Dupa 2,5 ani de cand am scris despre cum arata fabrica de sucuri Avita, Iulian Pichiu, directorul de vanzari Avita, imi trimite un email plin de greseli gramaticale, dezacorduri si amenintari subtile. Cam asa se fac afacerile in Romania, daca cineva te vorbeste de rau ii bagi pumnul in gura si ameninti.
Domnule Pichiu, acesta este un blog, unde am dreptul sa imi expun opiniiile proprii, iar amenintarile nu isi au rostul, mai ales ca singurul argument invocat de dvs este poti deveni unul din acei “baietii destepti” ce deconteaza “o nota de plata”!
Se pare ca la fabrica Avita promovarea produselor e ceva de genul “daca cineva ne critica amenintati-l si speriati-l, nimeni nu are voie sa ne vorbeasca de rau.”
Inteleg ca nu aveti un site pus la punct, ca nu aveti prezenta online, ca nu stiti sa comunicati cu publicul online, ca pe Google sunteti inexistenti, dar asta nu depinde de mine. Eu doar mi-am spus parerea, insotita chiar de fotografii reale. Daca situatia s-a schimbat intre timp trebuia sa imi trimiteti un email cu fotografii, nu cu amenintari. Culmea este ca aveti dreptul la replica pe blog, puteati sa lasati comentarii care sa arate ca ce am scris eu nu este corect, dar ati preferat sa trimiteti un email plin de amenintari. Nu asa se procedeaza. Va sugerez cateva carti despre comunicarea online, de exemplu Noile reguli de marketing si PR.
Scrisoarea primita de la onorabilul domn Iulian Pichiu:
Salut,
ma numesc Iulian si sunt de putin timp Dir. de Vanzari in cadrul companei producatoare de sucuri carbonatate si necarbonatate AVITA. Acest e-mail nu se dorste a fi un instrument de aparare a companiei,AVITA, catre care imi vand serviciile ; ESTE O ATENTIONARE PASNICA, din partea unuia din baietii care investesc acum in AVITA mai mult decat munca ; NU CRED IN “BUNA TA CREDINTA “…si tin sa te informez pe aceasta cale ca din moment ce AVITA pierde bani din pricina unui site neavizat,iar rezultatul orelor de munca (multe dintre ele suplimentare) sunt umbrite si deposedate de eficienta prin largul tau concurs…..poti deveni unul din acei “baietii destepti” ce deconteaza “o nota de plata”. Sunt de aceeasi baricada cu tine daca scopul in sine ti-a provocat o “hemoragie banoasa” in buzunar in acea perioada 🙂 ,insa ( si cred ca intelegi perfect) din acest moment terbuie sa afli ca acuzele tale nu mai sunt de actualitate,iar actiunea ta incepe sa se traduca in piereri cu mai multe “o”-uri ; desi nu cred ca interesul tau asupra acestui subiect a fost intamplator( ” doar instanta poate decide daca esti “de rea credinta sau de buna credinta”) doresc sa imi fac cunoscuta “grija” fata de acest subiect….! Un domn educat in marketing,la una din cele mai renumite Universitati din Romania( prima infiintata de altfel) poate intelege ca in aceste timpuri foarte nesigure pentru intreaga economie mondiala( implicit cea romaneasca) banii sunt foarte scumpi iar “ajutorul” tau incepe sa cicatrizeze urat.
Indiferent de scop,motivatie…acest asalt asupra imaginii unui producator ROMAN trebuie sa inceteze mai devreme decat ai anticipat!
Avita este cel mai vandut suc( in regiunea Moldovei) din gama low-cost, singurul producator de sucuri din Moldova ce reuseste sa fie la dispozitia consumatorilor in 27 de unitati administrative principale(judete) din Romania ; este compania care investeste enorm in aceste timp nesigur financiar ,si este pregatita sa-si apere interesul !
Sarbatori Fericite! si La multi Ani!
Multumesc!
Ce chestie, o companie care investeste enorm in aceste timpuri nesigure si nu au nici macar un site de prezentare, o pagina de contact, o adresa de email, o prezentare a procesului de fabricatie si a produselor. E clar ca investeste, doar ca nu se vede. Daca aveau un minim de continut pe site-ul lor -avita.ro, cu siguranta ar fi aparut inaintea mea la cautari pe Google, dar ei prefera sa investeasca in oameni care nu stiu limba romana in loc sa investeasca in oameni ce stiu sa faca marketing.
Opinii?
Opinie: Who the fuck is „Avita”?!
Cum, nu ai citit? Avita este cel mai vandut suc din zona Moldovei din gama low cost, adica mai ieftin decat apa de la chiuveta.
Sescule, spune sincer, tu te-ai angajat la Coca-Cola! De asta lovesti in mandria Moldovei, steaua dintre coa(rn)ele bourului, cea mai mare companie de bauturi la preturi mici, sa moara dusmanii!
Hai sa fim seriosi, pun pariu ca daca maine individul e dat afara posteaza niste filmulete cum angajatii Avita contribuiau cu “resurse personale” la umplutul sticlelor. Eu cred ca problema lui nu e articolul tau ci faptul ca el munceste ca sclavul pe-un salar de 500 RON si nu i-au dat nici prima de porc.
Pentru analfabetele care o sa ne acuze ca vorbim in necunostinta de cauza… acum cativa ani am baut o gura de suc dintr-asta. Daca as fi baut-o pe-adoua nu mai puteam scrie astazi minunatie de comentariu 🙂
De ce ai baut ma, de ce? Nu ai citit eticheta?
nu stiu sigur, doar ca am senzatia ca au scapat in sticla si niste rugina de pe gard.
e si asta un fel de publicitate 🙂 cred ca trebuia mai degraba ignorat total; acum o sa mai existe inca un rezultat la cautarea pe google care o sa ii mentioneze (again not from their source :)) )
:)) N-are rost sa imi dau cu parerea despre asta, e clar punctul de vedere:D.
Stii care e faza naspa ? Ca unii tampiti, ca asta, pot sa te dea in judecata pe degeaba. Si cum instanta in Romania e cum e(am patit-o)…
Din cate stiu si zoso abia asteapta sa scape de un proces de acum 2 ani.
Oricum, la cati bani produc in maghernita nu cred ca isi permit sa angajeze si un avocat pe langa directorul de vanzari care se ocupa de mkt:)
Mda… nu stiu daca sa mor de ras sau sa ma enervez :)).
D-nule Iulian, du-te in spanac ca ești penibil. Am citit 5-6 rânduri fin elucubratiile tale si m-am lăsat pagubas ca nu intelegeam nimic. Păcat. Si ești si “dir. de vanzari”
RT @mariussescu: Am primit o scrisoare cu amenintari de la sucul Avita. Normal ca am pus-o pe blog https://www.mariussescu.ro/2010/12/sucul-…
RT @mariussescu: Am primit o scrisoare cu amenintari de la sucul Avita. Normal ca am pus-o pe blog https://www.mariussescu.ro/2010/12/sucul-…
[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu, Matilda Tanascov. Matilda Tanascov said: Avita reloaded http://bit.ly/hCK31O by @mariussescu 😀 via @andreeaparaschi […]
N-am auzit in viata mea de Avita, dar nu e ca si cum daca bei Cola e mai bine 🙂 Oricum sunt pline de chimicale care-ti rup stomacul.
Acestea fiind zise, =))))))! Nu-mi vine sa cred ce figuri de persoana distinsta si cu prinţipii a atasat la un limbaj de baiat de cartier care n-a trecut de generala.
Dupa gardurile gri stam noi, cei de la Avita.
Incerc de 15 minute sa imi dau seama cum arata o cutie de suc Avita… nu imi vine nimic.
True, nici online nu gasesti imagini cu sucul Avita. De ce oare?
El merge la export… Anglia, Franța… și din 2011 trec oceanul și ajung și pe piața americană… Walmartul va fi inundat de sucuri Avita, să se bucure și poporul american de bunătățile de sucuri cu care se delectează toată Moldova :))
Pe mine ma amuza comentariile pe care ti le-au lasat la celalalt articol. Mai ales aia care lucrau acolo si ziceau ca nuuuu, nu-i deloc asa. Oricum, interesant acest Iulian.
Acum … analizând atât comentariile piți … pardon, domnișoarelor din celălalt articol, cât și e-mailul trimis de „stimabilul” ”dir. de Vanzari” Iulian, îmi dau seama că sucul ăsta nici nu ar trebui să aibă prezență online. Sau dacă ar avea, ar trebui să vorbim doar de câteva bannere aruncate pe site-uri de manele și cocălari. Și asta pentru că oamenii care cumpără acest suc sunt exact ca acel gard al ”companiei Avita”. Așa cum spuneau și reprezentanții Avita, vorbim de un suc low-cost. Hai să îi spunem că de fapt e low-low-low cost. Și că dacă ar fi un pic mai scump, dacă firma ar avea gardurile vopsite și prezență activă pe online, ar însemna că toți analfabeții ar rămâne fără suc. Corect?
eu nu inteleg de ce se agita atat omuletu`, tinand cont ca publicul tinta pentru avita nu este cu siguranta cei ca noi, care n`am cumpara asa ceva..
cei care cumpara asa ceva probabil nici n`au internet macar, si daca au, mai mult de hi5 nu stiu
Marius,da-mi voie sa te contrazic.:)) Omuletul acesta cu functie ,cand afirma ca Avita(bleahhh) e cel mai consumat suc din Moldova,sa stii ca e posibil sa aiba dreptate.Stii de ce?Pentru ca in Moldova rata somajului e cea mai mare ,iar publicul tinta cam asta e:oameni simpli care nu au sau nu vor sa aiba acces la informatii,amaratii care regreta desfiintarea dozatoarelor cu suc si care inmultesc cu apa sucurile astea oribile si otravitoare si care se bucura ca din cand in cand mai apar si produse ieftine pe piata.Cu regret,asta e realitatea din Romania.Se profita la maxim de saracia lucie in care ne aflam si mai ales de neinformarea oamenilor.Oricum suntem cobaii tuturor(alimente,medicamente,sucuri etc)si sunt ferm convinsa ca “domnul director” de la Avita a studiat piata si stie ca asta e realitatea sau cel putin asa vreau sa cred,ca “a studiat”.Oare stie domnul Iulian ce inseamna un studiu de piata?(alooo,domnule,nu sunt consumatori cei care au gustat aceasta scarbosenie,cei care consuma regulat posirca asta numita Avita).
Domnule asa-zis director,incercati sa va faceti reclama pe alte cai mult mai serioase,nu prin intermediul amenintarilor de doi lei la adresa unui consumator.Din cate stiti,suntem liberi sa ne exprimam parerile pro si contra.Daca sunteti multumiti de vanzari si considerati ca e cel mai bine vandut suc din zona Moldovei:))))))),de ce va deranjeaza aceste comentarii?Ca sa va mai linistiti,Avita nu este singurul suc nociv,lista e destul de lunga si probabil ca daca ati fi studiat mai bine si concurenta,ati fi observat ca pareri contra sunt si despre alte produse.Ce ar insemna acest fapt?Sa ne ocupam timpul cu procese???? Oare vi se clatina scaunelul de directoras si ati gasit solutia cea mai buna de a mai sta putin in functie sau doar ati vrut sa subliniati ca sunteti “DIRECTOR”?
Daca tot nu aveti un site personal,puteti sa va faceti blogul personal si sa va laudati intre voi:))))))Stii care e marea curiozitate?Vorba cuiva care a scris tot pe aici,daca vei zbura din aceasta firma si vei lucra la Coca-Cola,cum ramane cu Avita?Nu ca ar fi Coca-Cola mai de soi…
Iulian,draga,eu nu am functii mari unde lucrez,dar ca sa fii profesionist,mai ai fooooooooooooooaaaarte multe de invatat.Nu au bani cei de la Avita sa -ti plateasca cateva cursuri?Cand mai intalnesc persoane ca tine,imi dau seama ca intr-adevar lucrez intr-o echipa de profesionisti si chiar ma mandresc cu directorii mei!!!
Aaaa,ma scuzati,am si eu o intrebare pentru domnul director: Dumneavoastra si cei din familie(inclusiv copiii,daca aveti),consumati doar AVITA?Nu stiu de ce am o vaga banuiala ca raspunsul este NU.
Ana-Maria, nu neg popularitatea sucului, doar am vrut sa punctez cateva aspecte, iar dl Pichiu, involuntar, a mai evidentiat si altele: lipsa unei strategii de marketing coerenta, atitudinea anticonsumator, profesionalismul foarte discutabil.
In rest noi sa fim sanatosi si sa bem multa apa plata.
Pai domnu Sescu, eu zic sa le mai si cut some slack. Adica daca te-or invitat oamenii sa-i vizitezi sau sa-ti puna la dispozitie poze din incinta cred ca e un lucru bun. Povestea cu incompetenta, prezenta online, alte probleme… trebuia pusa totusi in alta lumina. Acuzatiile gratuite de bias si amenintarile cu judecata sunt puerile, si cred ca ar fi fost mai bine sa se rezolve problema la telefon, prin emailuri scurte si fara presupuneri care sa genereze un conflict ca cel de fata.
Ca un sfat pentru managerul Iulian, cu tot respectul, informatiile pe care le dati dumneavoastra sunt interne nu pentru public.
Pai asta zic, ca nu au trimis nici o poza, doar au lasat comentarii. Despre invitatia de vizitare a fabricii ce sa zic, dupa ce primesti emailuri ca cel de mai sus nu prea te-ai duce in fabrica, nu?
Da, cam ai tu dreptate, da la ce bagabont ai fost tu in generala nu cred sa-ti puna probleme.
Zii domnului Pichiu ca mamaia de la Trebes cumpara mereu suc Avita la pomeni si la hram deoarece urmareste principiul….pe care sincer il sustin….. e bun ca e mult si ieftin:))
Sa va zic o povestioara: Eram de paste la tara la bunicii mei in vizita si ei m-au trimis pana la magazin sa fac ceva cumparaturi inclusiv o sticla de Coca Cola.
Am ajuns la magazin ii spun vanzatorului da-mi o sticla de Cola, pe raft era o sticla de Cola si scria clar ca costa 6,2 lei si el mi-a adus din spate o sticla la acelasi pret. Bineinteles ca am crezut ca e cola dar cand am ajuns acasa uitandu-ma mai atent la sticla am vazut ce este : http://img545.imageshack.us/i/img00042201104251654.jpg/
[…] zahăr din sfeclă de zahăr pentru fabrica mea de sucuri – un tip găsise articolele despre fabrica de sucuri Avita și credea că sunt […]
1. Penibil sa comentezi despre ceva care nu este bine documentat sau informatiile sunt minime !! Denota superficialitate , autosuficienta si nu in ultimul rand un anumit grad de prostie !
2. Raportat la subiectul discutat : avem una bucata produs , in cazul de fata Avita , la un anumit gramaj si pret. Raportul pret calitate spune totul , restul fiind filozofii ieftine.
3. Cunosc destul de multi producatori cam din toate zonele tarii si am avut surpriza (si in acelasi timp o lectie utila ) sa nu plec de la premize gresite , in cazul de fata un simplu gard sau cladire , s-ar putea sa fie doar o mica cladire dintr-un complex mai mare in care isi desfasoara mai multe firme.
4. Langa Sibiu , exista o localitate in care isi desfasoara activitatea multi producatori locali , iar spatiul in care are loc toata actiunea este un fost CAP care privit din exterior arata jalnic , garduri cazute , cladiri care par neingrijite de zeci de ani , dar odata patruns in interiorul unui fost depozit ai un soc total ! Instalatii de productie de ultima generatie , gresie pe jos , peretii acoperiti cu faianta , tavan din otel special acoperit cu pelicula protectoare intalnita doar in salile de operatii occidentale , intr-un cuvant totul e la ultimile standarde !! Si acolo se produce unul dintre cele mai bune produse din estul europei ( cascaval , etc ) exportat in proportie de 80 la suta in Germania.
5. Nu am fost niciodata la Avita , dar banuiesc ce utilaje folosesc , pentru a reusi sa faca fata unei minime cereri , si s-ar putea sa fie o surpriza pentru multi bagatori de seama . La fel in cazul concentratului , multi producatori de sucuri romani aduc concentrat din Germania , made in Germania , si in functie de dozaj obtin un suc raportat la pretul de vanzare . La fel , s-ar putea sa aiba instalatie proprie de suflat peturi , nu e nici o filozofie , plus instalatie de suflat dioxidul de carbon . Simplu , utilajele pot fi super ok , concentratul la fel , in rest vorbeste pretul !!
6. Repet , habar nu am de Avita , dar pana cineva nu detine informatii complete , de la fata locului , incepand cu vizualizarea liniei de productiei , ingredientelor , conditii igienico-sanitare , faptul ca tottul este tratat avand ca baza o simpla fotografie facuta din exterior , reflecta mai mult decat suficient “profesionalismul” celui care genereaza toata aceasta isterie de prost gust !! .
7. Ca si chestie , multi producatori locali din ardeal , care au afaceri de familie si vand toata productia la export fiind cautati de restaurante renumite din Viena sau Budapesta , nu au un site de prezentare sau alte modalitati de promovare . Pentru simplul fapt ca nu au nevoie si poate nici nu-i intereseaza!!
8. Sunt un simplu cautator de “talente” din toate domeniile de activitate , dar clar nu as recomanda “profesionalismul” unora !!!!!
1. Tu vii la mine pe blog, mă faci prost și după aia te miri de ce nu îți apare comentariu. Inteligență mișcare.
2. Da, ai dreptate, și eu stau într-o casă care la exterior arată ca un șopron, cu pereții gata să se dărâme, dar imediat ce intri in interior ești uimit de luxul expus: podele de marmură, mobilier placat cu aur, din astea. Chiar are sens, afară e jeg dar înăuntru e curat.
Ca și chestie, comentează cu numele adevărat, nu o mai da în diverse.