Un studiu realizat recent de Optify (link către PDF) confirmă încă o dată ceea ce știam, faptul că primele poziții în căutări iau crema clicurilor. Astfel, conform studiului, prima poziție se alege cu un CTR DE 36,4%, a doua cu 12,5% și a treia cu 9,5%. Pe pagina a doua mai ajung foarte puțini vizitatori.
Totuși, concluziile pot fi aplicate pentru căutările generaliste, când vine vorba de cuvinte cheie mai speciale vizitatorii pot ajunge și pe paginile 2,3,4 sau 5, în funcție de acuratețea rezultatelor obținute.
Contează să fii primul pe Google, dar depinde și de ce investiții sunt necesare pentru a ajunge acolo, în funcție de cuvintele cheie vizate, numărul de căutări lunare, concurență etc. Uneori e mai profitabil să investești banii în alte metode de atragere a vizitatorilor pe site, de ex campanii de promovare online sau asigurarea unei prezențe active în social media.
Să ştii că depinde şi de ceea ce caută „vizitatorul”. Să-i zicem scopul „cercetării online”. Dacă el are nevoie să ştie/vadă cât şi cum este utilizată informaţia despre conceptul „X”, atunci poate ajunge şi până la pagina 100 din google…
E un fel de – scopul scuză căutările -.
Şi aici are ceva de spus şi timpul pe care el îl are la dispoziţie pentru a căuta informaţia. 🙂
Asta am remarcat si eu, pe anumite nise se ajunge la a zecea pagina. Studiul se refera la cautarile generice.
din lene probabil abia trecem si la pagina 2,3…