Cupoane. Multe, multe cupoane. Cine le cumpără?

Chiar zilele trecute mă întreba o fostă colegă de facultate cât de mult ar costa să își deschidă și ea un site din ăsta de reduceri colective într-un oraș din România.

Am început să râd și să pun pe hârtie costuri estimative: realizarea site-ului, integrarea soluțiilor de plată cu cardul, om de vânzări, om de marketing, designer, programator, promovare online și offline, toate astea calculate pe cel puțin jumătate de an. Din start ai nevoie de 40-50 de mii de euro dacă vrei să faci treabă cum trebuie și să nu dispari după o lună. Oricum, cred că într-un an de zile vor rămâne maxim 10 astfel de site-uri, restul vor da faliment sau vor fi cumpărate, dacă au o bază de date cu clienți destul de solidă.

cupoane reduceri colective

Merită să îți mai faci acum un site de reduceri colective? Eu aș spune cu mâna pe inimă că nu, e prea aglomerată zona. Sunt multe site-uri de reduceri colective în România. inclusiv tatăl lor, Groupon. Toți se zbat, toți vin de regulă cu aproximativ aceleași oferte: păpică, cosmetică, bijuterii, haine, masaj, chestii din astea. Nu e loc de inovație.

În afară deja se discută despre oferte geolocalizate, adică te plimbi pe stradă cu smartphone-ul în mână și îți apar ofertele speciale din zona unde te afli. Asta da targetare:

Mergi încă 50 de metri și poți lua prânzul cu 10 lei la restaurantul lui Mario. Frizeria Bella de pe colț te tunde cu 3 lei. Magazinul Peștiucă de vizavi are Guppy de acvariu la ofertă cu doar un leu.

Nu sună tentant să primești oferte de genul ăsta în timp real, pe stradă? Eu zic că da.

Revenind la reducerile noastre… Chiar și înainte ca Groupon să vină în România în mod oficial au fost destui care au testat apele și au venit cu site-uri care au prins la public, datorită apetitului românului pentru reduceri. Știu că se discuta de peste 30 de site-uri de genul ăsta. Pe Iași sunt cel puțin 5 site-uri de reduceri colective.

Românii cumpără cupoanele de reduceri, dar oare chiar toate se folosesc? Eu de exemplu m-am trezit zilele trecute că am 4 cupoane la restaurante din Iași aproape gata să expire. Am cumpărat cupoanele foarte ieftin, normal. Le-am luat pentru că eram interesați să mergem acolo, dar mereu a apărut ceva și încă nu am reușit să ajungem. Nu cred că sunt singurul.

Am pus întrebarea asta pe Twitter, o repet și aici:

Voi chiar folosiți toate cupoanele cumpărate de pe site-urile de reduceri colective sau le luați doar pentru că sunt ieftine?

Eu cred că sunt mulți cumpără cupoanele dintr-un impuls de moment și uită să le folosească.

O lecție despre site-urile de reduceri  – când o ofertă pare prea bună ca să fie adevărată de obicei așa e. Toate clonele astea de Groupon nu îți ridică neapărat afacerea, pot și să ți-o îngroape dacă nu ai grijă la ofertele pe care le faci!

Recomandă prietenilor!



14
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Andreea
Vizitator

Pentru inceput, tebuie mentionat ca Grouponul are o filosofie aparte, ei considera ca presteaza servicii de marketing, motiv pt care opresc 50% din pretul afisat, deci cel platit de consumator. Alte site-uri nu au inteles prea bine cum sa se pozitioneze si se lupta pt 5%-10% din cat plateste consumatorul. Acum este o problema cu eficienta companiilor ce apeleaza la astfel de portaluri. Tot in Iasi a fost cazul unei sali de aerobic ce a vandut abonamente cu 1 leu (in total vreo 3000 si a dat faliment). Si tot la voi, cazul bucatarieie chinezesti, cum ziceai si tu, care… Citește tot »

fluture093
Member

Chestia cu geolocalizarea a fost discutata si incercata inca de cand a aparut “Busola” de la Vodafone. Sa tot fie 5-6 ani. Nu-mi amintesc sa fi fost pusa in practica, motivele fiind mai multe, de la lipsa de cunostinte a marilor operatori de telefonie, pana la vanzarea unor astfel de produse catre cei interesati. Dupa aceea, tehnologia a venit din urma si…

Cat despre site-urile de reduceri, 10 e chiar optimist. 3-4 cel mult.

Friv
Vizitator

Eu am mers la nihao şi am mâncat pui la plită incinsă,am fost 2 persoane.

Marius Morariu
Vizitator

Intr-adevar in formatul adoptat de TOATE siteurile astea de reduceri colective, si anume modelul copiat exact dupa Groupon, n-o sa mearga mult, dar cu un twist la ideea de reduceri colective se pot face multe. Trebuie doar putina imaginatie 🙂

Marius Sescu
Vizitator

Groupon își permite să facă presiuni, doar că depinde foarte mult de tipul de afacere ca să îți convină realizarea unei oferte. Dacă marja de profit e mare poți încerca, dar dacă tu mergi cu un 10-20% de unde să dai tu 50% discount clientului final din care să mai mănânce și site-ul de reduceri un comision? Oricum, am auzit și afaceri mulțumite de rezultate, dar și oameni care nu vor să mai facă oferte de genul ăsta. Cred că atunci când ai o afacere la început de care nu știe nimeni poți veni cu o ofertă bună, atât timp… Citește tot »

trackback

[…] Între noi fie vorba, eu cred că şi numărul persoanelor care cumpără folosind aceste site-uri e în scădere. […]

Jenny
Vizitator
Jenny

Si eu sunt de aceeasi parere…este deja prea aglomerat. Cei care au succes cu aceste site-uri de reduceri, au pentru ca au fost “pionieri” ca sa zic asa. Oricum…daca dispui de suma necesara si esti convins ca poti sa iti faci o promovare agresiva, de ce nu? Dar sunt riscurile prea mari zic eu.

trackback

[…] site-uri de genul ăsta, inclusiv la noi, și fiecare credea că va da lovitura. În timp ele au început să dispară, iar pe cele care au rămas majoritatea ofertelor sunt banale, nu mai zic de ofertele ciudate care […]

mika
Vizitator
mika

In ultimele luni am cumparat de mai multe ori de pe site-ul PRETULMINI.COM si am observat ca reducerile sunt negociate cu adevarat, iar pretul produselor este foarte mic. Acesta este unul din cele mai noi site-uri de acest gen. Am fost foarte placut surprins cand am gasit acest site pe facebook!