fbpx

Cum alegi agenția de marketing online?

Când vine vorba de campaniile de marketing online întrebarea e asta, cum alegi agenția? Apropo de discuțiile de aici.

Alegi o agenție care se laudă cu premii date la tot felul de evenimente din industrie și cu faptul că sunt în top 3 sau top 10 sau top 100 bugete cheltuite, sau una care urmărește interesul clienților, eficientizarea bugetelor, optimizarea conversiilor și nu creșterea veniturilor Google sau Meta cu orice preț?

Numai zic, că oricine poate cheltui mai mulți bani, și faptul că o agenție rulează bugete mari nu înseamnă mereu că aceea agenție e cea mai bună pentru ce ai tu nevoie, mai ales dacă ai un business mic sau mediu, unde bugetul de marketing nu e cu multe zerouri, deci vrei să obții the best bang for your buck.

Ca idee, ideal ar fi să aveți angajat în firmă un om de marketing care știe cum să seteze campanii sau să colaboreze cu agențiile de digital ce se ocupă de bugetele voastre, și să aibă suficiente cunoștințe pentru a sesiza atunci când primește rapoarte înflorate, să poată urmări dacă banii cheltuiți chiar vă ajută să vă atingeți obiectivele – notorietate, vânzări, lead-uri, fidelizare clienți etc. Nu strică nici să știți si voi cum să citiți rapoartele, ce să urmăriți.

Dacă nu îl aveți sau nu vi-l permiteți, găsiți o agenție care e interesată de clienți pe termen lung, de domeniul în care activați, de modul vostru de lucru, de avantajele voastre competitive, care vrea să vă înțeleagă business-ul și clienții cu care lucrați, nu una în care vorbiți cu 5 oameni diferiți  pentru a afla o informație sau a seta o campanie, și primiți doar informații standard, după o săptămână de plimbat emailuri. Nu alergați doar după sclipici.

Asta nu înseamnă că agențiile mari nu sunt eficiente, ci doar că trebuie să vă asigurați că agenția urmărește în primul rând interesul vostru, al clientului, și nu e doar un canal de vânzare prin care platformele mari își cresc încasările, în fond voi dați banii.

Adevărul? Este complicat să găsiți un mix bun, dar cel mai simplu e să începeți cerând recomandări de la alți proprietari de afaceri – cu cine lucrează, ce rezultate au, dacă sunt mulțumiți sau nu.

Zic rău?

Recomandă

Un comentariu

  1. Nu zici rau, doar ca toti cer atat de multi bani ca, dupa parerea mea cu un studiu adecvat si video dar si literatura , intr-o luna de zile cu siguranta incepti sa intelegi mecanismul… cel putin eu asa am facut!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *