Garantia pe viata si utilitatea ei in dot ro

Sigmanet incearca sa ofere ceva in plus clientilor: garantie pe viata. In teorie suna frumos:

Garantia pe viata este o extensie a garantiei normale a produselor (1, 2, 3 ani) si se acorda in conformitate cu prevederile certificatului de garantie normal. Garantia pe viata nu atrage nici un cost suplimentar din partea clientului, pretul de cumparare fiind cel afisat pe site SigmaNET.ro la care, dupa caz, se adauga taxa verde si taxa de transport.

Comunicatul de presa

In practica, tinand cont de faptul ca majoritatea magazinelor online au sediul in Bucuresti si ca tocmai am platit 60 lei din buzunarul propriu pentru a trimite in siguranta laptopul Dell 1526 (aflat in garantie la cel.ro) pana la Bucuresti, nu am putut sa nu remarc:

Pentru a beneficia de garantie pe viata la placi de baza, placi video si carcase (sursele carcaselor) este obligatoriu ca din 12 in 12 luni sa va prezentati la sediul nostru cu produsul cumparat pentru a evalua starea ventilatoarelor (si inlocuirea lor daca este cazul) costul lor cazand in sarcina clientului.

Cu alte cuvinte, pentru componente mentionate mai sus garantia e utila doar daca esti bucurestean si daca ai chef de un pelerinaj anual la Mecca garantiilor pe viata, serviceul Sigmanet. Eu nu vad vreun “provincial” plecand la Bucuresti cu placa video pentru o “scurta” verificare. Nu de alta, dar la cat e biletul pana la Bucuresti mai bine imi iau alta placa. Cel putin eu asa gandesc.

Bonus, daca nu stiati, firmele de curierat suporta pana la 100 euro daca vi se rataceste piesa trimisa pe drum. Vrei sa fii sigur ca nu ramai fara laptop? Plateste si tu un 1% din valoarea facturii pentru asigurarea transportului. Nice move…

Au inceput sa imi placa la nebunie garantiile acordate produselor electronice. Pe hartie arata asa de frumos. Insa cand realitatea iti bate la usa si iti spune ca procesorul tau se opreste fara motiv, atunci te trezesti brusc ca ti se inchid telefoane in nas, esti purtat de la serviceul Dell la serviceul magazinului online, iar cand in final reusesti sa trimiti scula (laptopul) in garantie…nu te suna nici naiba sa iti spuna: Alo, domnul prost care ati cumparat de la noi, am primit spanul trimis de dvs. Ne uitam pe el si va sunam iar cand stim exact ce problema are!

Nope, realitatea e ca abia atunci incepe calvarul garantiilor acordate produselor luate de pe net. E clar, data viitoare cand cumpar online aleg magazinul dupa cum se misca service-ul si cum arata gandacii din bucatarie, nu marketingul si vanzarile. Degeaba e online, daca cand ai o problema esti eignorat! Nu dam nume…inca. Astept sa vedem cum voi fi “rezolvat”.

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
6 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Alter Ego Blog

Uite un alt punct de vedere… am tratat si eu aceasta problema doar ca din alta perspectiva dar sa tii ca ai si tu dreptate… si practic asistam la ceva asemanator cu ceea ce a fost “credit doar cu buletinul” – prezent doar in reclame nu si in realitate…

Ovidiu

Foarte rau ai facut ca ai platit tu transportul, conform legii trebuia sa trimiti cu plata la destinatar iar magazinul sa suporte cheltuielile de transport. Alta data mai multa atentie la propriile drepturi.

Marius Sescu

Ovidiu, pe certificatul de garantie nu era trecut nimic de genul. Stiam ceva, dar am preferat sa platesc decat sa ma trezesc cu laptopul trimis inapoi fara sa fie reparat. In fond Bucurestiul nu e chiar dupa colt.

Ovidiu

Cel.ro ascunde cat poate si faptul ca poti returna produsul fara nici o obligatie in 10 zile dupa achizitionare si sa primesti banii inapoi. Dar daca ei o ascund nu inseamna ca tu nu ai acest drept. Acelasi lucru e valabil si in cazul transportului gratuit pentru problemele de garantie. Una e sa ascunda lucrurile, alta e sa nu respecte legea. Iar cand nu o respecta, ii astepta niste amenzi extrem de grase din partea ANPC de o sa le iasa pe nas.

Marius Sescu

Merci Ovidiu. Nu ma plang acum pentru 60 lei daca se rezolva problema tehnica.

Radu

da cam asa e cu garantiile la magazinele online. eu am luat de la marketonline – cand sa defectat laptopul -am primit pe rand (in ordine) raspunsurile: nu ati luat de la noi prima data;  a fost o eroare de factura/garantie si de fapt aveti 1 an nu 2 ani; dupaia dupa multe certuri si aberatii cu telefoniste plictisite ca vorbesc prea mult si indrumanduma spre opc sau avocat cum vreau eu – am primit raspunsul sa trimit laptopul bineinteles cu firma de curierat la peste 50 ron transportul. concluzia… mda