Brandurile care descoperă acum Facebook-ul

Doar două întrebări care se tot repetă, când discut cu clienții care încep să folosească Facebook și cred că e doar un alt canal de marketing, unde afișează mesaje comerciale.

Vrem să avem 10.000 de fani pe pagina noastră de Facebook. Cât ne costă?

Nu știu de ce, 10.000 e un număr magic, multe companii au impresia că mulți fani pe Facebook = multe vânzări. Până le explic cum stă treaba cu procentul de fani care văd efectiv mesajele.

Cum adică, trebuie să plătim pentru ca fanii noștri să vadă mesajele postate de noi? Nu am plătit deja pentru a aduna fanii ăștia?

Bravo Facebook, ați obișnuit brandurile cu iluzia numerelor mari, ați motivat companiile să strângă zeci, mii, milioane de fani în rețeaua voastră, acum explicați-le că de fapt au plătit pentru dreptul de a afișa mesaje fanilor, mesaje pentru care trebuie să plătească din nou.

Pe de altă parte, o pagină de Facebook e foarte utilă pentru a afla ce cred clienții despre produsele tale, pentru a acorda asistență, pentru a lua pulsul pieței. Poți și să vinzi, dar nu la modul agresiv.

Recomandă prietenilor!



5
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Advertica
Vizitator

Cum adică, trebuie să plătim pentru ca fanii noștri să vadă mesajele postate de noi? Nu am plătit deja pentru a… http://t.co/Ax2kfq0n9u

Doru+Șupeală
Vizitator

Brand înseamnă Reputație, adică totalitatea percepțiilor, convingerilor și ideilor relevante pe care le are publicul despre o companie, un individ, un produs sau orice alt element autonom cu identitate. Nu este corectă utilizarea termenului ca sinonim pentru firmă-companie, o companie nu este un brand, ci are un brand, așa cum un politician, o băutură, o cârciumă, o localitate, o țară sau o marcă auto au la rândul lor câte un brand. Așa că brandurile nu au cum să descopere Facebookul și nici cum să se învețe cu iluzia numerelor mari. Pentru o mai bună înțelegere a conceptului și pentru evitarea… Citește tot »

Cosmin
Vizitator

Facebook e util mai ales pentru PR, customer service. Sunt firme care si vand, dar personal cred ca mai bine vinzi prin Google Adwords decat prin Facebook Ads. Depinde si de obiectivele pe care le ai.

trackback

[…] ne agităm cu Facebook-ul, cât de viabilă mai este rețeaua pentru marketing (gratuit) după ce reach-ul a scăzut mult de tot, în State americanii redescoperă încet încet email marketingul, faptul că emailul […]