fbpx

Promovarea medicamentelor si a serviciilor medicale

De cand ma stiu am o problema cu prospectele la medicamente. Da, alea de le citesti si afli ce sa faci cu medicamentul ce abia l-ai cumparat. Problema mea e ca 99% din prospecte sunt scrise intr-un limbaj complex, medical. Sa ne intelegem, am ceva studii superioare la activ si tot mi se intampla sa nu inteleg ce face de fapt medicamentul X sau Y sau modul de folosire al acestuia. Asta pentru ca pe prospecte sunt folositi o gramada de termeni medicali complicati, meniti sa ne bage complet in bezna.

Nu inteleg de ce, adica prospectul unui medicament ar trebui sa explice oamenilor normali cum se foloseste, pe cand in realitate iti trebuie o diploma de doctor ca sa descoperi secretul aplicarii unui unguent sau al ingerarii unei pastile. Si e gresit!

La fel si cand vine vorba de serviciile medicale. Reclamele, afisele, fluturasii, toate materialele care promoveaza servicii medicale sunt realizate de parca s-ar adresa doctorilor, nu oamenilor obisnuiti, asa cum ar trebui sa fie in realitate. Sa luam de exemplu site-ul Arcadia, noul centru medical privat din Iasi. In primul rand ei se promoveaza ca “centrul de imagistica medicala”. Stie cineva ce e imagistica medicala fara sa caute pe net? Ma indoiesc.

In al doilea rand ei scot la inaintare pe prima pagina aparatele medicale scumpe si sofisticate pe care le au. Nu tu introduceri mieroase despre cat de bine vei fi tratat, nu tu prezentari ale echipei de profesionisti care vor avea grija de sanatatea ta, ci fotografii si specificatii ale aparatelor, de parca site-ul se adreseaza firmelor ce cumpara aparate de genul asta, nu oamenilor obisnuiti care cauta informatii despre un loc unde pot afla ce boli au sau cum se pot trata. Gresit din nou!

As mai avea multe alte exemple, dar ati prins ideea. Cand e vorba de prezentarea medicamentelor si a serviciilor medicale catre clientii finali, adica noi, rezultatele pe care le vad peste tot sunt jalnice.

Recomandă

8 Comentarii

  1. Siteul la Arcadia de care vorbesti tu e cel vechi pe cand faceau doar cateva servicii. Partea aia e integrata in acum in spital, arcadiahospital.ro, dar de vechiul site se pare ca au uitat. Nu ca pe siteul nou ar prezenta mai bine serviciile.

    Prezentare buna au medlife.ro , nu o fi ea o abordare ideala, dar e net superioara multora.

  2. http://www.arcadiamedical.ro – Servicii medicale de imaginistica (business separat) nu are nici cea mai mica legatura cu Arcadia Hospital si nu e integrat nimic. Aparut acum 2-3 ani,

    wwww.arcadiahospital.ro – Spital privat, alt business, nu are nici ce mai mica legatura cu Arcadia Medical (ca business). Lansat anul acesta.

    Prezentare spital: http://www.arcadiahospital.ro/tur-virtual

    Legat de prezentarea text a serviciilor: ar fi cam cateva sute de pagini de content la care din cate stiu eu se lucreaza.

    http://www.google.ro/#hl=ro&source=hp&biw=1278&bih=626&q=arcadia&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=21f36b5d1199804f

  3. Ai punctat foarte bine Marius, exact asta se intampla cu cei care sunt pe functii de conducere si le propui un curs de Comunicare in Afaceri sau Marketing si ei spun…comunicare? Nu e nevoie, doar eu stiu sa comunic si uita ca a vorbi sau a scrie nu inseamna a comunica ci doar a vorbi sau a scrie. Rezultatele se elocvente, indiferent de domeniu.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *