Cupoane si Groupoane

In zilele astea pe net toata lumea vorbeste de site-urile pentru cumparaturi colective. Odata cu sosirea Groupon in Romania se spera ca ofertele de cupoane se vor inmulti, desi capacitatea pietei e limitata. Nu stiu unde citisem ca de fapt ar fi si in Romania vreo 28 de site-uri care fac ce face Groupon: ofera reduceri pentru cumparaturi in grup. Deja avem atatea clone???

reduceri

  • zumzi.ro
  • e-redus.ro
  • fundeal.ro
  • kuponiada.ro
  • goldendeals.ro
  • coolbuy.ro

Pe astea le-am gasit rapid la Ana, daca vreti mai multe a aparut si un agregator de Groupoane romanesti cu ofertele lor, www.cautareduceri.ro.

Chestia e ca toate firmele au ajuns sa aiba impresia ca o oferta postata pe un site de reduceri colective e buna pentru business. Asa sa fie? Initial da, faci o vanzare mai mare, aduci mai multi clienti, dar dupa ce ai facut reduceri, dupa ce ai scos cupoane cu produsele sau serviciile tale la jumatate de pret sau mai mult, dupa toate astea clientii ce vor face? Vor cumpara la pretul integral sau vor ajunge la concluzia ca de fapt tu ai preturi prea mari si merita sa cumpere de la tine doar cand ai reduceri?

Ma tem ca e un cerc vicios. Odata ce incepi sa iti obisnuiesti clientii cu reduceri ei nu vor mai cumpara de la tine la pretul normal. E la fel ca si reducerile pe care le vedem in magazinele de haine primavara si toamna. Ne-am obisnuit asa de tare cu ele, cu 20-30-40-50-60-70-80% reducere, incat nici macar nu mai cumparam daca produsele nu sunt “la oferta”.

Sunt site-urile pentru cumparaturi colective bune? Initial da, daca ai un produs pe care vrei sa il impingi pe piata, mai ales daca lumea nu te cunoaste si te zbati sa atragi clienti.

Pe termen lung insa reducerile afecteaza imaginea unui brand. Mult mai benefica este o strategie de diferentiere a brandului tau fata de concurenta!

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
8 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Flavia

Eu sunt f dezamagita de Goupon, cel putin astia din UK. Am fost clientul lor in mai multe randuri si nu prea s-a soldat pozitiva experienta. In una din situatii clientul care a oferit reducerea nu a mai vrut sa ne primeasca pe motiv ca au evenimente business (chiar daca sunasem cu mult inainte). Am contactat pe cei de la Groupon si le-am zis ca nu am putut beneficia de serviciu si au zis ca ne dau creditul inapoi sa il cheltuim pe altceva….au trecut mai bine de 2 luni si 10 mesaje si nu ni l-au dat. Mereu ne… Citește tot »

[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu, Marius Sescu. Marius Sescu said: am scris despre Cupoane si Groupoane http://ow.ly/3mZ0O […]

ana

multam fain

Cupoane de reduceri

Suntem inca tot in criza economica,bugetele cumparatorilor sunt restranse si sunt convins ca cea mai buna varianta de a ajuta vanzarile sunt exact reducerile. Activam tot in zona cupoanelor ,dar nu de grup ci exclusiv online.Groupon si colonele aduc reduceri din zona offline in special. Inca la inceput in Romania ,reducerile prin cupoane iau avant si chiar functioneaza.Nu se creaza un cerc vicios pentru ca exemple sunt afara de ani buni unde culmea merge extrem de bine. La noi e mai greu cu educarea magazinelor decat cu cea a clientilor.Sper ca in viitor sa vedem o crestere si mai mare… Citește tot »

[…] la noi ce fel de nise ar putea fi acoperite de un site de reduceri colective? Ma uitam pe site-urile romanesti si remarcam repetitia acelorasi oferte: epilare in nu stiu care loc, bilete la film, sedinte de […]

[…] mai scris despre site-urile de cumpărături colective, acum se pare că situația s-a încins și în Iasi. Sunt cel puțin 4 site-uri de care stiu eu […]

[…] mai vorbit de explozia de site-uri care veneau cu oferte tentante pentru clienţi. Se pare că lucrurile s-au mai domolit la nivel internaţional, deşi văd că în România […]

[…] media pentru creșterea vânzărilor, mai ales cele din retail, plus că vor afecta destul de mult site-urile de reduceri colective. Voi explica mai jos de […]