Cei patru P

Cei care lucreaza in marketing si advertising sunt obisnuiti cu cei patru P: produs, pret, promovare, plasare. Teoretic cele patru elemente stau la baza realizarii oricarei strategii de marketing: ai produsul, stabilesti un pret, te gandesti la metodele de promovare si canalele de distributie prin care il vei vinde clientului.

Totul suna foarte bine, cei patru P ne dau impresia ca noi detinem controlul, noi manipulam consumatorul sa cumpere ce vrem noi, cand vrem noi, cum vrem noi. Problema este ca cei patru P nu iau in calcul elementul cel mai important: consumatorul. In zilele noastre el a ajuns sa aiba o influenta tot mai mare asupra strategiilor de promovare. Consumatorii sunt acum mai bine informati, mai exigenti si au la dispozitie o gama larga de produse si branduri din care pot alege. Bonus acum avem si criza, care complica lucrurile si mai mult.

Cei patru P nu mai sunt de ajuns pentru a realiza o campanie de promovare eficienta a unui brand/produs. Consumatorul si dorintele sale trebuie luate in calcul, inainte de a demara o campanie de marketing. E greu, asta inseamna sa recunoastem ca noi nu detinem controlul absolut, sa admitem ca clientul are si el ceva de spus. Probabil de asta majoritatea companiilor accepta greu inovatia, online-ul, social media si campaniile online. Pentru ca in momentul in care incepi sa primesti feedback din partea consumatorului iti dai seama ca trebuie sa te schimbi, sa te adaptezi dorintelor clientului, iar schimbarea e greu de realizat. Comunicarea nu mai este doar de la brand la consumator, ci si invers.

Totusi, consumatorul nu mai poate fi ignorat si exclus din strategiile de marketing. Marketingul trebuie sa se intoarca la originile sale, sa afle dorintele si nevoile consumatorului si sa le ofere ceea ce isi doresc. Consumatorii nu sunt doar cifre si procente in statisticile noastre, ei sunt oameni, si oamenii au mereu ceva de spus. Trebuie sa invatam sa ii ascultam!

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
7 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Razvan Girmacea

E prea multa teorie. Ca nu se face, ca ar trebui …

Marius Sescu

Ma gandeam eu ca mai bine raman la filmulete si linkuri. :mrgreen:

Totti

Si eu care ma gandeam ca ora de antreprenoriale nu e buna la nimic :mrgreen:  .

cipslim

Eu iti multumesc pentru lectia in laymen’s terms cum s-ar spune pa limba reginei.  Recomand cartea “how to prepare a buisness plan” dupa care mi-am anulat 4 planuri de afaceri care erau de fapt bani aruncati in vant. Mai am 2 care par fiabile dar momentul e cam dubios. Totusi pe timp de criza e mult mai usor sa pornesti o investitie datorita costurilor reduse.   Raman la opinia ca marketingul prin word of mouth nu poate da gres  niciodata, mai ales in prestari servicii. S-ar putea folosi blogurile dar nu cred ca s-a ajuns la stadiul asta de comunicare… Citește tot »

Marius Sescu

@cipslim – dezbina si cucereste.

trender

Ai foarte mare dreptate in ceea ce spui… Consumatorul ar trebui luat in considerare din ce in ce mai mult!
Plus ca oricum reactiile, comentariile si feedbackul (in general) nu se poate controla, asa ca eu zic ca e mai bine sa implici consumatorul in strategia de marketing si Word of Mouth Marketing-ul face cel mai bine asta!
Campanii de promovare bazate pe word of mouth incercam si noi sa facem prin intermediul trender, insa asa cum spuneai si tu, in Romania “majoritatea companiilor accepta greu inovatia, online-ul, social media si campaniile online”.

trackback

[…] clienți nu sunt prezentate corect și așa mai departe. Poate că sună demodat, dar în final tot la cei 4P ne întoarcem. Cele mai importante aspecte care trebuie rezolvate înainte de a vinde online orice produs eu zic […]