Am aflat printr-un email ca Google Adsense va permite in curand accesul mai multor reţele publicitare externe la spatiile gestionate prin Google AdWords, garantand insa ca pretul oferit pentru spatiul publicitar va fi in continuare cel mai bun. Sunt curios ce modificari asupra pretului pe clic va genera aceasta strategie, tinand cont de faptul ca in ultimul timp eficienta Google AdSense in Romania scazuse destul de mult.
Emailul mai jos:
Bună ziua,
Vă scriem pentru a informa cu privire la o actualizare viitoare în contul dvs. AdSense, destinată să vă ajute să generaţi venitul maxim din unităţile de anunţuri. În curând, veţi putea permite mai multor reţele publicitare să afişeze anunţuri în paginile dvs., ceea ce înseamnă că agenţii de publicitate din reţelele autorizate de Google externe vor putea concura cu agenţii de publicitate AdWords pentru spaţiul dvs. publicitar.
Nu ştiţi ce anume sunt reţelele publicitare? Acestea sunt companii care creează parteneriate cu agenţi de publicitate şi editori pentru a cumpăra şi a vinde anunţuri pe site-uri care nu le aparţin, într-un mod similar cu programul AdSense. Anunţurile din aceste reţele vor concura cu anunţurile Google pentru apariţia pe site-urile editorilor, fiind afişat anunţul care generează cel mai mare venit pentru editori.
Pentru a ne asigura de calitatea anunţurilor ce apar pe site-urile dvs., autorizăm toate reţelele publicitare participante numai după analizarea acestora în conformitate cu standardele noastre privind confidenţialitatea utilizatorilor, calitatea anunţurilor şi viteza. De asemenea, veţi avea posibilitatea de a controla ce reţele pot afişa anunţuri în paginile dvs. şi de a renunţa la primirea anunţurilor de la anumite reţele sau de la toate reţelele. Aceasta înseamnă că, dacă doriţi, puteţi continua să afişaţi anunţuri numai de la agenţi de publicitate AdWords.
În sfârşit, anumite reţele publicitare utilizează instrumente similare publicităţii pe bază de categorii de interese Google, cu scopul de a afişa anunţuri mai relevante pentru utilizatori pe site-urile accesate de aceştia. Aceste reţele publicitare nu vor avea permisiunea de a colecta date de pe site-ul dvs. în scopul publicităţii ulterioare pe bază de categorii de interese, însă le vom permite celor care respectă regulamentul nostru privind confidenţialitatea utilizatorilor să afişeze anunţuri cu ajutorul acestor instrumente. Veţi avea posibilitatea de a renunţa la afişarea anunţurilor bazate pe categoriile de interese ale utilizatorilor de la aceste reţele publicitare şi am modificat cerinţele noastre privind difuzarea anunţurilor unor terţe părţi cu scopul de a reflecta acest aspect. Pentru a afla mai multe informaţii, accesaţi http://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=94230&hl=ro.
Aceste noi capacităţi vor fi activate automat pentru contul dvs. şi veţi vedea o nouă secţiune în Centrul de analizare a anunţurilor, de unde puteţi permite sau bloca anumite reţele publicitare. Reţineţi că, în decursul următoarelor câteva luni, vom adăuga treptat noi reţele publicitare în conturile AdSense, astfel că nu veţi observa un impact imediat asupra anunţurilor sau veniturilor.
Pentru a afla mai multe despre lansarea acestei actualizări şi despre gestionarea reţelelor publicitare ce apar în paginile dvs., accesaţi Centrul de ajutor AdSense la adresa https://www.google.com/adsense/support/bin/topic.py?hl=ro&topic=13522.
Cu stimă,
Echipa Google AdSense