Brandul intr-un singur cuvant

Ideea nu e noua, se vorbeste mult despre asocierea realizata de branduri cu anumite cuvinte. Practic, multe branduri au reusit sa se diferentieze de concurenta si sa isi intareasca brandul propriu prin asocierea lor in mintea clientilor cu anumite cuvinte cheie, reprezentative pentru brand.

Exemple:

  • Volvo – siguranta
  • Disney – familie
  • Harley Davidson – libertate
  • BMW -performanta

Problema apare atunci cand brandurile nu isi respecta promisiunile. Nu poti spune ca masina ta este sigura desi pica testele de siguranta. Nu e indicat sa declari un lucru si sa faci altul. Atunci cand alegi un cuvant pe care vrei sa il asociezi brandului trebuie sa te asiguri ca si in practica brandul tau isi respecta promisiunile, trebuie sa monitorizezi opinia clientilor. Nu e suficient doar sa spui, trebuie si sa faci ceea ce spui.

Sa spunem ca ai un brand si vrei sa il asociezi in mintea clientilor cu un cuvant anume. Pentru a alege cuvantul potrivit:

  • Trebuie sa descoperi ce promite brandul tau clientilor;
  • Trebuie sa analizezi concurenta pentru acel cuvant. Nu te poti asocia cu un cuvant detinut de un brand concurent;
  • Trebuie sa analizezi daca acel cuvant te poate diferentia de concurenta;
  • Trebuie sa te decizi asupra scopurilor pe care le ai pentru brandul tau cand alegi acel cuvant;

Ai un brand preferat? Ce cuvant ii asociezi acestuia?

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile