fbpx

Twitter follow meNu a ajuns Twitter inca mainstream ca Facebook, dar printre cei care se invart in online e destul de popular. Magazinele online si-au dat seama ca e rost de ceva vanzari si agatat de clienti cu Twitter-ul asta, ca tot omul care sta pe online are nevoie de niste produse IT&C din cand in cand.

Asadar, cam toate magazinele online care isi fac cont de Twitter cauta sa adune cat mai multi followeri. Normal ca nu au timp sa ii adune organic, adica sa interactioneze cu utilizatorii, sa fie utili, amuzanti, interesanti etc…deci lanseaza concursuri pentru a-si creste rapid audienta.

Formula clasica de concurs care iti aduce followeri pe Twitter:

Intra in concursul organizat de @unaltmagazinonline si castigi un mouse, o tastatura sau ce resturi mai avem noi prin depozit, detalii pe http://bit.ly/blabla

Conditia de participare la concursurile astea este sa dai follow contului de Twitter al magazinului respectiv, urmand ca premiile sa fie oferite prin tragere la sorti. In principiu metoda e buna, da roade. In principiu…

Totusi, retineti ca atunci cand faci un concurs de genul asta nu e bine sa iti bati joc de oamenii de pe Twitter. E adevarat ca suntem romani si romanii se bat pe orice mokaciune, insa daca tot vrei sa iti construiesti o prezenta solida in social media ofera premii decente, nu resturile care au ramas prin depozit la ultimul inventar sau niste produse pe care nu le-a cumparat nimeni.

Altfel te vei trezi ca la incheierea concursului numarul de oameni care iti dau unfollow va fi egal cu cei care ti-au dat follow in timpul concursului.

31 Comentarii

  1. Se numeste promovare online si da! – inseamna contact cu utilizatorii. Cum ai vrea sa fie desfasurata organizarea? Sa fie trimise scrisori parfumate prin posta? …sau nici asa nu e bine? Ca ne folosim de bietii angajati de la Posta Romana pentru interese personale.

      • Iar tu esti chiar si mai mult pe langa subiect, no offence, nu vreau sa te jignesc, dar pentru un fallow si un tweet ce vrei ca premiu ?

        Se vede ca esti blogger copie fidela dupa zoso si cu lucrul asta se explica cam toata reactia ta umila.

        • Un follow si un tweet de la o persoana. Crezi ca va participa o singura persoana? Daca participa 100 sunt suficiente pentru a oferi premii decente? Sau e nevoie de 1000? Cum poti cuantifica?

          • inscrierea la concurs nu este deloc obligatorie. fiecare este liber sa participe la ce concurs vrea. nu ti se baga nimic cu forta pe gat!
            nu inteleg de ce atata valva pe un subiect atat neinsemnat.

            spor la discutiile de doi lei mai departe.
            pe mine unul nu m-ai castigat ca sa revin pe blogul tau, sorry. ai primit unfollow 🙂

          • In primul rand nu mi-ai raspuns la intrebare …

            Vorbeai mai jos despre relatia dintre magazin si clienti sau potential clienti, cum vrei sa interactioneze daca nu isi aduna cumva acei followeri ? Un concurs ca asta este primul pas catre acea legatura apoi urmeaza ceilalti pasi ce tin de abilitatea magazinului de a-i fideliza. Ca vor da o parte din ei unfollow, ala e un risc pe care si-l asuma magazinul.

            Magazinele ce au facut astfel de concursuri nu au spus public cati participanti trebuie sa aibe concursul, ci au stabilit o perioada de participare si cati s-au strans aia au fost si au ramas sau nu ca followeri, iar premiile se dau dupa buget, nu e vorba de zgarcenie.

            Sincer nu-mi place mentalitatea asta de roman cu ochelari de cal, noua romanilor ne place sa aruncam cu rahat in stanga si in dreapta, dar niciodata sa apreciem o initiativa sau ceva de genul.

            Daca premiile oferite de acel magazin nu te-au multumit pe tine ce “conduci un opel asta dar ai prefera un insignia asta” nu insemna ca acel premiu sau premii nu ii multumesc pe cei ce deja s-au inscris in concurs si mai degraba ar fi ei in masura sa comenteze sau sa conteste acest lucru.

            PS: Daca concursul ala era promovat printr-un advertorial amarat pe blogul tau nu mai faceai comentariile respective, de aici am facut si precizare ca esti o alta copie umila dupa zoso, asta ca sa nu traiesti cu impresia ca arunc aiurea cu pareri.

  2. Eu cred ca exagerezi putin.
    Nu orice magazin isi permite sa ofere produse scumpe pe care la randul lor le-au primit cadou de la producator ca sa aiba prezenta pe prima pagina. Nu stiu cat de mult ai avut de-a face cu magazinele online pe partea de marketing.
    Nu orice produs oferit cadou este din resturi, ci unii chiar le cumpara pentru a le oferi cadou. Te asigur ca acele cadouri scumpe oferite cadou nu sunt din investitiile magazinelor, ci din promovarea produselor direct de la producatori.
    Si la urma urmei, pentru un singur Follow, ce vrei sa primesti? Un BMW ?

    • Vrei sa te promovezi online. Ai nevoie de timp mult pentru a iti construi relatia cu fanii/consumatorii/clientii sau de bani pentru a atrage rapid publicul.

      Vrei si fara bani si fara sa aloci timp suficient? Cam greu. Nu e vorba de un singur follow, ci de principiu.

      Tocmai aia e problema, ca si magazinele spun “vrem doar sa ne dea follow, deci le dam niste maruntisuri”. Cu alte cuvinte pornesti cu stangul in construirea unei relatii cu un potential client.

      • premiile cu adevarat mari se dau pentru alt gen de concurs, nu pentru un follow. se dau pentru un anunt de genul: Cumpara de minim 500-1.000 lei si primesti un cupon la tombona cu premiile x, y, si z. In cazul asta din vanzari se redirectioneaza o parte din castig si acopera costul acelui caodu.

        repet: pentru un simplu follow pe care nu ai nicio garantie ca nu primesti unfollow imdiat dupa concurs, ce premiu vrei sa se ofere? da un exemplu care te-ar multumi pe tine 🙂

          • uite cum te-ai lasat amagit precum majoritatea femeilor la vederea stickerelor cu reduceri. Daca citeai atent, vedeai ca e vb de ditamai sejurul de 2 zile. Sejur la un anumit hotel care mai mult ca sigur a oferit acele camere gratuit pentru simpla mentionare in concurs. Practic, nici macar de-un amarat de mous sau tastatura nu au investit baietii. Au obtinut o cantitate apreciabila de reclama si atentie doar pe munca de cateva ore a unui angajat.
            WAKE UP!

  3. Nu e vorba de cat a platit compania pentru premii, ci de utilitatea lor pentru cei care se inscriu. Compania poate sa faca rost de premii fara bani, nu conteaza, dar asta nu inseamna ca premiile trebuie sa fie neinteresante. Tu compari un sejur cu un mouse?

  4. @andy – daca ai treaba cu Zoso du-te pe blogul lui, deocamdata aici vorbesti cu mine. Sper ca ne-am inteles.
    Daca vroiam sa atac pe cineva anume dadeam linkuri, dar nu am facut-o. E un trend care se repeta, concursuri facute doar pentru a face concursuri.

    Ar fi fost culmea ca pentru premii insignifiante sa apara articole de promovare pe bloguri. Fa si tu legatura intre A si B. Premii mici = buget mic = promovare pauza = efect zero.

  5. Ai unffollow, asa cum a spus-o si bubu mai sus, stiu ca te atinge, dar crede-ma ca esti: just another zoso in Romania 🙂

    Daca te uiti atent pe comentarii, esti aprobat doar de prietenul tau cu “Scrieri de om… simplu de la tara” in rest toti incearca sa te educa, ar trebui sa-ti pui semne de intrebare 🙂

    • Cand primesc comentarii de la oameni care nu isi pun nici macar un profil la link ma lasa rece daca nu ma mai citesc. “Toti” de care vorbesti tu sunt in aceeasi categorie. E usor sa generalizezi cand te ascunzi.

      • de ce trebuie sa aiba cineva care iti lasa un mesaj un site?
        sau pe tine nu te citesc oamenii de rand, ci doar personalitatile? 🙂

  6. Cred ca s-a cam deviat de la subiect. Marius, nu sunt un asa de mare pasionat al onlineului in principal datorita faptului ca am incredere in el la fel de mult precum in presa – si anume epsilon tinzand la zero. Nu am nici un link sau site pentru ca nu urmaresc nici un fel de recunoastere din partea nimanui. Nu vreau sa ma salute oameni pe strada, nu vreau statuie.
    On topic – cred ca ar mai sa luam in considerare mai multe aspecte. Economia e cum e si mai ales in IT concurenta este foarte mare => profit minim. Oricum majoritatea cumparatorilor de produse din aceasta categorie le cumpara online. Multe dintre firme (unele mari) au disparut in neant inca de anul trecut. Orice premiu, fie el cat de neinsemnat, e mai mult decat nimic. Nu inteleg de unde concluzia ca daca premiul e mic, firma isi bate joc de potentialii clienti. E un premiu, nu te obliga nimeni sa te inscri in cursa la fel cum nu te obliga nimeni sa treci pragul unui magazin. Ca varsta, sunt mai mic decat tine si cu toate astea iti spun ca, in ciuda faptului ca sunt familiar cu mediul online cam de cand s-a putut (accesa in romania), am retineri in privinta premiilor consistente. Imi cunosc tara si compatriotii si stiu ca un asemenea premiu se castiga ‘directionat’. Nu stau acum sa discut despre diversele metode.
    In ultimul rand, ar trebui sa ne punem intrebarea – vorbim de niste firme care, de bine de rau, s-au descurcat. Exista. Supravietuiesc. Nu cumva e mai mult decat am reusit noi sa realizam? Nu stiu exact cu ce te ocupi, dar aici, cand scrii … esti blogger. Iar noi niste simpli comentatori (tipic romani, care sunt ‘experti’ in toate). Indiferent de pregatirea teoretica, trebuie sa plecam capul in fata celor care se descurca cu partea practica.

  7. Pingback: Tweets that mention Cum sa nu te promovezi pe Twitter: via -- Topsy.com

Lasă un comentariu