Au început să curgă analizele după anunțarea tranzacției prin care Microsoft cumpără LinkedIn pentru 26,2 miliarde de dolari, cash. Pentru Microsoft mutarea are logică, au tot încercat ei să lanseze niște rețele sociale proprii, dar fără succes.
LinkedIn a vrut să vândă cât timp era pe val, mai ales că utilizatorii folosesc tot mai mult aplicațiile de mobil pentru a păstra legătura între ei, și chiar pe partea profesională, work related, sunt multe alte platforme care apar.
În ultima perioadă LinkedIn s-a transformat mult, a preluat multe elemente de la Facebook, pentru a deveni mai comercială, dar tot nu e un tool must-have, îl folosești când îți cauți un job nou, nu intri zilnic acolo. Publicarea de articole, LinkedIn Pulse, recomandările, astea nu sunt concepte noi.
Cât despre utilizarea LinkedIn pe smartphone-uri, deși 50% din utilizatori accesează LinkedIn prin aplicație, doar 26% din timp e petrecut în aplicație, restul e tot pe desktop, și doar 6,5% dintre posesorii de telefoane cu Android din State au aplicația instalată. Nu e un succes enorm, aș zice eu. Da, știu, iPhone rulează în State, dar câți oameni folosesc la nivel mondial iPhone?
Ce o să facă Microsoft cu LinkedIn? O să integreze puternic platforma cu celelalte servicii și softuri oferite de ei, în condițiile în care se orientează tot mai mult spre mediul de business, că de acolo vin banii. Sper doar să nu strice rețeaua la fel cum au făcut cu Skype, care cere update-uri de fiecare dată când îl pornesc. Nu că nu ar fi stricată deja, cel puțin parțial.
Ca fost angajat Microsoft, nu înțeleg deloc această manevră. Microsoft deja deține o rețea socială, pe nume Yammer, care e o clonă de FB. Nu înțeleg de ce ar mai vrea și linkedin. Părerea mea de părerist e că va fi un alt flop marca MS. Compania are o tradiție în a îngropa achizițiile. Am izbucnit în râs când am citit despre faptul ca Linkedin își va pastra identitatea și cultura. La fel au zis și când au cumpărat Skype. A durat mai puțin de 2 ani până nu a mai rămas nimic din cultura ce caracteriza Skype. De Nokia nici nu mai zic…
Era bancul ăla de acum 2 ani… Cică Bill Gates merge la Steve Ballmer și îi zice: „Steve, my phone broke down. Can you buy me a Nokia?”
Acum zic și eu la fel, cred că a venit Gates la Mumbadella și i-a zis „Satya, we need more engineers! Could you tell HR to start gathering some CVs?”
Tare bancul. 🙂 Yammer nu a prins nici în State, din ce știu eu.
Nu cred ca trebuie sa vedem asta ca o „achizitie de retea sociala”. LinkedIn iese putin din tipare cand vine vorba despre interactiune si scopul folosirii.
Eu as merge mai departe si m-as gandi la impactul pozitiv pentru Bing ads, care deja are undeva la 30% market share si daca introduci si LinkedIn ads (unde nu sunt multi useri, dar rata de conversie este extrem de mare)….
Nici Facebook nu a avut nevoie de Instagram, dar uite ca a scos banii din buzunar.
E adevarat ca e un pariu imens pentru Microsoft, dar motivele achizitiei sunt mai multe si sunt curios in ce directie vor merge.
Ah, sa nu uitam si de LinkedIn pulse, dar si postarile userilor ca platforma de blogging nisat. Sunt multe aspecte de analizat, nu stiu daca pretul este justificat, dar atat timp cat nu sunt banii mei 😀