fbpx

Social media este un termen la modă, cu siguranță. Partea interesantă este că nu doar utilizatorii de internet și brandurile sunt tot mai interesate de comunicarea prin intermediul rețelelor sociale, blogurilor și altor platforme online, ci și cei care vor să își dezvolte o carieră acordă atenție fenomenului. Aici am o remarcă, social media nu este o carieră în sine, e doar un element din vastul mix de marketing și PR al unei companii, deci un profesionist adevărat se va asigura că are studii profunde de marketing/PR, nu se va mulțumi doar cu cunoștințele despre rețele sociale, blogging și internet. Cel puțin așa cred eu.

webstock-63_0

Sursa foto: Wide Magazine

Totuși, cum spuneam, tot mai mulți tineri sunt atrași de joburile ce au legătură cu social media, deci e bine să știm mai multe despre situația angajaților din domeniu. Avem informații importante datorită “State of Social Media Employment”, realizat pentru al treilea an consecutiv deEvensys și PortalHR. Rezultatele studiului au fost prezentate in exclusivitate pe 27 septembrie, la Webstock.

Concluziile:

  • nivelul salariilor in 2013 fata de 2012 a ramas constant, lucru care este pozitiv in contextul in care exista in continuare specializari pe piata fortei de munca pentru care nivelul salarial a scazut in continuare.
  • Experienta face o diferenta, specialistii cu peste 2 ani de experienta in zona de Social Media au diferente semnificative fata de cei proaspat intrati in aceasta industrie.
  • Exista mult mai mult interes pentru cifrele din Social Media, a crescut volumul de rapoarte solicitate de alte departamente, ceea ce confirma posibila dezvoltare viitoare.

Cifre:

  • Majoritatea specialistilor care activeaza in Social media au fie titlul de Social Media Manager (19%) fie titlul de Social Media Specialist (13%)
  • Specializarile care par sa duca catre o cariera in Social Media sunt PR (15%) sau presa (11%)
  • Departamentele din care tind sa faca parte aceste responsabilitati sunt fie cel de Marketing, fie cel de Social media (acolo unde exista)
  • Salariul mediu lunar (raportat la numarul total de participanti) este de 660 Euro net, in timp ce salariile medii pentru Social Media Manager ajung la 844 Euro, Social Media Specialist 603 Euro, Online Manager 775 Euro
  • Pentru pozitia de Social Media Manager, media salariala urca la 1000 E pentru cei care au peste 2 ani de experienta in domeniu
  • Doar 8% dintre cei care au rolul de Social Media Manager au un nivel de venit intre 2000 si 4000 Euro, in timp ce 37% dintre cei care au rolul de Social Media Specialist castiga intre 500 si 1000 de euro
  • Datele provenite de la companii confirma nivele intre 600 si 900 Euro net pentru pozitia de Social media Manager, repsectiv 450 – 900 Euro net pentru Social Media Specialist

660 euro salariu mediu lunar așadar. Știu că salariul pare mare dacă nu sunteți din București, dar ținând cont de faptul că 78% dintre respondenți sunt din București, unde cheltuielile lunare pot fi și duble față de alte orașe, eu cred că se poate și mai bine. Voi ce credeți despre salarii, sunt ok?

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
2 comentarii. Tu ce părere ai?
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Andrei
Andrei
1 octombrie 2013 20:00

Salariile trebuie raportate si la volumul de munca, orele suplimentare (adesea neplatite), nivelul de stres. La inceput 2500 lei suna bine ca salariu, dar cand vezi ca nu mai ai viata personala, ca albesti inainte de 30, ca prietenii ii mai vezi doar pe Facebook, parca nu mai e asa tentant. Nu zic ca e cazul pentru toti cei care lucreaza in social media, dar prin agentii mai ales e ceva obisnuit sa muncesti oamenii la maxim, doar pt ca poti.

Paul
2 octombrie 2013 09:44

Indian cheap. Dar asta e piata… si unii Seoisti muncesc pentru 1000 lei.

2
0
Lasă un comentariux
()
x