Înțeleg, pe bune. Concursurile cu Dă like sunt legale, de ce nu le-am folosi? Facebook permite administratorilor de pagini să le folosească, pentru că oricum numărul de persoane care văd un mesaj a scăzut, deci pentru a promova chiar și un banal concurs cu Like-uri trebuie să plătești Facebook-ului inițial o sumă, dacă vrei ca lumea să afle despre acel concurs.
Problema e alta. În primul rând sunt concursomanii, cei care au cont de Facebook doar pentru a participa la concursuri din astea. Eu îi șterg rapid din lista mea de prieteni, dacă se strecoară din greșeală vreunul. Stau pe Facebook pentru a afla noutăți despre prieteni, nu pentru a vedea ce mocăciuni vor ei să câștige. Nu zic acum că nu ai voie să participi la concursuri, dar când vezi persoane care nu fac nimic altceva decât Like și Share toată ziua ți se acrește.
În al doilea rând, administratorii de pagini exagerează cu cerințele pentru concursurile astea. Inițial era simplu, oarecum decent, Dă like acestui mesaj sau poze pentru a câștiga… După aia a apărut dă Like și Share. După aia Dă Like, Share și comentează. După aia Dă like, Share, lasă un comentariu și postează acest concurs pe profilul a 5 prieteni…. Și tot așa, am ajuns acum să vedem pe Facebook concursuri de genul:
Dă Like Paginii noastre de Facebook, paginii sponsorului 1, paginii sponsorului 2, paginii sponsorului 3. Dă share acestui mesaj. Lasă un comentariu. Distribuie concursul pe profilele a 10 prieteni…
Deja e o aberație când vezi concursuri de genul ăsta. Cu toate astea, sunt în continuare concursomani care intră în joc, și ajung să spameze tot Facebook-ul cu concursuri prostești, doar poate poate vor câștiga și ei o acadea prin tragere la sorți.
Dacă faceți și voi așa ceva încetați. Dacă aveți prieteni care fac așa ceva trimiteți-le un link la articolul ăsta. E jenant pentru ei că participă la așa ceva, e jenant pentru branduri că se milogesc în halul ăsta. În plus, concursomanii nu vor deveni niciodată clienții brandului și cel mai probabil nici prietenii lor de pe Facebook nu vor deveni clienți, pentru că cine se aseamănă se adună.
În alte știri, avem și studii pe tema asta:
Românii preferă în cea mai mare măsură activările care nu implică mult efort: competițiile like&share fotografie + câștig (80%), competiții like + câștig (66%), competiții răspuns + câștig (52%), accesează aplicația + câștig (59%) și creează conținut audio/video + câștig (3%).
În ciuda faptului că sunt mai deschiși față de activități interactive, adolescenții (13-17 ani) nu sunt interesați într-o mare măsură de concursuri.
Cea mai frecventă formă de interacțiune a utilizatorilor cu brand-urile pe Facebook sunt concursurile, o activitate mult mai răspândită decât cele de sharing/comment/events participation specifice socializării din rețele.Studiul „Following Facebook Brands: Love or Interest?” a vizat 968 de respondenți ai unui online survey.
Din Forbes – Ce vrei să te faci când vei fi mare? Concursoman pe Facebook!
RT @mariussescu: Dă Like și Share și poți câștiga … o acadea http://t.co/cDnWuVEAzN
Dă Like și Share și poți câștiga … o acadea – http://t.co/2enaObk9SS via @mariussescu
RT @andreeamarc: Dă Like și Share și poți câștiga … o acadea – http://t.co/2enaObk9SS via @mariussescu