fbpx

Concursomanul de Facebook este aceea persoană care crează un cont doar pentru a participa la concursuri, sunt persoane care au multiple conturi de Facebook special pentru concursuri, am auzit de unii cu sute, doar ca să își maximizeze șansele de câștig. Problema nu e faptul că se înscriu la concursuri, ci faptul că share-ul lor este egal cu zero, deoarece nu au prieteni și nu te ajută în promovarea brandului tău.

Un concursoman se înscrie zilnic la cel puțin 10 concursuri de genul Like și Share, deși sunt unii care participă la zeci de concursuri zilnic, și în timp pot aduna premii consistente. Există o mulțime de site-uri care adună la un loc concursurile organizate de diverse site-uri, dacă aveți un concurs online să nu vă mirați când începeți să primiți brusc înscrieri de la concursomani, cel mai probabil concursul a fost menționat pe un site de genul ăsta.

Profilul unui concursoman de Facebook
Majoritatea sunt pensionari sau casnice, fiind persoane cu mai mult timp liber, care își permit să caute concursurile, să se înscrie. Pe Facebook îi recunoști ușor, deoarece:

  • Poza de profil este un peisaj, un animăluț sau în cazul în care e poza lor reală, e probabil singura poză urcată pe Facebook, concursomanii nu folosesc conturile pentru a relaționa cu prietenii, deci nu au nici albume foto cu ei sau familia lor.
  • Singurele mesaje postate pe profilul lor sunt cele de înscriere la concursuri. Nu ai să găsești opinii postate, impresii, locurile pe care le-au vizitat, linkuri către știri interesante, albume foto, deoarece contul e creat doar pentru a da share la concursuri. Dacă vezi un profil de Facebook unde 3 din 4 mesaje postate sunt înscrieri la concursuri e clar, ai de-a face cu un concursoman.
  • Nu au prieteni deloc la profilul lor sau dacă au, sunt conturi de firme pe care le-au adăugat tot pentru înscrieri la concursuri. Rar am văzut concursoman cu peste 50 de prieteni pe Facebook, e o excepție.
  • Mesajele postate de ei pe Facebook nu au nici un comentariu, nici un like. E logic, dacă nu au prieteni, nu?

Bun, cum scăpăm de concursomanii care nu oferă nici o valoare reală, nu promovează nimic, vor doar premiul unui concurs?

În teorie e simplu, specificăm din start că nu sunt acceptate astfel de conturi de Facebook în concurs.

În pactică, dacă facem un concurs cu Dă share pe Facebook pentru a participa, la cerințe trebuie să includem și unele ce au legătură cu brandul nostru sau cerințe creative, care să diferențieze fanii brandului de concursomani.

Majoritatea concursomanilor știu doar să dea like și share, dacă le ceri să realizeze o poză pe un subiect dat, să scrie câteva rânduri pentru a răspunde la o întrebare despre brand sau să rezolve o provocare online i-ai descurajat. Nu mai zic de cerințe gen fiecare share dat pe Facebook trebuie să aibă minim un comentariu de la un prieten, că i-ai terminat dacă le faci asta. 🙂

Ideea e ca pentru fiecare concurs să ai un regulament bine pus la punct și să menționezi că nu se acceptă înscrierile de pe conturi de Facebook create doar pentru concursuri.

Pe aceeași temă:
Mafia concursurilor de pe Facebook
Cum scapi de ”mafia” concursurilor online

5 Comentarii

  1. Asta imi aminteste de o situatie amuzanta cu un tip care isi inscrisese toata familia (vreo 15+) la concurs si castigase 2 saptamani la rand cate ceva. In saptamana 3 iesise iar la extragere unul din membri familiei, asa ca i-am exclus pe toti cu numele ala de familie care erau din acel oras. In saptamanile urmatoare ajunsese sa sune sa intrebe daca nu a castigat nimic :)))

  2. Pingback: Nu a câștigat nimeni nici un iPhone cu Like și Share

Lasă un comentariu