Vorbim de mediul online aici, desigur. Chiar acum o săptămână discutam cu un client nou care se pregătește de lansarea site-ului despre … ce urmează după lansare. I-am zis că trebuie să lucreze la optimizarea site-ului în motoarele de căutare, la crearea de conținut, să își creeze conturi în rețelele sociale relevante, să lanseze un newsletter cu oferte pentru a își ține clienții la curent cu noutățile. Dacă are buget nu strică și câteva campanii prin Google Adwords, pe cuvinte targetate.
E dificil să alegi un singur canal de marketing prin care să te promovezi, mai ales dacă ești la început și ai bugetul limitat. Totuși, eu zic că punctul de plecare e site-ul și optimizarea lui pentru motoarele de căutare.
Asta nu înseamnă că trebuie să pui cuvintele cheie peste tot, cum te mai sfătuiesc unii SEO specialiști, ci că trebuie să creezi conținut relevant pentru domeniul tău de activitate, care să atragă oamenii interesați de produsele și serviciile pe care le oferi pe site-ul tău. Da, ai nevoie și de on-site SEO, trebuie să ai url-uri frumoase, descrieri relevante pentru paginile de produs, cuvintele cheie setate cum trebuie, dar totul pleacă de la conținut.
Nu ai cum să apari în căutările clienților potențiali dacă site-ul tău nu are informații utile pentru ei, decât dacă faci campanii plătite pentru acele căutări.
Studiile în domeniu confirmă asta. Pentru atragerea vizitatorilor pe site cel mai eficient canal de marketing este căutarea organică cu 54%, iar vizitatorii care ajung pe site din căutări organice vizitează în medie peste 5 pagini, deci cresc șansele de a îi converti în clienți. Pe locul 2 e emailul cu 32%, de unde rezultă cât de important este un newsletter. Social media este pe locul 3.
Pentru conversia vizitatorilor de pe site în clienți potențiali cele mai eficiente canale sunt rețelele sociale și căutările cu 14%, dacă vorbim de site-uri business to business, iar căutările organice reprezintă cel mai eficient canal pentru site-urile destinate consumatorilor finali.
Datele sunt luate din infograficul afișat mai jos. Posibil ca la noi să mai varieze cifrele, dar tot cred că punctul de plecare în strategia de promovare online este site-ul și crearea de conținut.
În concluzie scrieți scrieți scrieți, și nu uitați să optimizați.
Foarte interesant.
Foarte util si la obiect.
Multumim Marius
RT @mariussescu: Cele mai eficiente canale de marketing pentru atragerea de clienți http://t.co/whmQHmiyW3