Ma uit consternat la reclama pentru ultima incercare Zapp de a mai castiga o cota de piata, cartela Prepay Nopay, de pe care dai bip si castigi…dexteritate. Am criticat deja lansarea serviciului, domnii de la Zapp chiar au crezut ca lucrez pentru concurenta, insa nu se uita in ograda proprie!
Spotul e clar un atac pe fata la adresa ofertelor celorlalti operatori, incercand se evidentieze avantaje care la o analiza atenta nu stau in picioare. Cosmsote a abordat la inceput aceeasi strategie de atac frontal cand au lansat ofertele prepay , dar au facut-o mai stilat si mai inteligent. Mono puncteaza bine, cine te va suna pe Zapp ca sa faci tu bani, cand majoritatea ofertelor facute de operatorii telecom pun accentul pe minutele in retea, nu pe minute nationale?
In rest, ma bucur ca stam mai bine la oferte decat anul trecut, competitia ajuta utilizatorii finali, adica pe noi. Daca anul trecut inca eram conditionati de minute dupa ora X sau cu anumite numere de telefon din retea, anul asta batalia ofertelor se da pe cat mai multe minute in retea, indiferent de ora. Intrarea RDS pe piata telefoniei mobile prin Digimobil, ofertele Cosmote, portabilitatea numerelor de telefon precum si scaderea tarifelor de interconectare impusa de de ANC in vara contribuie din plin la situatia actuala.
Ca exemplu concret, dupa ce am sunat la Orange pentru a imi inchide abonamentele, mi-au oferit 500 minute in Orange oricand, plus 85 de minute nationale si 500 sms-uri, lunar, pentru 6,5 euro plus TVA, timp de un an. Oferta difera de cea standard, dar trebuie tinut cont si de faptul ca sunt client vechi, am platit facturile la timp etc.
Concluzie: Zapp face valuri fara a oferi un avantaj concret, ofertele telecom sunt mai bune ca anul trecut, dar e loc de mai bine. Presimt ca la anul, batalia se va da pe oferte cu cat mai multe minute nationale. Utilizatorii de telefonie mobila vor sa vorbeasca indiferent de retea si ora. In plus, astept niste oferte avantajoase pentru abonamentele de date, momentan mi se pare absurd sa platesti 0,90 euro pentru 1 MB de date transferat.
P.S: daca vreti sa va renegociati ofertele, nu mergeti la Shop, sunati direct la Relatii Clienti. Cei din magazin au interesul de a realiza cat mai multe abonamente noi, cei de la Relatii Clienti castiga insa daca pastreaza mai multi clienti vechi in retea.