Oricine poate fi un expert

Cred că persoanele cu experienţă solidă în diverse domenii se feresc acum să folosească Expert când spun cu ce se ocupă, ce job au. Am ajuns să avem aşa de mulţi experţi fără experienţă şi fără rezultate încât sensul cuvântului Expert e denaturat, degradat, schimonosit.

Ai blog de 3 luni de zile? Deja eşti expert în blogging. Ai făcut un concurs de Like-uri pe Facebook? E clar, eşti expert în social media. Ai pus trei cuvinte cheie în paginile unui site şi l-ai înscris în 50 de directoare? Eşti expert în SEO. Ai făcut o campanie de promovare bazată pe fluturaşi distribuiţi în staţiile de autobuz? Eşti expert în marketing.

Mass-media e şi ea vinovată, prezentând opiniile unor neavizaţi ca fiind cele ale unor experţi, în goana după audienţă şi conţinut:

Opinions are now simply a product, which means that opinions have become mere content: Here is opinion A. Here is opinion B. Let’s throw a few soundbites back and forth at each other and move on to the next thing. Sell someone as an expert (or accept their claim regardless of whether or not they actually are) in order to fill a segment, and you have instant expert content. Now you have your 3 minute interview, your 3-paragraph blog post, your bite-sized YouTube video. More content means more views. More views means more advertising revenue, more chances to push more content and thus yet more advertising, more opportunities to sell webinars and white papers and $250 monthly subscriptions to the newsletter.

Not enough experts to fill up 24/7/365 worth of news and content across 300+ channels? No worries: Just make some up. Anyone with an opinion that can be conveniently packaged as option A or option B will qualify as an expert for the purposes of a segment, of a presentation, of a consulting gig. And it isn’t like you will run out of people begging for their 15 minutes of fame anytime soon. The “personal brands.” The gurus. The overnight experts. They’re lining up around the block. You know why? Because they’re in demand and they know it.

De aici

Voi ce credeţi despre avalanşa de experţi pe care îi întâlnim peste tot?

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
4 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Paul

Experti social media – la tot pasul!
Am ajuns la concluzia ca oamenii ce sunt intr-adevar experti intr-un anumit domeniu au inceput sa nu mai iasa in fata, sunt ceva de genul “tace si face”.

Doru Panaitescu

Experti, entuziasti, addicted. Doar ultimul poate fi clamat. Celelalte doua? Fii bun, lasa-ma pe mine sa-ti pun eticheta asta. Autoinititularea nu te recomanda, ba dimpotriva.

Vasile Marin

Ma gandesc ca trebuie sa fie frustrant pentru voi, cei care activati in domeniile astea sa va loviti de asemenea experti. In teatru nu exista aceasta titulatura, nimeni nu poate fi un artist expert.

Teiosanu George

Pe langa asta avem foarte multi manageri si directori fara subalterni si foarte multe persoane creative.

Partea buna e ca problema expertilor nu este ceva specific romanesc – culmea e ca abia acum se resimte la noi.