fbpx

Interviu social media în afaceri: cum se promovează un producător de cosmetice naturale pe internet

După 2 săptămâni de pauză revin un nou interviu din seria celor realizate cu reprezentanții unor companii românești ce utilizeaza social media pentru promovarea afacerii lor. Toate interviurile realizate până acum pot fi găsite după eticheta interviuri social media

Interviul de azi este realizat cu Susana Laszlo, director general Cosmetic Plant și cu Gloria Csiszer – responsabil online marketing. Cosmetic Plant este un producător român de cosmetice naturale, cu sediul în Cluj-Napoca. 

1. De ce ați decis să vă promovați brandul folosind rețelele sociale și blogurile? 

Parte din targetul Cosmetic Plant este alcatuit din doamne intre 40-60 de ani, cu venituri medii, interesate de tratamente naturiste. Cu toate acestea, anul trecut am lansat o linie de produse dedicate ingrijirii femeilor insarcinate, proaspetelor mame si bebelusilor, ne reimprospatam ambalajele si imbogatim gamele de produse pentru a ne pastra competitivitatea. In acest mod se schimba ponderea grupelor de varsta in targetul nostru si devenim mai atractivi pentru doamnele si domnisoarele mai tinere, in special din mediul urban, cu studii medii si superioare, obisnuite sa comunice atat in offline, cat si in online.

Era deci obligatoriu sa fim cat mai prezenti in cadrul retelelor sociale. In ceea ce priveste bloggingul, in ultimii doi ani am observat o crestere exponentiala a blogurilor de beauty; in momentul de fata exista in Romania peste 100 astfel de bloguri. Dupa parcurgerea unor studii legate de eWOM am fost convinsi ca trebuie sa fim prezenti in online si ca promovarea de acest gen ne poate aduce multe beneficii pentru unele costuri minime. Bloggeritele au fost receptive si intotdeauna au oferit reviewuri pertinente produselor noastre, fara ca vreodata sa le cerem acest lucru. Cu timpul, am reusit sa cream o frumoasa legatura de prietenie cu parte dintre ele.

2. Aveți o persoană dedicată care se ocupă de promovarea online, un social media manager?

Am decis crearea conturilor de Facebook si Twitter, cat si a blogului Cosmetic Plant, in ianuarie 2010, astfel ca in februarie faceam primele postari si atrageam primii fani (ulterior s-a ajuns la like-uri). Timp de aproximativ un an, ne-am ocupat intern de administrarea conturilor si punerii bazelor unei comunitati in jurul brandului. In acest an insa, odata cu cresterea interactiunii cu consumatorii si increderii noastre in puterea acestui tip de promovare, am decis sa incepem colaborarea cu Gloria de la mad3.ro si flashme.ro. Incetul cu incetul, ea a ajuns sa se ocupe de partea de online marketing & PR a Cosmetic Plant: social media, relatia cu bloggeritele, campanii adwords, research pentru promovarea companiei in online si offline.

3. Cât la sută din bugetul de marketing este destinat promovării folosind rețelele sociale și blogurile? 

In 2011 am alocat aproximativ 7.5 % din bugetul de marketing pentru promovarea in social media.

4. Care este scopul principal al activității în social media?

Cresterea unei comunitati in jurul produselor noastre, a notorietății pentru brand. Aceasta comunitate este importanta nu doar pentru vanzarile online, ci si pentru cele in offline prin WOMul pe care reusesc sa-l creeze, dar mai ales pentru faptul ca sunt un indicator foarte bun al succesului activitatii naostre. Este foarte placut pentru noi sa vedem atata interactiune pe peretele nostru. Nu avem foarte multi fani, dar cea mai mare parte dintre ei sunt activi. Avem reactii aproape imediate dupa ce postam ceva.

Pe Facebook primim si intrebari si e un tool foarte bun pentru a raspunde nelamuririlor clientilor.

De asemenea, unul dintre cele mai importante aspecte sunt ofertele si concursurile. Suntem de acord cu studiile conform carora clientii urmaresc brandurile pentru a fi la curent cu cele mai noi promotii. Incercam sa ii rasplatim astfel pe fanii nostri, dandu-le ocaza sa afle primii despre toate surprizele pe care le pregatim.

5. Ce rețele sociale folosiți în promovarea brandului pe internet? 

FB, Twitter si avem si un cont de companie pe Linkedin caruia ii vom da mai multa atentie in anul ce vine.

6. Cât timp alocați zilnic sau săptămânal promovării prin social media în cadrul companiei? 

Depinde foarte mult de perioada si de actiunile pe care le desfasuram. Intr-o perioada linistita cand nu organizam noi un concurs, nu avem noutati legate de  produse, undeva la 2-3 ore zilnic.

Cand avem un concurs sau derulam o campanie cu bloggerite, sunt cu ochii mai mereu pe ce se intampla in aceste medii, sunt multe mailuri la mijloc, promovarea putin mai agresiva, monitorizarea.

7. Ce aplicații recomandați pentru promovarea și monitorizarea social media în cadrul unei companii?

Hootsuite, un client tare drag mie, mai mult pt twitter, insa si pentru facebook e ideal. Wildfire app pentru welcome pageuri si suntem in descoperire de altele, dar inca nu dezvaluim. Pentu monitorizare: Analyticsul e sfant, asta e clar. Ne mai folosim cu drag de Google Alerts, de Hyper Alerts pt Facebook, Insights tot de la Facebook.

8. Ce indicatori folosiți pentru a aprecia impactul social media asupra companiei? Aveți cifre concrete care să vă motiveze în continuarea activității în rețelele sociale?

ROIul este intr-adevar foarte important si daca n-am fi avut modificari in bine in urma actiunilor intreprinse in online, clar schimbam ceva. Asadar, ca si cifre iti putem spune ca au crescut vanzarile in online in medie, in 2011 fata de 2010 de 3,2 ori. Si sunt cifre calde, proaspat calculate, ca sa fim cat mai exacti.

In afara de cifrele astea reci, pentru noi conteaza dupa cum am spus si la raspunsul pt intrebarea 4, feedbackul pozitiv din partea clientilor. Acesta ne motiveaza si ne si inspira.

Exemple de actiuni intreprinse online?

Totul a pornit de la un Question care si-a luat avant pe plaiurile facebookului. Am explicat in acest post ce am urmarit si ce am descoperit in urma dorintei noastre de a face un top al bloggeritelor citite de fanii nostri. http://cosmeticplant.com/blog/2011/11/top-bloggerite-de-beauty-si-sfaturi-de-blogging/

Mai apoi, intr-o viitoare actiune ne-am folosit de rezultatele acestui blog ca sa cinstim aceste bloggerite cu premii de la noi. A picat la fix, ne-am inteles cu Mos Niculae, si am fost mesagerii lui. http://cosmeticplant.com/blog/2011/12/pachetele-de-mos-niculae-pt-bloggerite/

Un alt mecanism de concurs pe care il consider experimental ne-a uimit. Ne-a marit destul de rapid numarul de fani si lumea a intrat usor in joc. A fost greu cu contorizarea celor ce au intrat in joc, multa munca manuala, dar a meritat. http://cosmeticplant.com/blog/2011/11/cum-te-ajuta-prietenii-sa-iei-premii/

Ce ne-a mai placut si vom face si anul acesta vor fi cu siguranta parteneriatele atat cu alte firme cat si cu bloggerite. Ne place sa dam premii variate, nu doar cosmeticele noastre si cu ajutorul unor prieteni, putem si speram sa facem asta cat mai des.

Dacă aveți întrebări despre Cosmetic Plant și produsele lor le puteți lăsa în comentarii, sigur veți primi răspuns, iar dacă aveți o companie ce folosește social media pentru a se promova trimiteți-mi un email dacă vreți să apăreți pe blog cu un interviu.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *