Dacă lucrați într-o companie probabil folosiți deja un program pentru gestionarea sarcinilor legate de proiectele la care lucrați. Cine ce face, cât durează, în ce stadiu este proiectul, chestii din astea. Companiile mari folosesc Basecamp, care e foarte bun în domeniu. L-am folosit și eu când eram angajat, ba într-o perioadă am folosit și Microsoft Dynamics, deși mi s-a părut mult prea complicat și greoi de utilizat.
Totuși, dacă lucrezi într-o firmă mai mică, cu 2-3 angajați, dacă eșți cu afacerea la început dar vrei totuși să gestionezi mai eficient delegarea de sarcini pentru proiectele realizate, atunci începi să cauți alternative gratuite pentru project management.
Am căutat și eu timp de câteva zile o aplicație online de project management care să se preteze nevoilor noastre la Advertica: să fie gratuită, accesibilă online de oriunde, să nu aibă limite pentru numărul de proiecte și să permită minim 5 utilizatori.
Inițial credeam că nu există ce vreau, dar într-un final am ajuns să folosesc și să recomand Asana.
Versiunea gratuită permite până la 15 membri, fără limită pentru proiecte și task-uri. Interfața de utilizare e intuitivă, se integrează cu Dropbox (chiar și cei de la Dropbox îl folosesc, apropo), permite upload de fișiere, trimite notificări pe email cu sarcinile pe care fiecare membru trebuie să le realizeze, te anunță prin email când un task nou ți-a fost alocat, poți adăuga comentarii la task-uri direct din email, și partea faină e că există aplicații pentru Android, iOS, am găsit chiar și o aplicație neoficială și pentru Windows Phone.
Pentru ceea ce avem noi nevoie e perfect. Ca alternative am încercat și Teambox, dar ești limitat la spațiul de upload și la maxim 5 proiecte în versiunea gratuită, iar Freedcamp părea o alternativă promițătoare și gratuită, dar interfața de utilizare este mai greoaie iar softul e mai greu de configurat. În Asana am realiazat setările și am adăugat membrii echipei plus proiectele actuale cu tot cu taskurile de început în mai puțin de o oră.
Îmi dau seama că articolul ăsta nu interesează pe mulți, dar dacă căutați o aplicație online pentru project management s-ar putea să vă ajute Asana, există și variante pe bani pentru cei care au o echipă mai mare și au nevoie de mai multe facilități.
Voi ce soft folosiți pentru project management unde lucrați? (Excel nu se pune, am mai auzit și de variante cu Google Docs). 🙂
Redmine.
Mă uitam și la el, dar prefer un soft unde nu trebuie să îmi bat eu capul cu instalarea lui.
Salut,
Ai pomenit în articol de Microsoft Dynamics…cred că era vorba de Microsoft Project. Dynamics e linia de ERP/CRM.
De fapt le-am folosit pe amândouă. Corectez.
Daca erati dispusi sa scoateți cativa dolari si Paymo ar fi fost o solutie buna pentru echipa voastra 🙂
De ce, daca Asana imi ofera tot ce imi trebuie?
Marius, da-mi voie sa iti recomand si Trello. 🙂
Am testat și Trello, dar nu functionează exact cum imi doream. Interfața arată f bine, dar cred că se pune prea mult accent pe grafică, pe mine mă interesau mai mult functionalitatile, sa pot adauga taskuri rapid, sa fie notificati membrii proiectului, să pot primi sau trimite comentarii via email etc.
O solutie user friendly and safe ar fi si Freedcamp.
Am zis și in articol, Freedcamp necesita prea multe setări pt a lucra cu el, si interfata nu e f intuitiva. Cel putin pt mine.
Foarte misto chestia, bine de stiut. Io am collabtive instalat pe portofoliu, sa-mi tin lista de projects, plus client management, daca doresc sa fie inclusi, desi majoritatea sunt multumiti sa foloseasca email-ul, cand discuta cu mine.
Am preferat o soluție out of the box ca să nu îmi mai bat capul. Nici la noi clienții nu au nevoie de acces la proiecte, cu majoritatea comunicăm prin email, telefon sau Skype.
http://www.salesforce.com/
Multumesc mult, l-am adoptat deja si imi place! 🙂
Foarte valoroasa informatia!
Salut, având în vedere că asana nu beneficiază de gantt, cum ai compensat acest neajuns? Întreb, că-s în căutarea unui soft de project management web based pentru firma unde lucrez și mă-nvârt între variantele plătite (0-100euro/lună) de la Zoho Projects, asana, Teamwork, bitrix24 și inloox. Esențial îmi este, după cum ai văzut urmărirea procesului de producție cu încărcarea de resurse pe unitate – PM clasic. Vreo sugestie?
Sorry, dar eu nu am căutat softul pentru asta, noi lucrăm pe servicii, mai mult online. Între timp am trecut pe Trello, dar nici el nu cred că oferă ce ai nevoie tu.
in asana exista instagantt.com si e foarte bun!
https://instagantt.com/