fbpx

Aveti mai jos cateva extrase din studiul “Consumatorul digital” prezentat in cadrul conferintei Marketing360 care a avut loc ieri. Studiul a fost realizat de eResearch. Multe dintre concluzii erau deja evidente in societatea noastra, de exemplu faptul ca tinerii stau mai mult pe internet si acorda mai putina atentie canalelor TV si ziarelor.

Generatiile luate in considerare:

  • adolescenti (Generatia 2.0 – 14-18 ani)
  • tineri (Generatia 1.0 – 19-24 de ani)
  • Generatia X (35-44 de ani)

Ce obiceiuri de consum exista, in functie de grupa de varsta:

  • Daca Generatia X acorda o atentie mare televizorului si este interesata de emisiuni informative si talk-show-uri, pentru adolescenti si tineri televiziunea atrage doar prin anumite canale care prezinta documentare sau seriale, iar privitul la TV este rar o activitate in sine.
  • Adolescentii si tinerii prefera sa petreaca in medie 4-6 ore pe internet si aloca doar 1-2 ore pentru TV, timp in care fac si altceva.
  • Generatia X apeleaza la Internet de obicei in scop de serviciu si pentru a cauta informatii de interes imediat, in timp ce pentru tineri si adolescenti Internetul este sursa ideala de informatii, comunicare cu prietenii, muzica si este accesat de oriunde.
  • Radioul trezeste interesul adolescentilor, dar este ascultat online sau pe mobil. Adolescentii nu apeleaza la ziare si reviste pentru a se informa decat foarte rar, preferand sa caute informatii online, din cand in cand.
  • Tinerii asculta radio mai mult in masina sau la birou, citesc online ziarele sau revistele care ii intereseaza direct, mai des decat adolescentii. Spun ca ei cumpara reviste glossy sau de business pentru continut sau inserturi.

Mai multe informatii despre studiu AICI.

Lasă un comentariu