De joi până vineri am reușit să cresc numărul de abonați la feedul RSS al blogului cu 9%, de la 830 la 903 abonați. Nu am făcut concursuri cu premii pentru cei care se abonează la articole, nu am oferit ebook-uri, nu mi-am stresat prietenii de pe Facebook să se aboneze. De fapt, am muncit efectiv doar 2 ore pentru a crește numărul de abonați la feed cu 9%.
Ce am făcut în cele 2 ore?
Am trimis emailuri celor care s-au abonat prin Feedburner la articolele de pe blogul meu dar nu au confirmat abonarea, respectiv nu au făcut clic pe linkul din emailul de confirmare, care probabil ajunsese în spam.
În sidebarul blogului am promovat mereu posibilitatea de abonare la articolele de pe blog prin RSS feed sau email. Problema este că mulți dintre cei care s-au abonat să primească articolele de pe blog prin email nu au confirmat niciodată chestia asta. Feedburner trimite un email de confirmare pentru abonare, iar abonații trebuie să facă clic pe linkul din email pentru a se abona. Dacă nu fac clic ei nu primesc emailurile trimise zilnic de Feedbuner cu ultimele articole de pe blogul meu.
Joi în timp ce mă uitam prin setări în Feedburner am remarcat că pe lângă cei 830 de abonați la feedul RSS mai aveam încă 340 de persoane care nu confirmaseră abonarea prin email la feed. Uau, chiar atât de mulți? Da, atât de mulți. Feedburner nu oferă posibilitatea de retrimitere a unui email de confirmare a abonării, deci am făcut asta manual.
Am mers în Feedburner la feedul meu , am selectat Publicize – Email subscriptions – View subscribers details și am apăsat pe linkul de Export ca CSV pentru a avea o listă cu toate adresele de email și statusul lor, Active sau Unverified. Am deschis lista în Excel, am folosit Data – Filter pentru a fi afișate doar emailurile care erau Unverified, am mers la Text to colums pentru a separa emailurile de statusul lor și gata, aveam lista cu adresele de email ale celor care nu confirmaseră abonarea prin email la articolele de pe blog.
În continuare am compus un email personalizat de reamintire a faptului că au solicitat abonarea la articolele de pe blog și l-am trimis, trecând adresele de email ale destinatarilor la BCC, pentru a nu fi vizibile. Am trimis câte 10 emailuri odată și am răspuns tuturor celor care aveau nelămuriri, care au fost doar 3 sau 4. Dacă sunteți printre cei 73 care s-au abonat cu ocazia asta la articole Hello, vă mulțumesc că v-ați abonat.
Emailul trimis către cei care nu au confirmat abonarea prin Feedburner:
Salut,
Am observat ca ai încercat sa te abonezi prin email la articolele de pe blogul meu, MariusSescu.ro, dar nu ai confirmat abonarea făcand clic pe linkul din emailul primit, care avea titlul Activeaza abonarea prin email la mariussescu.ro – blog de marketing si comunicare. Nu știu data exacta cand ai incercat sa te abonezi, abia acum am gasit adresa ta in Feedburner, serviciul de trimitere emailuri pe care îl folosesc.
A doua zi, adică vineri, am remarcat că Feedburner îmi arăta 903 abonați la blog, față de 830 joi. Știu că pare complicat, dar toată treaba nu a durat decât 2 ore, și am recâștigat niște cititori care poate altfel nu ar fi primit niciodată articolele.
În cazul în care folosiți Feedburner pentru abonarea la articolele de pe blogul vostru verificați-vă datele despre abonații prin email, s-ar putea să fiți surprinși de numărul celor care nu au confirmat abonarea la articole.
Dacă nu știți ce e un feed RSS am scris un articol în 2007 care explica la ce e bun feedul RSS, încă e valabil, iar dacă nu ați aflat încă de Feedburner atunci trebuie să știți că e cel mai complet serviciu de management al feedurilor RSS, care oferă cititorilor unui blog și posibilitatea de a primi articolele direct în email, în fiecare dimineață, prin intermediul unui box cum e cel din sidebar.
În rest succes și să aveți câți mai mulți cititori.
Cum vi se pare metoda asta de recuperare a abonaților la blog?
:D, foarte fain, astept si eu sa se adune si le trimit atunci mail :)… totusi, in feedburner ai posibilitatea sa vezi data cand au incercat sa se abonzeze – Start Date, deci ai mintit putin in mailul trimis 😛
Nu am mințit, doar că nu puteam trimite email chiar fiecăruia separat cu data la care s-a abonat.
salut
cu faza asta ai mai “cistigat” un cititor… pe mine 😉
Salut Radu, mă bucur că mă citești. 🙂
Buna Idee, ia sa stresez niste persoane cu mail-uri de abonare 😀
Interesant. De curiozitate, am verificat si eu, dar toti aveau statusul “active”. Dar, mersi de idee. Inca un lucru pe care o sa-l mai verific, din cand in cand.
Eu mai foloseam la Hip Hop Blog sa fiu anuntat cand cineva da Unsubscribe. Ii contactam si le ceream feedback despre blog si ce ar fi vrut sa vada.
De asemenea, la concursuri strangeam lista de email de la cei care lasau comentarii si le faceam un mesaj personalizat prin care ii anuntam ca se pot abona la articole pentru a fi la curent cu ultimele noutati/concursuri 🙂
Tare ideea cu emailul pentru concursuri. Eu nu am trimis emailuri către cei care s-au dezabonat până acum.
Ideea sună foarte bine. Oare poate fi considerat spam dacă contactezi persoanele care s-au abonat la comentariile unui articol în ideea de a le propune o abonare la newsletter?
Da. La fel cum eu consider spam comentariile care pun la nume cuvinte pentru SEO.
Dacă consideri spam asta, te rog dacă nu este deranjul prea mare să modifici cele 2 articole cu numele meu. Mulțumesc!
Mail dealtfel valabil pe orice “lista” de contacte, doar ca aici esti cu sufletul impacat :))
Mai, am incercat si “10 dintre nedecisi” s-au intors. 15% e un procent bunicel.
[…] cititorilor posibilitatea de abonare prin email sau prin feedul RSS la blog, în timp ce alții fac tot ce pot pentru a câștiga cititori. Nu fii unul dintre ei, pune pe blog într-un loc vizibil un link către feedul blogului și un […]
De la e-mail subrciption nu am mai gasit niciun buton mentionat de tine. Totusi, mi-o prins bine articolul ca am vazut si eu ca feedburnerul meu era inactiv. L-am activat, dar tot nu cred ca functioneaza 😕
Aiurea Feedburner că nu îți oferă posibilitatea de a retrimite mailuri către abonații tăi. Cât despre metoda ta… foarte tare. 🙂 Rezultatele mari se văd însă și la blogurile mari. Când deții un site cu 3 abonați dintre care unul a uitat să confirme abonarea, nu prea are rost să pui în aplicare trucul.
True, dar trebuie să începi de undeva, chiar și de la 3 abonați. E nevoie de timp, perseverență și articole bune.
Foarte util! Am descoperit ca si eu am adrese unverified pe listele de abonati. Multumesc de idee!
Poți verifica din când în când lista din Feedburner, sunt multe emailuri care ajung în spam datorită filtrelor și cititorii de fapt nu se abonează.
Foarte buna soluția. Săptămâna asta au fost 4 persoane care s-au abonat și nu au confirmat.
Mulțumesc pentru articol, Marius! Chiar aveam nevoie de un ghid pentru asta, că am și eu niște emailuri care nu au ajuns.
Cu plăcere, succes.
Am peste 200 de adrese neconfirmate!!! Wow.
Multumesc de sfat. Cred ca o sa pun si eu in aplicare in curand treaba asta. O seara faina! 😉