Se tot vorbește de chestia asta de ceva timp, că trebuie să produci cât mai mult conținut vizual dacă vrei să ai succes online. Imagini, poze, clipuri video, infografice. Informația trebuie să fie împachetată cât mai atractiv, pentru a atrage cititorii din rețelele sociale pe site sau blog. Mi se pare corect, în fond nu degeaba Pinterest, Instagram sau Vine au succes (mai mult la ei, mai puțin la noi, unde tot Facebook e pe primul loc).
Totuși, ce se uită este faptul că imaginile atrag atenția utilizatorilor din rețelele sociale, dar nu sunt suficiente. Da, e fain când un brand pune o poză mișto pe Facebook, lumea reacționează, dă like și share, dar dacă intri pe site-ul brandului și nu găsești articole interesante, ci doar poze, s-ar putea să pleci rapid, pentru că nu prea ai ce face acolo. Ai văzut 2-3 poze, ai dat like, ai închis site-ul și navighezi mai departe.
Ideea e simplă, produceți conținut vizual, clipuri video, imagini, dar nu uitați și de text. Imaginile atrag atenția, dar pe termen scurt. Pe termen lung mai trebuie să aveți și articole utile, interesante, dacă vreți ca lumea să revină pe site-ul vostru.
La partea cu rețelele sociale infograficul de mai jos are dreptate, contează mult țara în care vrem să ne promovăm și publicul țintă. Twitter nu e relevant la noi, dar nu poate fi ignorat în State. În China nu contează prea mult Facebook, dar trebuie neapărat să fi prezent pe Sina Weibo, o combinație între Twitter și Facebook.
Încă mă amuză brandurile care zic că vor să fie prezente pe toate rețelele sociale, fără să se întrebe dacă publicul lor țintă este acolo sau dacă acele rețele sociale sunt folosite la noi.