Ultima fiță în campaniile de marketing, cel puțin pentru brandurile mari, e real time marketingul. Trebuie să facem ceva domle care să dea pe spate publicul, încât toți să rămână cu gura căscată. Ceva marketing din ăsta în timp real, cu reclame influențate de audiență, de mediu, din astea.
Spoof despre real time marketing
Și e ok dacă îți iese o campanie din asta. Problema e alta, că sunt multe branduri mari care vor să facă real time marketing, dar uită să interacționeze cu clienții lor, să răspundă mesajelor primite în rețelele sociale, pe Facebook, Twitter, chiar și pe blog. Tot mai mulți clienți apelează la social media când au probleme, dileme, întrebări, și se așteaptă ca brandul care este prezent pe internet să le răspundă, de regulă în maxim câteva ore de când au trimis mesajul. 1 zi înseamnă o veșnicie pe internet.
Realitatea? 5 din 6 mesaje trimise de către clienți brandurilor prin intermediul rețelelor sociale sunt ignorate.
Ca social media manager înțeleg că nu poți răspunde tuturor întrebărilor, sunt și mulți nebuni pe internet, multe întrebări idioate, dar dacă ești prezent pe internet poate că ar fi cazul să acorzi atenția cuvenită clienților, înainte de a visa la real time marketing, virale și alte nebunii de marketing. Să rezolvăm întâi problemele elementare, să arătăm că ne pasă de clienți.
Și la noi situația e tot pe acolo. Cunosc multe branduri active online, am dat like multor pagini de brand pe Facebook sau follow pe Twitter, dar sunt destul de puține cele care răspund în timp real când întreb ceva sau cer detalii despre un produs, un serviciu. ING Bank, Lidl, Bitdefender sunt printre primele care îmi vin în minte, când am postat un mesaj am primit răspuns foarte rapid, de regulă într-o oră.
Voi ce branduri mai știți că răspund în timp real clienților pe internet?
Foto: Retro image of male hands via Shutterstock