fbpx

Networking: evenimente online sau o bere cu baietii?

Nu ma dau in vant dupa evenimentele cu, pentru si despre online. Poate pentru ca sunt mereu cu timpul liber la limita, poate pentru ca nu am chef sa arunc banii pe discursuri pe care le stiu deja, poate pentru ca de multe ori mi se par ineficiente si plictisitoare.

Culmea e ca sunt un adept al networkingului, al socializarii, fie ea online sau offline. Chestia e ca dupa ce ai fost la doua – trei conferinte  despre mediul online romanesc, promovarea online, networking s.a.m.d, deja stii cum va decurge firul actiunii si la urmatoarele evenimente asemanatoare.

Sunt foarte putine conferintele care inoveaza, care ofera intr-adevar un plus de valoare, care te fac sa pleci de acolo cu mai mult decat ai venit, cu idei si concepte noi. Nu acuz pe nimeni, doar ca asta e realitatea. Multe discutii inutile, multe prezentari in care speakerul se bate cu caramida in piept despre realizarile lui si prea putine actiuni reale, care sa determine schimbari in bine.

Am vazut cum piata de publicitate online dot ro a scazut in 2009, desi toti se asteptau sa creasca pe motiv de criza si mutare a investitiilor din reclama TV. Bad news, televiziunile s-au adaptat si au taiat la ratecard, pentru a tine cu dintii de clienti. Marile regii din online au tinut la pret si au ramas cu el. Nimeni nu cumpara online cand poate avea eficienta mai buna pe TV. Asta apropo de discursuri marete pe la conferinte si previziuni eronate. Previziunile au fost bune, doar ca publisherii online nu s-au adaptat realitatii. In schimb apar in continuare pe la evenimente si fac succese, cel putin in mintea lor.

O chestie foarte interesanta este ca poti obtine mult mai multe idei constructive intr-un cadru neoficial. Aduna 20 de oameni din online la o masa intr-un bar. Pluseaza cu niste beri si incepe o discutie. Am vazut idei geniale aparute in urma unor conversatii la un pahar de bere. E incredibil cum creativitatea si ideile bune pot iesi la iveala intr-un cadru relaxat, in defavoarea unor conferinte scortoase.

In weekendul asta e Blogaria 4, in Bulgaria, desigur. Ma voi urca iar intr-un tren cu conditii mizere si preturi exorbitante ( merci CFR) si voi merge pana la Bucuresti pentru ca dupa aceea sa plecam in Bulgaria. E doar o scurta iesire de o zi, dar vreau sa merg. Nu pentru ca Fusu face cinste cu salata bulgareasca si whisky, nu pentru ca ne tragem cu ATV-urile, ci pentru OAMENiI care vor fi prezenti.

Stiu ca vin persoane misto si abia astept sa ii revad sau sa ii cunosc, sa descopar alte viziuni si idei legate de online, promovare, tehnologie, software, advertising etc. Daca ma voi intoarce cu o singura idee in plus fata de ce stiu acum voi considera ca a meritat drumul.

Tot de asta imi plac si intalnirile ODO: oameni deschisi, idei noi, sugestii reale, nu strangeri calduroase si felicitari facute printre dinti, in speranta de a te da bine pe langa unul sau altul din pestii mari care inoata in balta onlineului.

Concluzia: nimic important, doar ca inainte de a organiza un eveniment legat de online ganditi-va la oamenii pe care ii chemati si la scopul evenimentului! Vor pleca participantii mai destepti de acolo sau va fi inca un eveniment inutil, bun de adaugat la CV?

Avem nevoie de evenimente despre online, dar sa fie utile pentru participanti, nu pentru organizatori!

Sursa foto
Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *