fbpx

De ce pleaca vizitatorii de pe site-ul tău

Am găsit un in infografic util care vă poate ajuta să vă păstrați vizitatorii mai mult pe site sau blog. Pe scurt în infografic sunt prezentate principalele cauze ale plecării vizitatorilor:

  1. navigația proastă de pe site – când intru pe un site unde stau 1 minut să caut butonul Home e clar că mai bine apăs pe X;
  2. site-ul e prea încărcat cu reclame – înțeleg că site-urile trebuie să câștige bani, dar trebuie să existe un echilibru între conținut și bannere;
  3. conținutul nu e prezentat cum trebuie – urăsc site-urile de știri care au ajuns să împartă un articol scurt în 20 de slide-uri sau 20 de pagini, doar pentru a câștiga câteva afișări;
  4. clipuri video și audio care pornesc automat – am mai văzut chestii de genul ăsta mai ales la ziarele de știri, când pornește un clip video fără să apăs eu Play închid imediat site-ul respectiv;
  5. pop-up-uri care îți cer să îți creezi cont deși nici măcar nu ai intrat efectiv pe site – deci nici măcar nu știu dacă merită să îmi fac cont și tu deja îmi ceri asta?
  6. grafică și conținut plictisitor, neinteresant – dacă ai un design din anii 2000 și articolele de pe site-ul tău pot fi citite pe multe alte site-uri de ce ar rămâne vizitatorii pe site?
  7.  site-ul nu e actualizat frecvent – greșeala întâlnită de mine mai ales pe blogurile care nu scriu constant sau publică articole noi fără nici o consecvență, unul azi, al doilea peste 2 săptămâni, al treilea peste 4 luni etc;
Infograficul:


De aici.

Ce alte motive credeți că determină vizitatorii unui site să apese pe X?

Recomandă

20 Comentarii

  1. Cum zice si Dany, timpul indelungat de incarcare al site-ului sau script-uri care nu pot fi citite si, daca vrei sa vizionezi continutul, trebuie sa ti le instalezi.

  2. Site-urile cu continut facut pentru SEO, in care textul e o repetare continua de fraze care spun acelasi lucru fie in acelasi mod, fie reformulate acolo unde se depunde putin efort. Din punctul meu de vedere daca iti faci textul pentru motorul de cautare, atunci ramai cu el, eu plec mai departe.
    Ce ma face sa ies de pe un site si sa nu ma mai intorc sunt articolele in care titlul spune un lucru si continutul cu totul altceva si barbile, cum le spuneam noi la scoala, adica text scris ca sa fie si sa umple pagina si care nu imi ofera nimic util.
    Site-urile in care paginile din meniu sunt puse cu furca adica au o pagina de ingrasaminte pentru flori si una de inchirieri masini (nu-mi aduc aminte sa dau un exemplu concret) dupa cum li s-a parut ca ar merge pe piata. Ceea ce imi arata ca nu prea stiu ce vor si ce fac.
    Si un aspect care intra la Poor Legibility dar pentru mine e prea uimitor ca sa nu-l repet: site-urile unde se scrie cu albastru inchis pe negru sau invers su alte combinatii de genul. Am patit sa vreau neaparat sa citesc un fragment si sa fie nevoie sa selectez textul pentru ca se vedea mai bine selectat pentru imi arata in culoare complementara. Adica, unele lucruri tin de ce stii si de ce nu stii, dar asta nu o inteleg, oare cei care fac astfel de pagini cred ca noi vedem mai bine ca ei?

    • Pai una din cele mai importante reguli in copywriting se refera la scris – niciodata scris alb pe fundal negru. Mai sunt unii care se cred artisti si au impresia ca cititorii vor aprecia curcubeul afisat online.

  3. sunt din bacau:) – in cazul in care vrei sa ma treci pe lista ceea:) in alta ordine de idei, ai dreptate! mi-as fi dorit totusi sa vorbesti mai pe larg si despre solutii pentru ca siteul/blogul sa mearga mai repede, sa aiba mai mult trafic, etc. multumesc!

  4. […] Защо посетителите напускат сайта ти? Сайт, който е труден за движение и създава неудовлетвореност у посетителите рискува да ги загуби. Лошо структурирано съдържание, изобилие от реклами или непрекъснато отварящи се прозорци са други причини за отлив от посетители, така че трябва да предприемеш подходящи стъпки за да избегнеш подобни грешки. […]

  5. Pe mine ma dispera cand intru pe un blog sau site si imi apare sa dau like blogului/site-ului pentru a putea citi articole.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *