fbpx

Stiti de ce e slaba reclama asta? Pentru ca nu are nici o legatura cu realitatea. Bine, de obicei reclamele TV nu au nici o legatura cu realitatea, dar cea pentru Orange e fortata enorm de mult.

Sa o luam metodic. Reclama se adreseaza romanilor, deci presupunem ca e filmata intr-un metrou bucurestean, ca nu prea avem metrou in alte orase. Metroul din reclama e mult prea curat. Oamenii sunt prea curati. Atmosfera e prea degajata. Totul e prea ok!

Cum ar fi aratat reclama asta in realitatea romaneasca? Un cocalar care asculta muzica la telefonul lui cu mp3 (obligatoriu Guta, Adrian sau Salam) vede o pitipoanca imbracata in roz care molfaie guma Orbit, stand pe scaun. Metroul e arhiplin ca de obicei, un mix de muncitori necalificati, corporatisti prea saraci pentru o masina de fite si scolarite iesite la agatat.

Obligatoriu ziarele alea care apar in spot ar trebui sa fie Click sau Libertatea, eventual Cancan. Scaunul ala care se elibereaza prin miracol va fi ocupat de cocalar doar prin lupte seculare cu alti cocalari, care se bat coate in coate pentru a ii arata blondinei valoarea lor.

Cocalarul cu Salam in casti se pune pe scaun si incepe sa ii bage tipei vrajeala ieftina, propunandu-i sa ii arate camera lui, unde sta impreuna cu parintii si cele trei surori cu doi copii din flori fiecare. Cam asta ar fi o reclama ancorata in realitatea romaneasca. Sa nu uit, fundalul sonor e tot o manea, gen “dusmani imi poarta pica dar n-au valoarea mea”.

Totusi, reclama asta iti lasa un zambet in costul gurii. Probabil pentru ca e stupida, de aia.

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   

32 Comentarii

  1. Marius, daca noi asta vedem zi de zi, saptamana de saptamana, eu cred ca ce e la TV e menit sa te duca putin in alta lumea, mai buna. Chiar daca aceleasi mizerii le vezi si la TV uneori. Reclama asta poate aduce aminte oamenilor ca exista si persoane ok si nu doar manelisti si tarani de Bucuresti.

    Nu ma asteptam sa se mute toti sa stea pletosul, si mi-a placut. Mi-a adus un zambet pe buze, poate dupa ce vazusem o stire cu un sinucigas. Daca e asa cum spui tu, crezi ca ar trebui sa promovam prostia?

  2. I know, I know… Poate deasta se prosteste si tineretul. Ca doar asta vede toata ziua, oriunde s-ar uita

  3. Sincer mie imi place reclama, dar ar fi fost interesant sa fie mai multe zambete din partea celorlalti ce participa la cedarea locului pentru tanarul cret, mi-e mi-a placut spotul chiar foarte mult.

  4. Reclama e facuta pentru romani, pentru a educa acest popor. Asa ar trebui sa arate o Romanie curata!

  5. Reclama mi se pare ok si te face practic sa intri in atmosfera din metrou. Intri in povestea Orange. Cum spunea si Vlad, am schitat si eu un zambet atunci cand oamenii au facut o mutare doar pentru ca el sa fie aproape de domnisoara. Povestea e ancorata in realitatea bucuresteana si e normal sa fie asa. Daca la Iasi, Orange statea prost ca numar de utilizatori cu siguranta ai fi vazut o reclama in autobuzul 43 🙂 care duce pana aproape de Pacuret.

    Cat despre mizeria din metrou de care vorbeai, ar trebuie sa facem putin diferenta. Exista cazuri izolate dar asta nu inseamna ca trebuie sa facem reclame in care sa fim invadati de gunoaie :))!

    Iar garnitura noua de metrou in care s-a facut filmarea nu e singulara in Bucuresti… Deci?!

     

    • Garnitura aia nu va rezista mult timp asa cum e acum. Deci tot nu e reala. E misto ca reclamele iti prezinta o situatie idilica, hapiness bullshit, dar e nasol ca realitatea nu are decat 10% tangenta cu ce vezi in cele 30 de secunde. (nu ma refer la abonamente, aia e alta discutie.)

  6. Marius, eu am stat un an in Bucuresti si m-am intors in Iasi la finele lui 2008 .

    Crede-ma, nu e dracul atat de negru :)…

    In privinta ziarelor care se citesc ai dreptate…  De la tatza Aglaia pana la doamna Moralescu  lumea isi clateste ochii prin tabloide.

    Totodata exista si oameni care citesc carti pe drum.

    Bucurestiul are un farmec aparte… Iar reclama Orange de asemenea 😛

  7. Reclama e superba…civilizatie,si inceputul unei povesti de dragoste intre cei doi tineri…….prea frumos…felicitari si pentru piesa si pentru reclama….bun gust!!!!!!

  8. Toata lumea viseaza la o Romanie mai buna. 🙂
    Cine zice ca o reclama trebuie sa reprezinte realitatea?
    Parca-i mai frumoasa realitatea ideala, dar irealizabila.

  9. enake laur Reply

    e super marfa reclama dar vreaw shi io mell cine o canta plz o vreau  :*:*: enake_laur_90

  10. M-am gandit. Da, pe bune 😛

    Ar fi misto, macar de test o reclama care sa prezinte realitatea cruda. Urmata de ceva de genul. Noi iti putem da numai minutele, gunoiele ti le strangi singur. Poate ar sensibiliza pe multi. La fel cum “reclamele” (mai bine zis simplu spoturi tv) cu accidentele rutiere reuseau sa imi sburleasca cateva fire pe mana.

  11. eny_love_92 Reply

    vlad imi dai shi mie mell  plz saw zimi cn o canta ca sunt mort dupa ea plz:(

  12. Nu sunt de acord cu tine deloc…..in primul rand in Romania nu sunt 100% cocalari si pur si simplu regizarea unei astfel de reclame nu se va face in nici un caz cu niste cocalari deci poti sa alegi nsite persoane care nu fac parte din categoria nespalatilor,cocalarilor,boschetarilor si asa mai departe.Si sunt o gramada de reclame care nu au nici o legatura cu realitatea si de data asta cred ca ti-ai ales prost subiectul.daca vrei sa fi critic de reclame trebuie sate gandesti din toate punctele de vedere.Mie personal mi se pare o reclama reusita,si nu banala cum sunt majoritatea … o relcama care ma face sa zambesc de fiecare data cand o vad …

  13. Reclama e superba dar credetima ca oricat ati incerca sa fie romania asa cum e in reclama curata si sa fie respect peste tot e in zadar.Sunt oameni care sunt intradevar ca in reclama si sunt si oameni cum ai spus tu sa se bata pe un loc sa isi arata arfele dar niciodata nu o sa ajunga romania la nivelul reclamei.Si vreau sa stiu cine canta melodia ca imi place mult.

  14. reclama frumoasa e un curs de scoala a vietii care se invata de la altii

  15. Mie reclama mi-a adus aminte de facultate, de prima dragoste, de cat de tanar si frumos poti fii. Imi plac tare mult cei doi, par frumosi si in interior nu numai in afara. O fata blonda cu breton si un zambet fermecator, care nu are parul violet, un piercing in nas sau in spranceana si care…oauuu…citeste o carte! El:  frumusel, timid si … idem, fara “accesorii”. Niste tineri normali, de fapt decenti, ceea ce nu prea mai intalnesti… Muzica, superba! Afara, primavara! Ce vreti mai mult? De mult nu am mai zambit asa la o reclama!  Cred ca de la cele cu Kodak, daca va mai aduceti aminte…

  16. … si apropos, sotul meu lucreaza la o firma concurenta…dar, bravo Orange! de fapt agentiei care a realizat clipul! printre vulgaritati si crime difuzate  zilnic parca te incarci pozitiv cand vezi asa ceva… nici nu stiti cat valoreaza un zambet!!!

  17. ” Domnu’ ” Marius, hai sa fim putin seriosi si sa nu mai privim totul asa de negru, nu zic ca nu exista mizerie, cocalari si pitipoance in tara asta, dar felul in care te exprimi tu e un pic cam generalizant nu crezi ? Ma faci sa cred ca pentru tine nu mai exista oameni normali, ci numai specimene depravate… Te sfatuiesc sa deschizi ochii, sa privesti mai pozitiv, sau vrei sa ne faci sa credem ca familia/amicii/cunostintele tale sunt niste cocalari/pitipoance care isi lasa in urma mizeria ?

    Cat despre reclama, e foarte reusita, imi provoaca un zambet si o stare de “bine” de fiecare data cand o vad, insa nu vad legatura intre o reclama care ma binedispune si faptul ca trebuie sa-mi reincarc cartela daca ma “incadrez in target”. In caz ca tie iti lipseste iti aduc aminte ca specia umana are ceva ce se numeste “vointa proprie”.

    Sper sa nu ma consideri rautacios, nu e cu intentie. 😛

    • Orpheus, cand ti-ai cumparat ultima data ceva din “vointa proprie”? Gandeste-te bine. Suntem influentati de reclame mai mult decat ne dam seama.

  18. 😆  Tocmai asta-i ideea amice, publicitatea e peste tot, dar numai noi putem alege ce cumparam si de unde. Eu cand ma gandesc sa cumpar ceva nu ma gandesc la brand-ul acelui produs, ci la ce poate sa-mi ofere produsul pentru a-mi satisface nevoile. Putin ma intereseaza un nume sau o sigla imprimata ostentativ pe un “ceva” care nu-mi ofera ce am nevoie, nu ma va atrage pentru a-l cumpara.
    Eu vad ideea de publicitate ca un mod de informare: firma “X” face o reclama, o trimite la tv/radio/ziar/etc pentru a te informa pe tine, ca ei iti ofera un anume produs, mai departe decizia de a-l achizitiona iti apartine.

    Tu zici “suntem influentati”, eu zic: ne lasam influentati, daca ne luam dupa “instinctul de turma” si nu ascultam de noi insine.

    Numai bine 😉

  19. totusi imi place foarte mult melodia,imi spune si mie cineva cine o canta? 😀

  20. Sa stii ca nu e chiar asa cum spui! Consider ca reclama nu e slaba ba dimpotriva e foarte buna, pentru ca reflecta exact ceea ce unii dintre noi nu au cunoscut si anume sa iubesti pe cineva dintr-o data! N-are nicio legatura cu cocalarii din Romania, nu reflecta asta nicidecum?! Si stii de ce?! Eu sunt o fire mai optimista si preiau mesajul de la Petrom: Pentru ca Romania va creste prin bun simt si responsabilitate!!

  21. eu nu cred ca reclama ar fii cu cocalari pitipoance cu salam shi astia ba din potriva eu cred ca reclama aceasta este pentru a da oameniilor un exemplu de a traii…cum spune costi…dracu nu e in totalitate negru…si eu nu spun toate lucrurile aste doar ca baiatul de pe sckeibord este coleg cu mine de scoala zic in general….eu nu sunt o fiire sa spun lucrriile cum ar putea fii la noi ci cum arata aceea chestie…ex:reclama…:D eu judec lucrurile cum le vad nu cum cred ca este in reealitate …:) shi cred ca ai exagerat putin cu ceea ce ai zis

  22. dar de ce ne pierdem in detalii(ca de exemplu) cocalari, pitzipoance si dorim repede sa catalogam knd reclama asta este de admirat tocmai pentru ca nu promoveaza ceea ce 99% din reclame afiseaza gen aluzii sexuale, marlanie si alte non-valori? cred k initiativa celor de la orange ar trebui cel putin apreciata avand in vedere k iti aduce un zambet pe fatza incarcata de grijile cotidiene. din punct de vedere al situatiei, mie mi s.a intamplat chestia asta si altele din cele prezentate in reclamele orange(de exemplu, faza cu ziarul din alta reclama, fiindk ma uitam in ziarul unei tipe, inainte sa coboare ea, mi l.a dat mie). si toate astea, petrecandu.se chiar in metroul romanesc, a carui imagine ai descris.o mai sus. reclama orange nu este stupida din punctul meu de vedere, ea contureaza chiar o situatie normala, cu oameni normali, in ceea ce ar trebui sa fie un context normal. e foarte trist ca am inceput sa ne complacem in indiferenta, fiekruia ii este usor sa comenteze de ce nu este bine, sa eticheteze, dar nimeni nu mai este in stare sa vada k totusi ink mai sunt gesturi marunte care uneori chiar “iti fac ziua”.

  23. reclama e superbă.am văzut-o de peste o mie de ori şi nu mă mai satur de ea.am acelaşi sentiment ca prima dată.

Lasă un comentariu