E simplu: pentru ca sunt false si pentru ca nu mai au nici o legatura cu realitatea. Mai tineti minte cum erau reclamele TV la inceput? REALE.
- Reclama la detergent: iti spunea ca detergentul ala spala hainele.
- Reclama la telefonul mobil: cu device-ul ala poti suna pe cineva. In plus, il puteai purta dupa tine.
- Reclama la prezervative: bucata aia de cauciuc te ajuta sa nu regreti pentru o greseala toata viata.
- Reclama la suc: Lichidul ala e mai dulce decat apa si are o culoare misto. Chiar daca are nspe E-uri in el, e mai bun decat apa de la robinet.
- Reclama la apa minerala: apa de la robinet are clor, a noastra are minerale si nu are gust nasol.
- Reclama la tampoane: esti femeie si esti pe stop? Bun, iti trebuie produsul nostru. Stii ce sa faci cu el mai departe.
- Reclama la parfumuri: Puti? Ia parfumul asta si lumea nu isi va da seama….
In schimb ce avem acum?
Avem reclame la Orange prepay in care el se bucura ca toata lumea ii cedeaza locul in metrou pentru a sta langa pitipoanca blonda.
Avem reclame la Dorna in care el isi rupe hainele si alearga in boxeri prin tot orasul pentru a se intalni cu fata din padure.
Avem reclame la Axe in care toate femeile de pe glob sunt in limba dupa un tip, doar pentru ca el a aruncat trei jeturi de spray dimineata in chiloti.
Avem reclame la Coca-Cola in care ti se spune ca daca bei Coca-Cola vei fi fericit.
Avem reclame la detergenti in care tricoul folosit pentru a sterge bicicleta de vaselina este de un alb imaculat dupa spalare.
Avem…
Lumea nu este perfecta. Noi nu suntem perfecti. In reclame insa totul este perfect. De aia reclamele nu mai au efect, pentru ca oamenii obisnuiti nu se regasesc in ele!
Concurenta e puternica, nu te mai poti diferentia ca brand doar prin calitatile obisnuite ale produsului tau, cum era la inceput. Atunci incepi sa inventezi SF-uri, in speranta ca lumea te va remarca pentru ca esti cool, trendy, fashion, inedit. Reclamele din ziua de azi incearca sa arate ca produsul promovat e mai special decat celelalte. In 90% din cazuri nu e.
Totusi, eu cred ca lumea s-a saturat de reclame perfecte, cu oameni perfecti. Realitatea e cea mai buna reclama. Un produs bun se va vinde de la sine. Iar daca in realitate produsul tau e nasol, lumea va sti asta, indiferent de cat de perfect arata el in reclama! E timpul reclamelor inspirate din realitate, nu din basmele ascultate la gura sobei.
aici cred ca exagerezi….sunt si reclame funny…si care au un sambure de adevar…mai ales cand e vorba de o rebrandare…vezi noua bergenbier sau noua sticla de tuborg..parerea mea:)
Bergenbier?
https://www.mariussescu.ro/2009/03/bergenbier_rebranding_kamenitza/
https://www.mariussescu.ro/2009/04/reclama-bergenbier-big-moment/
O reclama realista nu inseamna ca nu poate fi amuzanta, in fond viata are si culori, nu doar nuante de gri.