fbpx

Cifrele de afaceri ale agențiilor de publicitate

7 Comentarii

  1. Ai vazut ca unele au merge-uit. Altele or fi pus mana pe un/niste contract(e) de valoare mare, ca ala cu ANAF-ul si taxele lui. O pleasca de genul asta te propulseaza direct in top.

     

    Mai e o situatie – sunt firme mai mici care fac parte din grupuri: ex. Propaganda Consult, Green Cell si Propaganda Creative Services. Poate se deschid mai multe firme din motive fiscale, sau sunt specializate pe nise diferite, who knows?

    Nu mai vorbesc de Publicis Groupe, care banuiesc ca include toate variantele de mai sus. Am observat o tendinta, nu numai in publicitate, ci mai ales in comertul retail: M&A. Pestele cel mare il inghite pe cel mic.

    Daca esti curios, da-mi numele no names-urilor si-ti spun componenta actionariatului/administratorilor. Poate informatia te lumineaza 🙂

    • Nu sunt chiar așa curios, probabil e cum zici și tu. Cineva care știe pe cineva prinde un contract baban și brusc e în top agenții de publicitate, deși firma lui are 1 angajat și e înființată de 2 luni.

      • … si sediu de apartament … eventual unde mai functioneaza si alte firme … sau la sediul avocatului care a infiintat-o 🙂

          • Se poate si cu sediul la avocat. De fapt principiul de offshore asa functioneaza, un birou de consultanta (nu doar avocatura ci si consultanta fiscala, asigurari etc.) ofera contra-cost servicii de management offshore si-ti fac ei tot ce tine de contabilitate, reprezentare juridica etc. Tu trebuie doar sa le platesti comisioanele si adeseori e mai ieftin decat sa ai firma intr-un sediu la tine acasa, sa platesti utilitati, taxe etc.

          • Daca ai firma la tine acasa ai alte avantaje fiscale (cel putin pana anul asta, sa vedem ce ne mai rezerva noul cod fiscal, daca-l mai modifica astia): ex. utilitatile poti sa ti le deduci fiscal in limita % detinut de sediu in total suprafata utila. Ex. daca sediul e intr-o camera si tu ai 3 camere, poti deduce cca 33% din facturile de utilitati. Inclusiv din asigurarea imobilului, renovari etc.

          • Sunt o gramada, mai ales atunci cand avocatul se ocupa de toate formalitatile pt inregistrarea la Registrul Comertului, iar firmele in cauza nu au sediu. Ca sa ai sediu, ori esti proprietar si faci contract de comodat cu firma pe care o infiintezi, ori inchiriezi sediul de la cineva. Ma rog, mai e si situatia mai rara cand poate fi chiar firma proprietar, asociatul aducand sediul ca aport in natura la capitalul social.

            Pentru sediu social, poti sa-ti gasesti un binevoitor care sa-ti inchirieze un spatiu (poate fi si o camera dintr-un apartament), chiar daca firma nu va functiona acolo. E cazul firmelor “paravan” sau al firmelor care au asociati fara proprietati imobiliare.

            Multi avocati ofera asemenea servicii – gazduire pt sediu social – contra cost, evident. Si cred ca nu numai avocati, dar acolo e mai simplu, ofera servicii “integrate”, adica infiintare firma cu tot tacamul.

            E si asta un business, uite ca acum mi-am dat seama, scriind. As mai avea si eu 1-2 camere unde as putea “gazdui” sedii sociale pentru firme … 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *