fbpx

Ce strategii de marketing online vom folosi în 2013

Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul de an apar tot mai multe predicții despre strategiile de marketing ce vor fi folosite intens în 2013. Modificările comportamentului consumatorului, evoluția tehnologiei și creșterea gradului de utilizare al internetului influențează tot mai mult mijloacele prin care putem ajunge la clienți, prin care le putem atrage atenția.

  • Prezența pe internet e absolut necesară. Sunt puține domenii în care un brand mai poate supraviețui fără a avea o minimă prezență online. Nu mai zic de social media pentru brandurile dedicate publicului larg, de campanii de marketing online, de site-uri optimizate pentru internetul mobil.
  • Campaniile de marketing online vor ține cont și de internetul mobil sau vor avea o componentă mobilă. Responsive layout, responsive design vor deveni obligatorii, nu doar cuvinte frumoase de introdus în comunicatul de presă. Nu mai e suficient să gândești campania pentru desktop/laptop, trebuie să ții cont și de smartphone-uri și tablete.
  • Campaniile de marketing cu accent pe conținutul creat de utilizatori vor fi tot mai frecvent întâlnite (filmează, fotografiază, scrie…).
  • Va crește numărul de campanii online derulate prin rețele sociale nișate (Instagram, Pinterest).
  • Se va pune tot mai mult accent pe vizual, pe imagini, atât în crearea de conținut cât și în derularea de campanii.
  • Va crește numărul aplicațiilor create/sponsorizate de branduri, aplicații ce au o utilitate practică pentru posesorii de smartphone-uri. Nu mai zic de jocuri branduite și integrarea brandurilor în jocuri, desktop sau mobile. Product placement-ul în filme și seriale e deja depășit.
  • Dacă nu creați conținut video va fi tot mai greu să fiți găsiți. Youtube e al doilea motor de căutare la nivel mondial, după Google.

Mesajul e simplu: fiți cu ochii pe trenduri și adaptați-vă sau veți dispare. Testați, implementați, măsurați și vedeți ce funcționează pentru voi și ce nu. Înainte de a arunca banii pe o campanie de marketing costisitoare, gândiți-vă dacă ea va ajunge cu adevărat la clienții voștri.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *