Ai pățit și tu să intri pe Facebook doar pentru a vedea ce mai zic prietenii și când ridici ochii deja trecuseră două ore? Sau ai zis că intri pe Youtube ca să vezi ultimul clip al Deliei și când terminasei deja era seară? Nu ești singurul, toate companiile de tehnologie folosesc diverse trucuri pentru a te determina să stai cât mai mult în ograda lor.
Pe Youtube e simplu, îți bagă videoclipul următor în Autoplay, și cum ei urmăresc constant la ce te uiți, e clar că următorul clip va fi tot pe placul tău. Uite așa te uiți 3 ore la clipuri cu pisici în loc să faci ceva productiv.
Pe Facebook îți scot la înaintare tot felul de știri care generează emoții puternice, iar clipurile video pornesc automat când ajungi la ele, numai să nu treci mai departe.
E și mai mișto pe Snapchat, puștanii sunt motivați să comunice zilnic unul cu altul, efectiv aplicația îți arată că ai vorbit zilnic cu Maricica în ultimele 150 de zile, și parcă nu vrei să strici numărul, nu?
Despre asta e prezentarea de mai jos, cum ne manipulează companiile tehnologice să petrecem cât mai mult timp pe platforma lor. Evident, Tristan Harris propune și niște sugestii de îmbunătățire, platformele astea ar putea face lumea un loc mai bun, ar putea să încurajeze mutarea interacțiunilor din online în offline, dar cât timp scopul principal al lor e să facă bani…
[…] demonstrat deja că rețelele sociale ne manipulează pentru a vedea ce vor ei să vedem, nu neapărat ce este relevant pentru noi. Aceeași idee se aplică și în cazul prietenilor, […]