Prin decembrie anul trecut remarcasem că dacă public un mesaj cu link către blog direct pe Facebook primesc mai multe Share-uri și Like-uri decât atunci când public același mesaj cu link, dar folosind Hootsuite. Nu am făcut teste pe o perioadă mai mare de timp, am publicat de câteva ori aceleași linkuri prin ambele metode, am văzut că atunci când public direct pe Facebook am rezultate mai bune și am decis să schimb sistemul, renunțând la linkurile către blog puse pe pagina de Facebook cu Hootsuite.
A fost mai greu la început, dar în timp mi-am format reflexul. Chiar dacă durează mai mult, după ce scriu ceva pe blog pun linkul manual pe pagina de Facebook, împreună cu un mesaj personalizat. Pentru cei care nu cred că metoda funcționează, că este vreo diferență, aveți un screenshot cu creșterea vizibilității pentru mesajele publicate pe Facebook, din ianuarie până acum, pe pagina dedicată blogului.
Se vede clar că tendința e de creștere, de la 144 de persoane care au văzut mesajele postate în ianuarie la 550 în martie.
Marile branduri își permit să aibă oameni angajați special pentru social media, care au timp să posteze mesaje separate pe fiecare platformă, însă noi nu avem la fel de mult timp și folosim aplicații ca Hootsuite sau Tweetdeck pentru a posta articolele de pe blog sau alte linkuri și mesaje simultan către mai multe platforme. Același mesaj, medii diferite, oameni diferiți. Nu sună prea bine, nu?
Indiferent că lucrăm pentru un brand sau ne promovăm propriile proiecte aplicațiile de genul ăsta ne ajută să economisim timp, sunt puține companii în .ro care au oameni angajați strict pe social media. Totuși, dacă vrem să generăm reacții la mesajele noastre se pare că pe Facebook trebuie să publicăm folosind interfața lor, nu aplicații externe.
Și pentru că sunt sigur că nu mă veți crede pe mine, vă las cu linkul ăsta, către un studiu mai complex efectuat de cei de la Hubspot pe aceeași temă, postarea de mesaje pe Facebook folosind aplicațiile externe vs platforma proprie. Rezultatele lor sunt foarte interesante: când au publicat mesaje direct pe pagina de Facebook au primit de 3 ori mai multe Like-uri și de 2,5 ori mai multe Share-uri decât atunci când au folosit alte aplicații, cum ar fi Hootsuite.
Da, vești proaste pentru cei care vroiau să econimisească timp, dar se pare că EdgeRank-ul Facebook îi avantajează pe cei care folosesc rețeaua direct. Voi cum publicați mesajele pe Facebook, direct sau folosind o aplicație?
Neața.
De cele mai multe ori direct, dar în weekend folosesc pe unele pagini hootsuite sau seesmic. 😀 E cam greu să faci timingul cu publicul… și în weekend.
Ai tu cumva niște ”ponturi”? Cam când e mai bine de postat în weekend?
În weekend și eu mai păcătuiesc, dacă sunt pe drumuri dar vreau totuși să apară ceva pe blog și în rețelele sociale. Din ce am testat eu și ce studii am mai găsit referitor la orele optime pentru publicare, cele mai bune ore în timpul zilei sunt dimineața între 10:oo și 11:30 și după-amiaza între 13:00 și 3:30, atunci lumea e la birou și navighează online. https://mariussescu.ro/2011/04/cand-e-cel-mai-bun-timp-sa-publici-pentru-social-media/
Totuși, depinde și cui te adresezi, de exemplu pentru articolele de pe blog eu am impact maxim în jurul orei 9 dimineața și seara după 6.
Cât despre weekend, eu zic că nu e bine să postezi mesaje importante, pentru că mulți nu le vor vedea, indiferent de oră. Lumea e plecată, stă mai puțin online. Poți posta mesaje de întreținere, ca să arăți că brandul este acolo, dar conținutul relevant păstrează-l pentru luni – vineri.
[…] Desigur, la fel se întâmplă și cu aplicația care leagă Twitter-ul de facebook. Diferența este că pe Twitter mesajele sunt personalizate și e mai puțin probabil să fie ascunse. RSS Graffiti e un robot, iar Marius Sescu are o analiză interesantă despre numărul de like-uri atrase de astfel de aplicații. […]