fbpx

Citeam azi intr-un articol ca:

Peste 75% dintre persoanele adulte sub 64 de ani, din orasele cu peste 50.000 locuitori, aproape 4,8 milioane la numar, citesc saptamanal cel putin un ziar sau o revista, conform celor mai recente date furnizate de studiul SNA, realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), in perioada octombrie 2009-otombrie 2010.

In acelasi articol, doua randuri mai jos, sunt prezentate niste lamuriri:

82% din populatia adulta din gopodariile cu venituri lunare de peste 1000 euro citeste saptamanal cel putin un ziar sau o revista, in editie tiparita sau online. In randul femeilor cu functie de conducere din aceasta categorie, procentul ajunge la 90%, circa 84% dintre ele citind varianta tiparite a publicatiilor.

Pana la urma cum ramane cu aia 75% care citesc ziare sau reviste? Citesc ziare sau reviste tiparite sau intra pe site-urile ziarelor? Pentru ca mie mi se pare o diferenta enorma sa afirmi ca ziarele si revistele continua sa atraga consumatori, in conditiile in care consumatorii astia citesc editia online a ziarului sau revistei, adica gratuit, in defavoarea celei tiparite. Daca e gratuit normal ca oamenii citesc, chiar putem afirma ca a crescut numarul de cititori.

In realitate lucrurile stau altfel. Recunosc ca nu am mai cumparat un ziar strict pentru a il citi de cel putin un an, daca exceptam Adevarul pe care il cumparam pentru colectia Jules Verne. Cel putin in segmentul 20-35 ani foarte putini cred ca mai cumpara ziare, majoritatea se informeaza online, unde gasesc stirile mult mai rapid. Ca idee, ce citesti in ziarul de azi probabil ca puteai afla de ieri sau de acum doua zile online (bloguri de specialitate, site-uri de stiri exclusiv online, Facebook, Twitter etc).


La voi cum e situatia, mai cumparati ziare pe hartie? De ce?

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Lasă un comentariu