai scrie.

Recomandă

13 Comentarii

  1. Nu te grabi si tu sa tragi concluzii pupincuriste. Peste 2 luni o sa se uite tot pentru ca f64.ro oricum e sustinut de oamenii si bloggerii de photo, adica aia care conteaza.

    • Păi tocmai, că nu pup pe nimeni aici. Eu de exemplu dacă voi primi un comunicat de la F64 pe viitor sau de la agenția lor probabil voi verifica înainte de a da informația mai departe, ceea ce nu era cazul înainte, îi consideram serioși. Da, poți face o glumă mișto, dar nu folosind comunicatele de presă. Pe de altă parte s-ar putea să ai și tu dreptate, văd că deja unele articole au fost curățate. 🙂

    • Să nu uit, în condițiile în care F64 se orientează spre toată zona de IT&C pentru că zona de foto e în scădere, nu mai e suficient să aibă doar sprijinul bloggerilor de fotografie.

    • Sunt unele persoane care de dragul de a iesi in evidenta ar face orice. Sunt in general persoane de evitat.. care incearca sa compenseze un minus de caracter.
      E valabil si la firme, pentru ca si ele sunt alcatuite din oameni. E o diferenta clara intre bataie de joc si lipsa umorului, ca sa poti sa zici despre niste oameni “cu capul pe umeri” ca s-au suparat degeaba. Iar in cazul de fata e destul de evident despre ce e vorba.

  2. Pana mai ieri umbla vorba prin tara ca tot romanul se pricepe la doua lucruri…la politica si la fotbal. Acum, dupa conferinta de presa a celor de la F64, observ ca tot romanul se pricepe si la PR. E de bine…

      • Marius, nu stiam ca trebuie sa imi argumentez comentariul / ideea precum o faceam la seminariile de retorica din facultate. Pe viitor cred ca ar trebui sa iti informezi cititorii(si consider ca ma numar printre ei daca iti citesc postarile aproape saptamanal) ca pentru orice comentariu postat trebuie sa aduca si trei argumente valide…altfel comentariul nu va fi publicat.

        • Ai venit și ai spus că toți se pricep la PR mai nou. Eu am ceva studii de marketing. Monoranu predă la Facultatea de marketing, deci știm niște lucruri despre comunicare, branduri, cum să te promovezi online, plus campaniile făcute pentru diverse branduri etc. De asta spun că era ok dacă argumentai cumva, nu ți-a cerut nimeni 3 argumente valide, ci doar de ce crezi că toți se pricep la PR. Nu am văzut pe bloguri de sport sau filme discuții despre F64, ci doar pe blogurile de comunicare sau ale celor care au fost cumva chemați acolo.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *